Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №617 від 22.08.2013p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Непровінційна профтехосвіта

Час нових можливостей

Час нових можливостей

Рівненського вищого професійного училища ресторанного сервісу і торгівлі

Одним із пріоритетів нашого суспільства є інноваційний розвиток професійно­технічної освіти. Рівненський торгово­професійний ліцей ­ з 15 липня 2013 року Рівненське вище професійне училище ресторанного сервісу і торгівлі ­ вже тривалий час є експериментальним майданчиком Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України з відпрацювання інноваційних технологій у професійній підготовці кваліфікованих робітників у нав­чальних профтехзакладах сфери послуг.

Про перспективи подальшого розвитку колишнього ліцею, який у червні цього року був атестований як навчальний заклад з правом провадити професійну підготовку робітників за напрямом “Ресторанний сервіс і торгівля” терміном на 10 років, “Рівне­Ракурсу” розповідає директор Рівненського вищого професійного училища ресторанного сервісу і торгівлі, відмінник освіти України Віктор РУДИК (на фото).

“Ліцей поступово йшов до нового статусу навчального закладу”

- Ні для кого не секрет, що в Україні дефіцит робітничих кадрів, до того ж, їхня підготовка не завжди відповідає вимогам сьогодення, - зазначив Віктор Леонідович. - Залагодити справі покликана Державна цільова програма розвитку професійно-технічної освіти до 2015 року. Тому зміну типу державного нав­чального закладу з торгово-професійного ліцею на вище професійне училище ресторанного сервісу і торгівлі слід розглядати в рамках реалізації цієї програми. Відтепер ми маємо можливість готувати спеціалістів кваліфікації на один розряд вище ніж ліцей. Третій рівень атестації означає, що випускники ВПУ, провчившись додатково півроку, можуть отримати кваліфікацію робітника п’ятого розряду. Якщо для кондитерів це найвищий розряд, то для кухарів найвищий розряд - шостий, а п’ятий - це робітник високої кваліфікації. Але й того, й того випускника нашого училища найвибагливіший керівник підприємства сфери громадського харчування із задоволенням візьме на роботу. Звісно, за умови забезпечення їм якісної професійної підготовки, яка відповідає викликам часу.

Звичайно, ліцей поступово йшов до нового статусу нав­чального закладу. Першим кроком стало впровадження рейтингової оцінки навчальних груп, учнів, майстрів виробничого навчання та викладачів (до речі, ми тричі виборювали перше місце в обласному рейтингу й один раз - друге). Наступний крок я пов’язую з кардинальним покращанням матеріальної бази ліцею, яке почалося років два тому. Торік ми відкрили одну з кращих в Україні лабораторію кондитерського виробництва. А вже 1 вересня цього року буде відкрита лабораторія кулінарії - технології приготування їжі. Вона ще краща ніж кондитерська. Будівельні роботи були виконані підрядним способом. У 2012 році їх профінансувала обласна програма розвитку профтех­освіти. З бюджету було виділено 990 тисяч гривень на капітальний ремонт навчального закладу. На ці кошти і було зроблено всі підготовчі загальнобудівельні роботи, капітально відремонтовано приміщення лабораторії, допоміжні приміщення та дах будівлі.

“Плануємо готувати молодших спеціалістів ресторанного сервісу”

- Уже цьогоріч, - продовжує Віктор Рудик, - за рахунок обласної програми розвитку профтехосвіти було виділено кошти на реконструкцію та придбання основних засобів. Тож кулінарну лабораторію доукомплектували новітнім технологічним обладнанням - приблизно на 550 тисяч гривень. А це - робочі місця учнів, які включають робочий стіл, мийку та плиту, вентиляційні системи, два пароконвектори, одна жарочна шафа, кілька кухонних комбайнів, кутери, слайсери, водонагрівачі, морозильні та холодильні камери, холодильна вітрина, електром’ясорубки, інша напівпрофесійна і професійна побутова техніка, навіть посудомийна машина з усіма пом’якшувачами. А головне - в лабораторії встановлені два плазмові телевізори, комп’ютер та відеокамери, завдяки чому учні на робочих місцях можуть бачити в дрібницях технологічний процес приготування їжі, який демонструє майстер виробничого навчання на своєму робочому місці.

Враховуючи сучасний рівень нашої навчально-виробничої бази, управління освіти і науки облдержадміністрації планує провести в училищі обласний конкурс майстрів виробничого навчання - кондитерів. А в квітні наступного року - Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН запропонував, а Департамент профтехосвіти МОН та управління освіти і науки облдержадміністрації цю ідею підтримали - провести на базі нашого навчального закладу Всеукраїнський конкурс фахової майстерності серед учнів навчальних закладів профтех­освіти за професією “Кухар”. Для нас це велика честь і дуже відповідальний захід. Постараємося не тільки організувати конкурс профмайстерності на високому рівні, але й стати його призерами.

На мою думку, які б не прийшли навчатись в училище молоді люди, все залежить від того, як ми з ними попрацюємо. Як налаштуємо їх на майбутню професію, як прищепимо їм почуття відповідальності та розуміння того, що в школі могли бути помилки, лінь тощо, а в нас починається інше життя, адже наші учні - на старті перед початком трудової діяльності. Від того, як вони з нашою допомогою підготуються до цього, так складеться їх подальше життя: чи працюватимуть на виробництві, чи підуть далі вчитися, маючи ґрунтовні теоретичні та практичні знання.

Зараз перед училищем відкривається можливість підготовки молодшого спеціаліста, а це - рівень коледжу. Плануємо, впровадивши нав­чальні стандарти професійної підготовки робітників п’ятого розряду, акредитувати деякі спеціальності та готувати молодших спеціалістів ресторанного сервісу. Зміна типу училища зумовила і введення в навчальні плани нових предметів. Зокрема, іноземної мови з професійним спрямуванням, чого немає на рівні ліцею і звичайного училища. Це означає, що робітник вищої кваліфікації готується до роботи не лише в нашій державі, а й закордоном. Для такого робітника не буде проблемою спілкування з іноземними громадянами як в Україні, так і за її межами.

“Розумна державна політика: дати вудочку, а рибу - ловіть самі!”

- Новий навчальний рік починаємо з гарним настроєм, - задоволено каже Віктор Леонідович. - Завершено проект реконструкції корпусу нав­чально-виробничих майстерень площею 2000 квадратних метрів, які дісталися нам у спадок від радіотехнічного училища, під готельно-ресторанний комплекс, що включає на першому поверсі навчальний ресторан площею 280 квадратних метрів на 110 посадочних місць, та готель - два люксові номери і дев’ять двомісних номерів з усією готельною інфраструктурою. Другий поверх цієї будівлі, що з’єднаний переходом з навчальним корпусом, реконструюється під сучасний учнівський гуртожиток з усіма зручностями - душові кімнати, кухні, туалети, кімнати для відпочинку.

Створення сучасного нав­чального готельно-ресторанного комплексу обійдеться бюд­жету в 5,2 мільйона гривень, які, за підтримки облдержадміністрації, плануємо освоїти протягом двох-трьох років. Наступного року нам передбачено виділити кошти на проект реконструкції стадіону, він вдало впишеться в навчальний та готельно-ресторанний комплекс училища. Маючи таку базу - стадіон, ресторан, готель, навчальні аудиторії та лабораторії, училище зможе проводити різноманітні конференції, семінари, конкурси, змагання та інші заходи, вчити учнів, обслуговуючи їх учасників, і заробляти на цьому кошти, які можна буде використати на подальший розвиток матеріальної бази навчального закладу. Звісно, стартовий капітал нам дає бюджет. І це, вважаю, розумна державна політика: дати вудочку, а рибу - ловіть самі!

Рівненське вище професійне училище ресторанного сервісу і торгівлі

33027, м. Рівне, вул. Д. Галицького, 13; тел.: (0362) 23-72-09,

23-70-75, 23-72-18.

22.08.2013Записав Олександр ОЛЬХОВИК



Рівне-Ракурс №10 від 22.08.2013p. 
На головну сторінку