Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №516 від 01.09.2011p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Актуально

Паливна лихоманка

Паливна лихоманка

Останній тиждень серпня видався на роздрібному ринку нафтопродуктів дуже і дуже спокійним. Цінники на заправках фактично не змінювалися, за винятком вартості солярки на окремих АЗС, і то у бік зменшення в середньому на 10 копійок. Все тихо та спокійно. Однак, цей спокій, на думку багатьох експертів, лише удаваний.

Великий гуртовий ринок нафтопродуктів України лихоманить. Гравці скуповують продукт в очікуванні першого вересня. Саме тоді закінчують дію пільгові ставки акцизу на пальне. Що ж далі. Або наша працьовита Верховна Рада продовжить їх дію, або... Що ж чекати власникам і пасажирам автотранспорту у випадку, якщо парламент не схоче, або не встигне продовжити дію акцизів на пальне, ми попросили розповісти експертів місцевого енергоринку.

За словами координатора мережі “Олас” Віталія ПЕРШОГУБИ, подорожчання нафтопродуктів на гуртовому ринку вже спостерігається. Так, ціна бензину зросла у середньому на 100 гривень за тонну, солярки - на 50. Попри це, продукту на ринку багато і очікувати різкого зростання вартості пального на заправках з першого вересня не варто. За умови непродовження дії пільгових акцизів пальне почне дорожчати на початку наступного тижня і вже числа 7-го ми побачимо подорожчання бензину копійок на тридцять за літр, а солярки - на 50-60. Така нерівномірність пояснюється тим, що на дизельне пальне діяли до кінця серпня вищі пільгові ставки акцизів, ніж на бензин. Далі багато буде залежати від вартості сирої нафти на світових ринках. Традиційно восени ціни на “чорне золото” зростають, хоча тут є і винятки - різке падіння цін нафти у жовтні - грудні 2008 року. Тішить лише те, що за даними експертів пального на ринку навіть більше, ніж треба і дефіциту його, принаймні найближчим часом, не повинно бути.

Яку пораду можна дати автовласникам? Експерти радять на початку вересня трохи збільшити витрати на пальне, аби заощадити у випадку його здороження, хоча робити запаси бензину навряд чи варто, не виключено, що ціни незабаром впадуть і тоді ніякої економії це не принесе.

Безумовно, зростання цін на пальне - новина мало приємна. Хоча цей процес відбувається у всьому світі і сьогодні в нас бензин та солярка коштує набагато менше, ніж у Польщі, хоча і дорожче, ніж у Білорусі та Росії. Фактично, слідом за подорожчанням бензину та солярки слід очікувати зростання цін на товари та послуги. Одна з найбільш вразливих до по-дорожчання пального категорій - це міські перевезення. Ми запитали, чи не призведе нинішнє підвищення цін на солярку до підняття вартості проїзду в маршрутках у голови комісії з питань транспорту та зв’язку Рівненської міської ради Святослава ЄВТУШЕНКА.

- Вважаю, що можливе подорожчання пального на 50-70 копійок не призведе до цього. Річ у тому, що вартість пального становить приблизно третину витрат власників міських маршруток. Таким чином п’ятивідсоткове подорожчання солярки збільшить витрати на мізерні півтора відсотки. Інша справа у тому, що в місті все більше маршрутів, які вже зараз для перевізників є збитковими, або майже збитковими. Із подорожчанням пального таких маршрутів побільшає.

01.09.2011Володимир КОНЄВ



Рівне-Ракурс №10 від 01.09.2011p. 
На головну сторінку