Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №530 від 08.12.2011p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Позиція

Світлана Богатирчук-Кривко: “Я лобіст місцевого самоврядування”

Світлана Богатирчук-Кривко: “Я лобіст місцевого самоврядування”

Напередодні Дня місцевого самоврядування автор зустрівся з депутатом Рівненської міської ради, начальником Головного управління Держкомзему в Рівненській області Світланою Богатирчук-Кривко і попросив її поділитися своїми думками щодо нинішнього стану справ в органах місцевого самоврядування.

- Для того, аби зрозуміти суть проблем місцевого самоврядування, потрібно чітко розуміти, з чого складається ця частина влади. Це не тільки депутати сільських, селищних, міських, районних та обласних рад. Також є й виконавчі комітети рад - від села до обласного центру. Тобто, це саме ті органи влади, до яких із своїми проблемами та зауваженнями йдуть громадяни. Саме вони - виконавчі комітети, забезпечують життєдіяльність громад. Це важлива частина державного апарату, найбільш наближена до простих виборців. Ми сьогодні маємо на рівні держави чудовий закон про місцеве самоврядування, але адміністративно-територіальну реформу, на жаль, ще не вдалося довести до логічного завершення. Не створені на рівні районів та областей виконавчі комітети рад, що у свою чергу вносить непотрібну плутанину між різними органами влади. Візьмемо для приклада невелике місто Остріг. Тут є мер, обраний мешканцями міста, міська рада, виконком міської ради, але є районна рада і райдержадміністрація. Це все в досить невеликому місті...

За таких обставин не можна уникнути дублювання повноважень. На мій погляд, нам потрібно брати на озброєння досвід європейських країн, зокрема сусідньої Польщі, де вже досить давно вирішили цю проблему, що суттєво вплинуло на життя пересічних громадян. На мою думку, саме над вдосконаленням системи місцевого самоврядування нам усім, а особливо депутатам різних рівнів, треба працювати.

Другою серйозною проблемою є виконання місцевими радами так званих “делегованих повноважень”. Тих, виконання яких держава покладає на органи місцевого самоврядування, при цьому не забезпечуючи достатнього фінансування. Така ситуація змушує ради перерозподіляти кошти, що у свою чергу призводить до гострої нестачі бюджетних грошей на виконання останніми своїх прямих обов’язків.

Що ж до депутатського корпусу, то я як депутат з великим стажем, хочу сказати, що в останні роки престиж звання депутата в суспільстві впав. На жаль, люди часто дивляться на депутатів, як на заробітчан, що пішли в ради заради лобіювання своїх бізнесових інтересів. Цьому в значній мірі сприяла система виборів до місцевих рад за партійними списками, при якій не було можливості виборцям чітко зрозуміти, за якого конкретно кандидата вони віддають свій голос. На мою думку, депутатів місцевих рад повинні обирати суто за мажоритарною системою, і тоді значна частина депутатського корпусу після виборів постійно працюватиме з виборцями, виконуючи функцію посередника між людьми та владою. У нашій нинішній міській раді таких сумлінних депутатів набагато більше, ніж у попередній, і це добре.

Сьогодні на часі також питання про розширення повноважень органів місцевого самоврядування, я б сказала, певна децентралізація. На місцях краще та прозоріше проходить розміщення замовлень на послуги та продукцію. Легше проконтролювати якість їх виконання і краще, аби гроші з місцевих бюджетів отримували фірми, що розташовані в даній місцевості. При цьому держава мусить контролювати цей процес, аби запобігти зловживанням та корупції.

08.12.2011Записав Володимир КОНЄВ



Рівне-Ракурс №10 від 08.12.2011p. 
На головну сторінку