Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №570 від 27.09.2012p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Думки вголос

Що дасть транспортній галузі Рівного створення в місті центру легкої промисловості?

Що дасть транспортній галузі Рівного створення в місті центру легкої промисловості?

Сьогодні, коли усі ми - водії та пасажири, змушені годинами стояти у пробках та пересуватися по Рівному зі швидкістю пішохода, мимоволі ставимо собі запитання - чи є шляхи вирішення цієї проблеми?

Зрозуміло, що докорінно розвантажити центральні вулиці Рівного можна лише одним чином - зробити їх пішохідними. Однак всерйоз таку можливість ніхто не розглядає. І все ж вихід є, і подібна практика у Рівному вже застосовувалася.

Згадаймо, як був організований транспортний пасажиропотік у Рівному в часи СРСР. Найбільшими роботодавцями тоді були промислові підприємства, на яких працювало ледве не вісімдесят відсотків рівнян. Де ж розташовувалися такі підприємства, як Льонокомбінат, Радіозавод, Завод високовольтного обладнання, Газорозрядний завод, М’ясокомбінат та ще десятки інших підприємств? На околицях міста, у так званих “промзонах”. Між ними та “спальними районами” були прокладені нормальні шляхопроводи. Таким чином, тодішня влада грамотно домоглась того, щоб головні пасажирські та транспортні потоки не йшли через центр міста і дві “наскрізьні” вулиці Леніна та Московська (сьогодні Со-борна та Бандери) не страждали від засилля транспорту.

Що ж ми маємо сьогодні? Головним роботодавцем міста є численні базари, торговельні та офісні центри, які розташовані в центрі міста і для того, аби десяткам тисяч рівнян потрапити на роботу, потрібно витрачати близько години, бо вони здебільшого мешкають у “спальних” районах. Але це ще півбіди. Не треба забувати про доставку та вивіз товарів для тисяч торговельних закладів різного ґатунку, місця для парковок машин покупців. Враховуючи все це, не видається дивним, що Рівне перебуває на межі транспортного колапсу. Після здійснення програми із перетворення Рівного на центр легкої промисловості, частина працівників піде з базарів на більш оплачувану та престижну роботу на підприємствах.

Самі ж виробництва немає жодного економічного сенсу розташовувати у центральній частині обласного центру. У колишніх промислових зонах є безліч місць для нормальної роботи підприємств легкої промисловості. Якщо навіть на десять відсотків транспорту в центрі стане менше, наскільки легше буде рухатися вулицями міста.

Однак це лише один бік медалі. Сьогодні транспортна складова так званих “промзон” знаходиться у повному занепаді. По деяких вулицях проїхати можна лише на танку, розвалені зупинки громадського транспорту (там, де вони взагалі є), перевізники не хочуть виводити в рейс маршрутки через збитковість перевезень. При цьому в тих районах живуть тисячі рівнян, яким теж треба мати можливість пересуватися містом. Тільки після того, як ми спільними зусиллями відродимо промисловість Рівного, промислові зони міста стануть справді промисловими районами, де у комфортних умовах працюватимуть рівняни.

27.09.2012Олег ЧЕРВОНЮК



Рівне-Ракурс №10 від 27.09.2012p. 
На головну сторінку