Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №769 від 28.07.2016p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Ракурс подій

Чи буде безпечно проживати в багаповерхівках після реформи ЖКГ?

Чи буде безпечно проживати в багаповерхівках після реформи ЖКГ?

З 1 липня 2016 року вступив в дію Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» (далі-Закон), яким визначено особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулює правові, організаційні та економічні відносини, пов’язані з реалізацією прав та виконанням обов’язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління.

З метою попередження виникнення пожеж в багатоквартирних житлових будинків, 19 липня Рівненське міськрайонне управління ГУ ДСНС України провело нараду з представниками житлово-експлуатаційних організацій та об›єднань співвласників багатоквартирних житлових будинків м. Рівне на якій розглядались питання - недопущення пожеж у багатоквартирних будинках та реформа ЖКГ.

Відповідно до Закону на плечі мешканців перекладається відповідальність щодо забезпечення належного утримання протипожежного стану, технічне обслуговування, поточний та капітальний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку, додержуватися вимог правил утримання багатоквартирного будинку і прибудинкової території, правил пожежної безпеки, санітарних норм.

До протипожежного захисту багатоквартирних будинків належить комплекс технічних засобів, що змонтований на об’єкті, призначений для виявляння (автоматична пожежна сигналізація), локалізування та ліквідування пожеж (пожежні крани «ПК»), захисту людей (система димовидалення), матеріальних цінностей та довкілля від впливу небезпечних чинників пожежі. Такими системами оснащуються будинки підвищеної поверховості 10 і більше поверхів. В м. Рівне їх налічується 21 будинок, з них 3 громадські та 18 житлових будинків.

Дані системи, відповідно до чинних нормативних документів необхідно обслуговувати та утримувати в постійній готовності. Ремонт та технічне обслуговування вищезгаданих систем здійснюється організаціями, які мають ліцензію на виконання таких видів робіт.

Виникає питання: «Яка ціна таких послуг. Хто за ці послуги має платити?»

- Цінову пропозицію Вам можуть надати ліцензійні організації, в області їх нараховується близько двох десятків.

- Законом визначено «Витрати на утримання, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, спільного майна у багатоквартирному будинку розподіляються між співвласниками пропорційно, якщо рішенням зборів співвласників або законодавством не передбачено іншого порядку розподілу витрат». Отже, витрати за утримання та технічне обслуговування систем протипожежного захисту лягає на мешканців будинку.

На сьогоднішній день, з метою підтримки та утримання будинків підвищеної поверховості у належному протипожежному стані, за ініціативи Рівненських рятувальників та підтримки міського голови Рівного Володимира Хомка, депутатів міської ради, рішенням Рівненської міської ради від 10.03.2016 № 293 прийнята «Міська цільова соціальна програма забезпечення пожежної та техногенної безпеки на 2016 – 2020 роки», яка передбачає в тому числі відновлення та утримання систем протипожежного захисту в будинках підвищеної поверховості залученням на це бюджетних коштів.

В зв’язку із введенням в дію вищезгаданого реформаторського Закону виникають нові особливості управління та утримання будинків підвищеної поверховості. Управління багатоквартирним будинком здійснюється виключно його співвласниками, і лише у випадку прийняття ними відповідного рішення – управителем (фізична особа – підприємець або юридична особа) чи об›єднанням співвласників багатоквартирного будинку.

Усі рішення щодо управління багатоквартирним будинком приймаються на зборах співвласників, у тому числі:

- визначення управителя та його відкликання, затвердження й зміна умов договору з управителем;

- визначення повноважень управителя щодо управління багатоквартирним будинком;

- визначення переліку й розміру витрат на управління багатоквартирним будинком.

Із даного порядку слідує, що стан будинку та безпека мешканців перебуває у їх власних руках, в повній мірі залежить від їх свідомого відношення до питань безпеки. Виключно від мешканців залежить, які пріоритети вони визначать для управителя щодо спрямування коштів по утриманню будинку. Готовність мешканців спрямовувати власні кошти на ремонт та утримання протипожежних систем також буде ключовим фактором для залучення бюджетних коштів.

Проблема протипожежних заходів будинків підвищеної поверховості поглиблюється також відсутністю автодрабини (підйомника) довжиною не менше 45-50 метрів. На озброєнні в служби порятунку Рівного наявнаавтодрабина АД-30, яка дістане лише до 9-10 поверхів і вже відпрацювала понад три встановлених нормами терміни та дедалі частіше виходить з ладу, що в свою чергу збільшує ризик загибелі людей в багатоповерхівок міста.

На превеликий жаль низький інтерес голів ОСББ до організованої семінар – наради свідчить про те, що органами державного нагляду та контролю у сфері пожежної та техногенної безпеки (ДСНС України) спільно з органами місцевого самоврядування необхідно надалі доводити вимоги чинного законодавства та відповідальність управителям, щоб зберегти нажите роками майно мешканців від наслідків пожежі, а в деяких випадках найціннішого - життя та здоров’я.

28.07.2016Заступник начальника ВДН(К) у сфері П,ТБ та ЦЗ РМУ ГУ ДСНС України у Рівненській області Дмитро Мельник



Рівне-Ракурс №10 від 28.07.2016p. 
На головну сторінку