Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №656 від 15.05.2014p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Проблема

Перевізники погрожують владі Рівного

Перевізники погрожують владі Рівного

Чергове засідання Рівненського міськвиконкому, яке відбулося цього тижня, увійде в історію тим, що вперше міську владу поставили перед ультиматумом: або дати дозвіл на підвищення вартості проїзду в маршрутках, або жодна маршрутка в рейс не вийде.

Нагадаємо, що в квітні перевізники міста виступили з ініціативою підвищити вартість проїзду в міських маршрутках, мотивуючи вимогу подорожчанням пального, запчастин тощо. У підсумку міська влада пішла їм назустріч, дозволивши підвищити з 2 гривень до 2 гривень 50 копійок вартість проїзду в маршрутці. Але тоді члени виконкому пообіцяли повернутися до цього питання в першій декаді травня, і в залежності від обставин, або знизити, або підвищити тариф.

Травневому засіданню виконкому передували так звані громадські слухання з цього питання, які проходили в сесійній залі Рівненської міської ради. Щоправда, самих представників громадськості там майже не було, натомість переважну більшість складали перевізники, які й диктували умови гри - вартість проїзду потрібно підвищити. Аргументи – аналогічні попереднім.

У вівторок на засіданні Рівненського міськвиконкому це питання було основним. Представник перевізників пропонував підвищити тариф до 3-х гривень. Натомість громадські активісти висловили контраргументи. За їхніми словами, перевізники мають надприбутки. Одна маршрутка лише за день приносить тисячу гривень прибутку, – говорили противники підвищення тарифів. Квитків водії не видають, через що абсолютно відсутній контроль надходження коштів.

Натомість Василь Цинко запитав, чому ж перевізники, якщо вважають ціну на пальне такою неприйнятною, жодного разу не брали участі у блокуванні АЗС, як це робили інші громадські активісти. На такий закид перевізники не відповіли.

Перевізники аргументували необхідність підвищення ціни проїзду тим, що нині в них не вистачає коштів на технічне обслуговування машин. Наводився навіть досить нетиповий аргумент – як стверджували перевізники, військкомат вимагає від них 20 автобусів для обслуговування армії. А вони не можуть виконати вимоги з огляду на те, що не мають можливості поставити техніку в справному стані. Цікаво, а як же в такому разі несправним транспортом перевозять людей містом?

Закінчилося тим, що члени виконкому відмовилися затвердити нові тарифи на проїзд. Запропонований перевізниками проект постанови не набрав необхідної кількості голосів. Його підтримали лише три члени Рівненського міськвиконкому з чотирнадцяти присутніх на засіданні.

Після цього у зал засідань зайшли кілька десятків перевізників, які вимагали повторного голосування. Наводили аргументи, що, на їхню думку, обґрунтовують такий захід. Натомість члени виконкому переконували перевіз­ників, що підвищення ціни на проїзд не на часі і цілком може спровокувати соціальний вибух у місті. І виконком легітимізував затверджену раніше на позачерговому засіданні вартість проїзду у 2,5 гривні.

Перевізники домоглися того, щоб до питання повернулися знову. Але коли головуючий на засіданні секретар Рівненської міської ради Андрій Грещук поставив цю пропозицію на голосування, підтримав повернення до голосування лише сам головуючий. Тоді перевізники залишили залу і через свого представника передали Андрію Грещуку інформацію, яку він одразу і озвучив “Наступного дня в місті жодна маршрутка не вийде в рейс”.

Тому, швидше за все, на питанні дов­кола ціни на проїзд у Рівному ставити крапку ще рано.

P.S. У відповідь на шантаж маршрутників депутат Рівнеради Олександр Лащук запропонував розробити для міських тролейбусів нові маршрути та організувати в цьому транспорті безкоштовний Wi-Fi, привабивши таким чином молодь.

Ось що він порадив місцевій владі для вирішення проблем транспорту у Рівному. Потрібно зрозуміти, що маршрутки повинні бути лише допоміжним транспортом для комунальних тролейбусів і автобусів. Вартість електроенергії у вартості квитка тролейбуса: 10 - 15 %. Рахуємо тепер, що вигідніше - дешевий тролейбус чи страйк приватних перевізників. Тому пропоную:

- Розробити нові схеми руху для тролейбусів. Особливо об’єднати два найбільші мікрорайони міста – Ювілейний і Північний – тролейбусним сполученням. При закупівлі рухомого складу віддавати перевагу б/в тролейбусам (як найбільш дешевим при закупівлі та в обслуговуванні один -100-200 тис. грн.).

- Розробити схеми руху для пасажирського дуобуса (універсальний транспортний засіб, що використовує електроенергію, а дизпаливо там, де не прокладено дводротові контактні мережі). Для цього можна залучити інвестиції або лізинг.

- Розробити диференційовану тарифікацію залежно від часу доби: залишити розмір оплати за проїзд у ранковий і вечірній час, тобто в години “пік”, у сумі 1,5 грн; весь інший час тарифікувати по 2 грн.

- Розробити нічні маршрути для мікроавтобусів, для тролейбусів – туристичні (розважальні) маршрути з високою вартістю проїзду.

- Частково обмежити рух маршрутних мікроавтобусів по вул. Соборній і розробити для них оптимальні схеми маршрутів (для зменшення техногенного і екологічного навантаження на центр міста).

- Зробити для вільного доступу в тролейбусах безкоштовний Wi-Fi Інтернет. Таким чином привабивши молодь в електротранспорт.

- Розглянути і вивчити нові системи оплати за перевезення: електронні квитки, продаж квитків у торговельних точках міста, об’ємні відеокамери в тролейбусах.

- Розробити нові проїзні квитки для підприємств, установ, організацій, для учнівських і студентських колективів; опрацювати гнучку систему знижок.

- Друкувати як проїзні, так і звичайні квитки повністю за кошти приватних структур, які використовуватимуть квитки для власних рекламних блоків.

Потрібно зазначити, що його поради варті уваги, але втілення їх у життя потребує часу і не тільки.

Ярослав Тарасенко

15.05.2014



Рівне-Ракурс №10 від 15.05.2014p. 
На головну сторінку