Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №616 від 15.08.2013p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Офіційно

Як змусити страховика виплатити кошти на ремонт авто в разі ДТП

В Україні, на жаль, нині досить часто трапляються дорожньо­транспортні пригоди. Добре, коли в таких випадках не гинуть чи травмуються люди, а “постраждалим” лишається лише транспорт. З введенням у дію Закону України “Про обов’язкове страхування цивільно­правової відповідальності власників наземних транспортних засобів” кожен водій має можливість у разі ДТП, у якому пошкодилося його авто, отримати компенсацію на його ремонт від страхової компанії.

Проте нерідко трапляється так, що громадяни не можуть добитися від страхувальників очікуваних коштів. Частіше причиною неотримання виплат у разі настання страхового випадку є те, що вони ретельно не читають умови договорів.

Про алгоритм дій, який повинен знати страхувальник, щоб отримати належні кошти в разі пошкодження його транспортного засобу при ДТП, розповідає юрист РОГО “Комітет виборців України” Мирослава ПРИМАК:

­ Про настання страхового випадку слід повідомити свого страховика. Строк, протягом якого здійснюється таке повідомлення, визначений умовами Вашого договору і може відрізнятися у різних страхових компаній. Повідомляти слід обов’язково у письмовій формі (заявою, копію якої із відміткою про її прийняття слід обов’язково залишити собі).

Практика повідомлення шляхом телефону є ненадійною і прямо впливає на строки та всю процедуру отримання страхових виплат.

Окрім страховика, про випадок повідомляються й інші установи (наприклад, МВС, МНС тощо). А також слід виконати низку інших дій, пов’язаних з повідомленням, про які зазначено в договорі.

Після повідомлення застрахована особа повинна надати повний перелік документів, передбачених договором (рішення компетентних органів, довідки, банківська документація, виписки тощо). Про надання таких довідок обов’язково залишайте в себе доказ такого подання.

Також не робіть жодних дій, які страховик у майбутньому зможе розцінити як перешкоджання страховій компанії у проведенні розслідування випадку. Наприклад, в разі необхідності ­ надайте транспортний засіб для огляду, з’явіться на проведення автотоварознавчого дослідження тощо.

Після того, як Ви надали страховій останній з необхідних документів, протягом трьох робочих днів страховик зобов’язаний направити Вам письмове повідомлення щодо прийнятого рішення.

Якщо прийняте рішення страховика Вас не влаштовує, Ви можете подати скаргу про перегляд проблемного рішення до МТСБУ (Моторно­транспортного страхового бюро України). Якщо прийняте МТСБУ рішення теж не задовольняє Вас, то Ви маєте право подати позов до суду щодо відшкодування збитків в установленому законом порядку.

І останнє, що варто нагадати, так це про підстави відмови у виплаті. У Вашому договорі страхування прописані такі підстави. Зазвичай, це є навмисні дії, метою яких є настання страхового випадку; вчинення водієм транспортного засобу умисного злочину, що призвів до страхового випадку; невиконання умов, обов’язків договору; неподання заяви про страхове відшкодування впродовж одного року, якщо шкода заподіяна майну потерпілого, і трьох років, якщо шкода заподіяна здоров'ю або життю потерпілого, з моменту скоєння дорожньо­транспортної пригоди.

Якщо Ви з першого разу покажете страховику повне знання своїх прав та його обов’язків, то, очевидно, в нього буде набагато менше бажання обманути Вас. Коли ж і це не допоможе, то треба буде невідкладно звертатися до суду.

15.08.2013Юридичний відділ РОГО КВУ



Рівне-Ракурс №10 від 15.08.2013p. 
На головну сторінку