Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №626 від 24.10.2013p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#27 жовтня – День автомобіліста і дорожника

Дороги губить дефіцит коштів

Дороги губить дефіцит коштів

Юрій ПРОНИК: “Ми робимо і будемо робити все для того, щоб було менше нарікань на якість автодоріг Рівненщини”

У цивілізованій країні зміни неминучі. Напевне, ця звичайна сентенція, яка в незалежній Україні набула аксіоматичного звучання, найбільше стосується віт­чизняних доріг. В цьому контексті слід розглядати і намір Кабінету Міністрів змінити з січня 2014 року порядок розподілу державної субвенції місцевим бюд­жетам на утримання, будівництво та реконструкцію доріг комунальної власності. Це ­ черговий крок у реформі дорожньої галузі, розпочатої після її невдалого тестування минулою зимою.

Про ці й інші зміни та стан дорожньої інфраструктури ­ в розмові з начальником Служби автомобільних доріг у Рівненській області Юрієм ПРОНИКОМ (на фото), з яким кореспондент “Рівне­Ракурса” зустрівся напередодні професійного свята працівників дорожнього господарства ­ Дня автомобіліста і дорожника.

­ Юрію Дмитровичу, поч­немо з того, що жодна галузь України за останній рік не зазнала стільки змін, як дорожня. Якби ще під це реформування відповідне фінансування, то йому б ціни не було. Які перспективи покращання роботи галузі на наступний рік?

­ Відповім словами Президента України Віктора Януковича: “Дай Бог, 2014­ий стане першим роком, коли будуть відновлюватися НЕ магістральні дороги”. Якщо з першого січня, згідно з президентським указом, райавтодори відійдуть частково до районних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, то дороги передаються не всі. На Рівненщині сьогодні в загальному обсязі є 5141 кілометр доріг. Відповідно до їх класифікації, ми маємо 2005 кілометрів доріг державного значення 3136 кілометрів ­ місцевих. Службі автомобільних доріг області торік було підпорядковано 606 кілометрів доріг державного значення, а зараз до них додалося ще 1400 кілометрів.

Територіальні дороги ­ це, в основному, під’їзні до районів ­ перейшли в кваліфікацію доріг державного значення. На даний час у нас є чотири дорожньо­експлуатаційні дільниці ­ ДЕД: Дубенська, Колоденська, Рівненська та Сарненська. Ще має були створена на базі Дубровицького району п’ята ДЕД ­ Дубровицька, яка також обслуговуватиме дороги Володимирецького і Зарічненського районів. Ми вже провели розподіл доріг за їхніми напрямками, відображаємо їх на своїх картах, плануємо додаткове залучення техніки до обслуговування доріг. До речі, техніку сторонніх організацій використовуємо вже декілька років підряд.

­ Чому?

­ Як показала остання зима, зима буває різною. В багатьох регіонах не вистачало техніки, щоб запобігти автомобільним заторам на головних напрямках доріг. Хочу наголосити, що Рівненська область ­ єдина в Україні, яка останньої зими забезпечувала проїзд центральними автомагістралями. Але, зауважу, на утримання доріг у зимовий період нашим автопаркам конче необхідна важка спеціальна техніка. Ця проблема ­ загальнодержавна. Адже при необхідності направляти на ремонт доріг приблизно 40 мільярдів гривень на рік, Уряд з величезними труднощами зумів направити близько 8, з них половина пішла на повернення боргів минулих років, пов’язаних із підготовкою доріг до Євро­2012.

­ До речі, автомагістралі Київ­Чоп та Київ­Ковель після їх реконструкції до футбольного чемпіонату Європи стали, напевне, одними з кращих в Україні...

­ Кожен водій, що рухається через терени Рівненської області саме цими напрямками, отримує задоволення від того, що їде по нашій дорозі. По­перше, дороги широкі, по­друге, на них немає ямковості, по­третє, вони забезпечені освітленням. Але ті дороги, які будувалися раніше (це теж треба визнати і це повинні розуміти водії), будувалися не під ті транспортні засоби, які зараз ними рухаються. Хто, скажімо, колись знав, що їх будуть пресувати 38­50­тонні фури, як називають в народі ці великовагові автопоїзди.

До речі, Рівненська область займає третє місце в Україні після областей­гігантів, які мають більш інтенсивний рух, з надходжень до державного бюджету від роботи вагових комплексів. Сьогодні стаціонарний габаритно­ваговий комплекс в селі Опарипси Радивилівського району цілодобово працює на 434­му кілометрі автодороги Київ­Чоп. Другий такий комплекс працює зі сторони Житомира. Тобто, і зі сторони Києва, і зі сторони Львова контролюється в’їзд у нашу область на автомагістралі з найбільш інтенсивним рухом ­ 13 тисяч автомобілів за добу!

­ З якими виробничими здобутками зустрічають рівненські дорожники своє професійне свято?

­ Ми робимо і будемо робити все для того, щоб було менше нарікань на якість автодоріг області. В цьому році запланували провести ямковий ремонт 69 тисяч квадратних метрів доріг, а відремонтували станом на сьогодні 160 тисяч, 24 тисячі виконали методом карт, 6 кілометрів ­ методом поверхневої обробки. Багато уваги приділено дорожній розмітці та дорожнім знакам, що, звісно, посприяло підвищенню безпеки руху.

На завершення розмови сердечно вітаю всіх працівників дорожньої галузі, автотранспортників і трудівників автосервісу Рівненщини з професійним святом ­ Днем працівників автомобільного транспорту та дорожнього господарства. Бажаю Вам, шановні колеги і партнери, невичерпного оптимізму, наснаги та успіхів у роботі, сімейного благополуччя, достатку та інших гараздів! Хай щастить!

24.10.2013Спілкувався Олесь ДУБОВИК



Рівне-Ракурс №10 від 24.10.2013p. 
На головну сторінку