Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №673 від 11.09.2014p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Незаконна територія

Високопосадовець підозрюється у зловживанні службовим становищем

Працівники Управління державної служби боротьби з економічними злочинами УМВС України в Рівненській області, викрили посадовця Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради, який незаконно видавав дозвільні документи на розміщення торгівельних тимчасових споруд в обласному центрі.

Торгівельні кіоски, палатки, павільйони, “генделики”, як тільки не називають тимчасові торгівельні споруди, розміщені зазвичай у велелюдних місцях. Для людей це зазвичай зручно, для власника вигідно: вкладення мінімальні, а вигода - колосальна. Причому, вигідно двом сторонам, власнику та… чиновнику, який видає дозвіл на його розміщення. Але часто спірним питанням у цій справі є власник землі на якій стоїть тимчасова споруда. Добре коли це приватна територія, а коли це земля територіальної громади того чи іншого населеного пункту де розміщено торгівельний об’єкт? Відповідно і дозвіл повинен бути від розпорядника землі, а точніше повин­но бути рішення відповідної сесії!? Коли ж його немає, то є підстави сумніватися в тому, що особи, які видавали дозвіл не є корупціонерами. Адже згідно статті 13 Конституції України: земля, її надра, атмосферне повіт­ря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу і т. д. є об’єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією.

Відповідно порушується стаття 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” в якій йдеться, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин.

У цьому в черговий раз переконалися працівники Управління державної служби боротьби з економічною злочинністю УМВС України в Рівненській області, які викрили посадовця Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради, який упродовж довгого часу умисно видавав дозволи на розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, без наявності схеми розміщення із зазначенням площі земельної ділянки згідно документів права землекористування. Тож усе за порядком.

До міліції звернулося керівництво ринку “Дикого” з проханням з’ясувати: чому на його території розміщено ряд кіосків, які мають явні порушення дозвільного характеру, а саме: паспорту прив’язки ряду торгових павільйонів, місце розташування яких, може призвести до настання важких наслідків – знищення майна громадян, або спричинення важкої шкоди здоров’ю громадян, оскільки розміщення зазначених тимчасових споруд навпроти проїзду на територію ринку “Дикий”, не уможливлює маневрування пожежної техніки в разі пожежі, а також перешкоджає заїзду пожежної техніки, швидкої допомоги…

Отже виникає питання: "Хто ж зацікавлений у тому, щоб дані торгівельні споруди стояли саме там, де можлива концентрація небезпеки!?"

Те, що чиновник діяв неправомірно додатково підт­верджується колегіальним рішенням виконавчого комітету Рівненської міської ради № 106-р від 12.08.2014 “Про звільнення території міста Рівного від незаконно встановлених тимчасових споруд”. Крім того, згідно додатку №1 “Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності”, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011, №244, при видачі паспорту прив’язки тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності необхідний ескіз фасадів тимчасової споруди, а також схема розміщення тимчасової споруди із зазначенням площі земельної ділянки згідно з документами на землекористування.

До речі, згідно п.1.6 “Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності”, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011, №244, - комплекс­на схема розміщення ТС та архітип розробляються за рішенням сільської, селищної, міської, районної ради суб’єктом господарювання, який має ліцензію на виконання проект­них робіт, або архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, та затверджуються рішенням (розпорядженням, наказом) виконавчого органу відповідної ради, районної державної адміністрації. Розроблення комплексної схеми розміщення ТС та архітипу здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством.

Таким чином, в діях посадовця Управління містобудування та архітектури виконкому Рівненської міської ради, який виконуючи організаційно-розпорядчі, адміністративно-господарсь­кі обов’язки, маючи право оперативно-господарського управління, зловживаючи службовим становищем, всупереч інтересам служби, в інтересах суб’єктів підп­риємницької діяльності, діючи умисно, а саме: використовуючи службове становище в порушення статті 26 ЗУ “Про місцеве самоврядування в Україні”, ЗУ “Про благоустрій населених пунктів”, рішення міської ради від 28.04.2011 №512 “Про затвердження Правил благоустрою міста Рівного”, рішення Рівненської міськ­ради від 2.04.2013 №2873 “Про затвердження порядку демонтажу незаконно встановлених тимчасових споруд на території міста Рівне”, “Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності”, затвердженого Наказом Міністерства регіо­нального розвитку будівництва та ЖКГ України від 21.10.2011, №244, надавши незаконні дозволи на розміщення тимчасових споруд для провадження підп­риємницької діяльності, а саме: паспорти прив’язки торгового павільйону на вул. Театральній, які рішенням Виконкому Рівненської міської ради від 12.08.2014 №106 визнанні незаконно встановленими, вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 364 КК України, а саме: зловживання службовим становищем, тобто умисне, з корисливих мотивів в особистих інтере­сах та інтересах третіх осіб, використання службового становища всупереч інтере­сам служби, що заподіяло істотну шкоду охороняємим законом правам, свободам інтересам юридичних осіб.

11.09.2014



Рівне-Ракурс №10 від 11.09.2014p. 
На головну сторінку