Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №498 від 28.04.2011p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#З перших уст

Василь АНТОНЮК: “Робити потрібно все власними силами”

Василь АНТОНЮК: “Робити потрібно все власними силами”

Останнім часом досить часто доводилося спілкуватися з керівниками підприємств, міськими та сільськими головами різних населених пунктів нашого краю. Настрій у всіх, чесно кажучи, був не надто хороший, особливо через прийнятий новий Податковий кодекс. Тим більшим було моє здивування побачити впевненість та оптимізм в очах міського голови Дубна Василя Михайловича Антонюка (на фото).

- Чим викликане Ваше надзвичайне піднесення?

- Результатами нашої діяльності. Маю на увазі і моєї, і депутатів міської ради, і працівників міськвиконкому. Роботи надзвичайно багато, а тут ще й скрута з грошима, тобто з наповненням міського бюджету, однак немає часу стояти на місці. І я, як міський голова, шукаю різні можливості виконати свої передвиборні обіцянки. Люди бачать це і відповідають навзаєм своєю підтримкою.

- У чому вона виявляється?

- От, наприклад, нещодавно було прийняте розпорядження міського голови про організацію загальноміської толоки - підготовки міста до великого свята - Великодня. Вперше за останні п’ять, а можливо і десять років, керівники усіх підприємств і установ Дубна зібралися у великій залі міської ради для обговорення цього питання і висловили свою підтримку. І дійсно, все місто взялося за прибирання, результати якого можна зараз побачити і відчути. Активність дубнівчани виявили надзвичайну. Суботник ми не прив’язували до одного дня, а проводили протягом 14, 15, 16 квітня, щоб людям було зручно. І у нас все вийшло - місто піднялося. Це відрадно і приємно.

- Чи зрушилося з місця вирішення проблем комунальної сфери?

- Звичайно, особливо щодо ремонту водогону і каналізаційних мереж. Від центра Дубна почалася зміна водогону: наразі виконується перший етап, згодом змінимо каналізаційний колектор на вулицях Словацького та Сурмачі.

- Як без вас почувається сьогодні “Дубноводоканал”?

- Можна сказати, що я його і не залишав. Розвиток “Дубноводоканалу” неабияк для мене важливий, це ж фактично моє дітище - я підняв його з проблем і збитків до рівня прибуткового підприємства, яке входить у десятку найкращих водоканалів України. Тому і сьогодні усі питання щодо його діяльності у мене на контролі. “Дубноводоканал” вирішує кардинальні для міста проблеми - забезпечує водою, водовідведенням, вивозить сміття і обслуговує лінії електромереж для освітлення території Дубна.

- Як ви ставитеся до інвесторів, які приходять у міста для вирішення певних комунальних проблем, створюють на умовах паритету з міською владою підприємства та допомагають розвиватися?

- Я завжди був противником і зробив усе, аби у свій час тернопільське підприємство, яке вивозило з Дубна сміття - відійшло. Сьогодні місто прибирають власними силами. Це зручніше і економніше. Гроші не витікають з Дубна, а обертаються на його території і йдуть на виплату зарплат, пенсій тощо. Критерій роботи сьогоднішньої влади такий - робити все власними силами для того, щоб було менш фінансово витратно.

З іншого боку, без інвесторів також не можна, тому сьогодні розробляються гранти та проекти, зокрема по “Теплокомуненергії”. Іде тенденція до впровадження і затвердження на рівні Кабміну розробленого проекту по одній із котелень на вулиці Грушевського, 170.

- Реорганізація ЖЕКів почалася?

- Так. Ми підтримуємо ідею створення “Житловика”, який організувала попередня влада. Тобто на базі всіх ЖЕКів буде утворений один юридичний орган, який матиме право та можливості ремонтувати та обслуговувати житло тощо. Решта ЖЕКів наберуть статусу підпорядкованих підрозділів.

- Нещодавно заступник губернатора Володимир Новак розповідав про те, що всупереч забороні на законодавчому рівні, у Дубні чи не найбільше з-поміж інших міст встановлювали у квартирах автономне опалення. Як ви можете це пояснити?

- Тоді скажіть, будь ласка, з якою метою Кабмін прийняв рішення про таку заборону?

- Бо воно розбалансовує систему будинку.

- Якщо димохід дозволяє, є дозвіл власника будинку - ЖЕКу, газовиків (безумовно, що вони його не дадуть, але якщо уявити, що така можливість є), я заперечувати не буду. Сьогодні людина шукає оптимальний варіант для збереження свого сімейного бюджету, тому я підтримуватиму такі починання. Звичайно, я ніколи не дозволю встановити автономне опалення у панельному будинку, бо уявляю наслідки. Але в будівлях, де є відповідні комини, можливості - дозволю, хто б, що б не говорив. Ми повинні зважати на людський фактор, на фінансові можливості родин, і якщо вони хочуть економити таким чином - їх потрібно підтримати. Це моя суб’єктивна позиція як чиновника.

- В якому стані знаходиться наповнення міського бюджету Дубна після того, як надходження від транспортного збору скерували до столиці?

- Прикро, що його немає. Відтак більше завдань лягає на міського голову, який повинен брати “ноги в руки”, їхати у Київ чи Рівне та вирішувати проблемні моменти.

Тим не менше, торішні надходження - 7,5 мільйонів гривень, ми намагатимемося так само не зменшувати. Насамперед, за рахунок співпраці з обласними владними структурами, їх розуміння щодо необхідності інвестувати на ремонт доріг.

- Інших надходжень немає?

- Ні. Ті копійки, які сьогодні надходять у казну, не вирішують долю капітального чи поточного ремонтів у місті.

- А в якому стані сьогодні дороги?

- У складному. Тому, попри фінансову ситуацію, ми починаємо капітальний ремонт вулиці Львівська, починаючи від танка і аж до центра міста, проводимо частковий ямковий ремонт інших магістралей. Так, грошей на це немає, але це вже проблеми міського голови, який повинен займатися стратегічною політикою міста, тобто працювати на перспективу.

- Напередодні літніх фестивалів, які щороку проводять у Дубні на території історичних місць, чи є вже якісь напрацювання щодо збереження цілісності культурної спадщини вашого міста та будівель?

- Сьогодні позиція міської влади єдина - установи та будинки, які знаходяться на території Дубна, мають перейти під його підпорядкування. Лише тоді можна буде вести планову будівельну політику.

Вже протягом 20 років будівлі історичного значення не реконструювалися, бо були у підпорядкуванні заповідника. Усі гроші, в тому числі державні, йшли на сам заповідник, а фінансової підтримки стану Луцької брами, синагоги тощо - не було. Але глобальні роботи зі збереження пам’яток можна розпочинати лише тоді, як це перейде у комунальну власність міста.

- Скільки на все потрібно коштів?

- Мільйони. Але якщо плата за оренду приміщень та будівель надходитиме в міську казну, а відтак поповнюватиметься бюджет розвитку, звідти можна буде профінансувати плановий ремонт.

Сьогодні ми вже розробляємо проект ремонту даху синагоги, спільно із адміністрацією Дубенського замку закуповуємо матеріали на ремонт Луцької брами. Робота іде, але повторюся, що працювати більш предметно та детально можна буде лише тоді, коли ці об’єкти перейдуть на баланс міста.

- Чи допомагає вам у роботі Дубенська райдержадміністрація і в яких ви стосунках з її новопризначеним головою Данилом Корилкевичем?

- Стосунки - прекрасні, адже Данило Михайлович - людина, яку я розумію з півслова. Керівник вищого рівня, який знає про всі наші місцеві проблеми. Не передати словами, наскільки приємно працювати разом, коли я знаю проблеми району, а Данило Михайлович - міста. Це не лише спільне розуміння, але й можливості вирішувати їх разом на користь міста та району. Вже сьогодні Данило Корилкевич переймається проблемами пологового будинку. Разом ми шукаємо розв’язок проблем місцевої медицини, адже в існуючому ракурсі вона просто не може функціонувати. Тобто між Дубенським міськвиконкомом та райдержадміністрацією існують гарні напрацювання на співпрацю та розуміння.

- А ви не планували тоді спільно вплинути на ситуацію у Дубенському онкодиспансері?

- Рішення про злиття онкодиспансерів і відкриття одного на базі рівненського було прийняте ще до виборів. Але та влада не хотіла цим займатися, а ця - ще не могла. Тим не менше, немає нічого поганого у тому, що обласна влада хоче створити хоспіс. Так, він буде на базі Дубенського онкодиспансеру, обладнання на противагу тому, що є зараз, буде нове і сучасне. Хоспіси також потрібні, і я радий, що він буде створений саме у нашому місті. Розумію, що жителям Дубенського, Радивилівського, Млинівського і Демидівського районів було зручно, коли онко функціонував у Дубні, але ж серед нас є і такі люди, які потребують іншого специфічного захисту, який надаватимуть у хоспісі.

- Така нестандартна позиція буде на руку вашим опонентам з минулих виборів. До речі, зважаючи на всілякі інсинуації під час кампанії, зараз вони вам працювати не заважають?

- У народі кажуть: “собаки гавкають, а караван іде”. Так і ми працюємо і робимо гарні справи для населення міста, яке нас обрало. Сьогодні ремонтуються дороги, водогони; працюємо над тим, щоб у Дубні була спортивна школа, вирішувалися інші соціальні питання. За цей час вже придбали один комп’ютерний клас для загальноосвітньої школи №3, медичне обладнання в стоматологічну поліклініку для обслуговування чорнобильців та пільгових категорії населення. Тобто, робиться все, аби жителі Дубна знали, що вони дійсно обрали нормальну владу, яка працює над їх благополуччям. І чим більше нас критикують, тим сильніше ми розуміємо, що робимо усе правильно.

28.04.2011Любов РОМАНЮК



Рівне-Ракурс №10 від 28.04.2011p. 
На головну сторінку