Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №520 від 29.09.2011p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Люди справи

Степан МУЛЯВА: “Скажи, хто твій партнер, і я скажу, хто ти”

Степан МУЛЯВА: “Скажи, хто твій партнер, і я скажу, хто ти”

ТОВ “Стайлинг” - дилер російської компанії “СВЕЗА-Лес”, найбільшого виробника фанери в Європі

Історію деревообробної галузі на Рівненщині важко уявити без постаті Степана Муляви. Свого часу він 30 років був незмінним директором Оржівського деревообробного комбінату (нині ТОВ “ОДЕК Україна”), який цього року відзначив своє 130-річчя. Ювілей підприємства, що стало частиною його життя, 73-річний Мулява зустрів на посаді директора рівненського ТОВ “Стайлинг”, яке активно працює на фанерному ринку України.

- Так склалася моя доля, - розповідає Степан Іванович, - що я добре знаю, як треба організувати виробництво, аби воно було успішним. Знаю, що треба робити і в торгівлі: дефіцит фахових знань у цій сфері компенсує мій життєвий досвід, уміння підбирати кадри та згуртувати їх на досягнення високого результату. У нас чудовий персонал, ядром якого є молоді працівники, що прагнуть, зробивши кар’єру, досягти успіху в житті. І це правильно. Я не соромлюсь зізнатися, що вони роблять свою роботу краще за мене, радію їх успіхам. Повинен сказати, що “Стайлинг” має в Києві ефективний підрозділ, який очолює Роман Пономаренко, економіст за фахом. Він та його колеги - дуже кваліфіковані, а головне - віддані роботі люди. Навіть у складний час, коли у 2008 році зловмисники влаштували підпал нашої виробничої бази і згоріло все майно й товарні запаси, кияни не залишили фірму. Вони свідомо зробили такий вибір, знаючи, що певний період працюватимуть без зарплати.

- Степане Івановичу, ринок фанери в Україні тріщить від кількості пропозицій придбати вітчизняну або імпортну продукцію. Як не помилитись і зробити правильний вибір?

- Є така народна приказка: скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти. Так і в бізнесі - скажи, хто твій партнер, і я скажу, хто ти. Наш незмінний партнер - російська компанія “Свеза-Лес”, найбільший виробник фанери в Європі. Підприємство випускає екологічно чисту шліфовану (білу) та ламіновану фанеру, яка відповідає вимогам російських і міжнародних стандартів. Від 50 до 60 відсотків продукції комбінату відвантажується за експортними контрактами, в тому числі й рівненському “Стайлингу”.

- Яка питома вага російської фанери у загальному обсязі реалізації Вашого підприємства і де вона використовується?

- 80 відсотків. Це пов’язано як із високим попитом на російську фанеру на українському ринку, так і з тим, що вона часом дешевша від вітчизняної. Фанера, яку ми пропонуємо споживачам України, широко застосовується у будівництві (високоякісні опалубки, підлоги, стіни, стелі будівель), машинобудуванні (підлоги, кузови вантажних автомобілів та автобусів), вагоно- і суднобудуванні; тарній та меблевій промисловості, а також для виготовлення дитячих майданчиків.

- Клієнту потрібна фанера, тож де йому краще придбати її - у Вас чи у будмаркеті?

- Незаперечна перевага “Стайлингу”, у порівнянні з будівельними супермаркетами, - максимально збалансовані ціни та повний професійний супровід кожної покупки від моменту оформлення замовлення до його доставки на будівельний об’єкт, включаючи детальні розрахунки будівельних конструкцій та консультації з технологій застосування матеріалів.

- Ви багато років працювали в умовах соціалістичної планової економіки, маєте певний досвід роботи в ринкових умовах, тож можете порівняти їх.

- Сьогодні справжній ринок відсутній, натомість є базар. Працюючи майже два десятки років, ми хочемо мати постійних партнерів, знати їхні потреби, аби вчасно забезпечувати їх необхідними матеріалами. На жаль, у житті - це, швидше, приємний виняток, ніж практика. Наприклад, будівельники споруджують каркасний будинок, їм потрібні матеріали на опалубку. Вони починають випитувати у потенційних постачальників ціни - у кого на 10 копійок дешевше, у того й куплять. Якщо з таким підходом купувати виноград на базарі, то це зрозуміло, а в ринку трохи інші закони, недотримання яких значно ускладнює роботу постачальників. Тим не менше, нам вдалося напрацювати клієнтську базу завдяки бездоганній діловій репутації підприємства і відмінній якості продукції наших партнерів у Росії, Україні та Фінляндії.

- Ви оптиміст у баченні майбутнього Вашого підприємства?

- Півтора десятки років до підпалу і кризи ми твердо стояли на ногах. Останні роки працюємо тільки завдяки підтримці російської групи “Свеза-Лес”. Звичайно, сьогодні нам важко вийти на докризовий рівень продажів. Якщо три роки тому ми продавали 600 кубометрів фанери щомісяця, то зараз утричі менше. Тому важко сказати, як складеться доля нашого бізнесу: податковий прес настільки важкий, що на розвиток “Стайлингу” практично нічого не залишається. Але ми нічого не просимо в держави, хочемо лише мати можливість стабільно працювати на благо України. Держава повинна створити сприятливі умови для розвитку малого і середнього бізнесу.

ТОВ “Стайлинг”

33013, м. Рівне, вул. Міцкевича, 3;

тел.: (0362) 26-36-62, факс: 26-86-67

29.09.2011Спілкувався Олесь ДУБОВИК



Рівне-Ракурс №10 від 29.09.2011p. 
На головну сторінку