Тим часом офіційні комунальні парковки стоять напівпорожніми, а на зароблених грошах, між іншим, має базуватися певна частина міського бюджету. Ба більше, через податкові “каруселі” комунальники ще й змушені піднімати плату за стоянку, змінюючи механізм її нарахування.
За словами начальника міського управління житлово-комунального господарства Івана ГЕМИ, новий Податковий кодекс змінив порядок нарахування місцевого збору за паркування транспортних засобів. Раніше в основу розрахунку закладалася кількість годин паркування, а ставка збору розраховувалася у відсотках від розміру неоподаткованого мінімуму (0,17 гривень). Сьогодні ж базою оподаткування є площа земельної ділянки, а ставка збору розраховується у відсотках від розміру мінімалки. Відтак, вартість години паркування (при мінімальній ставці збору у розмірі 0,03%) сягнула 1,02 гривні, тоді як раніше складала 17 копійок. При цьому варто зазначити, що мова йде не про парковочне місце, а про один метр квадратний землі, яких при встановлених нормах на один автомобіль потрібно чотири. Таким чином, година на стоянці вже з 1 травня коштуватиме 4 гривні.
Відрахування до казни мають збільшитися стовідсотково, однак чи захочуть водії, які зараз платять гривню-дві за годину, переплачувати. Однозначно, що половина буде намагатися потай від ДАІ економити.
Розуміють це і депутати Рівнеради, тим більше, що молоде комунальне підприємство “Галузве” і до того переживало не найкращі часи. А після запровадженого тарифу взагалі може відмовитися обслуговувати свої дев’ять парковок. Чи їх просто закриють згодом через нерентабельність.
Варіант зменшення ціни за одне місце існує, однак тоді у міському бюджеті потрібно шукати гроші на відшкодування цієї різниці, адже головні видатки підприємства потрібно буде сплачувати у будь-якому випадку.