Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №936 від 24.10.2019p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Сучасні технології

Якщо заливати дороги бетоном, то через 5-10 років нам не буде чого ремонтувати

Якщо заливати дороги бетоном, то через 5-10 років нам не буде чого ремонтувати

Сергій ЧУДНОВСЬКИЙ: «Спеціальні добавки для дорожніх бетонів системи «КОМПЛЕКС» забезпечать їхню надійність і довговічність»

Проблема українських доріг – не у відсутності грошей, а у відсутності правильної, науково обґрунтованої, прорахованої не на 5-10, а на 50 років національної стратегії будівництва та утримання дорожньої інфраструктури країни. В економічно невиправданому ігноруванні по­передніми керівниками дорожньої галузі світового досвіду застосування цементобетонних доріг (ЦБД), акцентує кандидат технічних наук Сергій ЧУДНОВСЬКИЙ, директор НВП «МІСТІМ» – відомого українського розробника та виробника спеціальних добавок для дорожніх бетонів системи «КОМПЛЕКС». «Якщо Україна почне раціонально використовувати власні природні ресурси і заливати дороги бетоном, звільняться величезні фінансові ресурси на інші потреби», – зауважив Сергій Михайлович.

Напередодні професійного свята дорожників Сергій Чудновський уже не вперше (див.: «Сергій ЧУДНОВСЬКИЙ: «Якісні дороги в Україні – це реально», «РР», 8.08.2019) відстоює в «Рівне-Ракурсі» необхідність будівництва автомобільних ЦБД, які мають низку безперечних переваг: експлуатаційних, екологічних, економічних.

Якщо Україна перейде на цементобетонні дороги, вона менше залежатиме від північного сусіда

Під час спільного брифінгу з міністром транспорту і комунікацій Республіки Білорусь Олексієм Авраменком у рамках Другого форуму регіонів, який відбувся 3-4 жовтня цього року в Житомирі, міністр інфраструктури Владислав Криклій запевнив, що в найближчі п’ять років в Україні будуватимуть автодороги із застосуванням сучасних технологій, серед яких і цементобетонні дороги за прикладом Білорусі. Отже, ідея будівництва ЦБД, нарешті, здобула державну підтримку. Інакше й бути не може. Об’єктивні наукові дослідження та порівняльний аналіз будівництва автомобільних доріг з асфальтобетону і цементобетону підтвердили: бетонні дороги завжди були більш довговічними, ніж асфальтові. Завжди! За словами експертів, при якісному укладанні та з належним обслуговуванням асфальт може протриматися до 30 років, тоді як цементобетонна дорога служитиме до 60 років.

Україна прагне інтегруватися до Євросоюзу, а в ЄС добре вміють рахувати гроші. Якщо дорога з бетону і цементу якісніше та дозволяє економити, там побудують саме її. На відміну від України, щороку таку дорогу перекладати не вийде, і попіаритися на дорогах перед виборами теж. До того ж, якщо Україна перейде на ЦБД, вона менше залежатиме від північного сусіда. Росії вигідно постачати нам бітум – для неї це один важелів економічного закабалення України та підтримки власної економіки коштами українських платників податків.

Бетонна дорога потребує першого «косметичного» ремонту тільки після

12-ти років служби

Попри те, що первісна вартість будівництва бетонної дороги вище, ніж асфальтової, в довгостроковій перспективі загальна собівартість «бетонки» виявляється набагато нижче, зважаючи на свою економічність в обслуговуванні. Якщо довговічність бетонних доріг 20-25 років до першого ремонту, то асфальтових – максимум 5-10 років, після закінчення яких потрібен комплексний ремонт або повна заміна дорогого асфальтового покриття. Побудувати один кілометр асфальтової дороги в півтора рази дешевше, ніж бетонної. Але витрачаються на бетонні дороги тільки тому, що вони незалежні від сезону і в них можна перебачити підігрів покриття взимку за рахунок джерел альтернативної енергетики.

Найголовнішою перевагою бетонної дороги є тривалий термін її служби завдяки винятковій міцності. Деякі дослідження в США, де бетонні дороги успішно використовуються і контролюються протягом багатьох років, переконливо показали, що середній термін служби бетонного полотна складає 34 роки, що у два рази відрізняється від фізичного життя асфальту – 17 років. Держава витрачає мільйони на ремонт асфальту, який вимагає середнього ремонту кожні 3-5 років з повною реабілітацією після 17-ти, в той час як бетонна дорога потребує першого «косметичного» ремонту тільки після 12-ти років служби.

Цементобетонна дорога складається тільки

з натуральних матеріалів і екологічно чиста

Є ще низка переваг ЦБД, на які, вважаю, варто звернути увагу:

+ Бетонні дороги більш комфортні для їзди, їхня поверхня краще уберігає транспортні засоби від ковзання і занесення. Гальмівний шлях нижче на бетонній дорозі, а не на асфальті. Після дощу вона висихає набагато швидше.

+ ЦБД може бути побудована майже при будь-яких кліматичних умовах, натомість асфальт може укладатися тільки при температурі повітря не нижче 15° С і тільки на суху поверхню.

+ Асфальт – це суміш мінеральних матеріалів (щебеню, піску), зв’язана бітумом, який є похідним нафти, що призводить до викиду шкідливих речовин на деяких етапах його виробництва, а також і до змін у своїй хімічній структурі під дією бензину, дизельного палива, мазуту, розчинників та інших речовин. Цементобетонна дорога складається тільки з натуральних матеріалів і повністю екологічно чиста.

+ ЦБД більш безпечні для водіння в умовах низької освітленості. Бетон на 30%-50% світліше, ніж асфальт, тож поглинає менше світла, що забезпечує кращу видимість у нічний час.

+ Транспортний засіб, який їде по гладкій бетонній дорозі, споживає менше палива.

Будуючи бетонні дороги, маємо повністю замкнуту на вітчизняний ринок технологічну схему

В нашій країні використання цементобетонних систем доцільне передусім на дорогах з високою інтенсивністю руху великовагового транспорту, особливо на півдні. Їх вигідно використовувати не тільки на міжнародних і національних дорогах, а й на регіональних та місцевих. Будуючи ЦБД, маємо повністю замкнуту на вітчизняний ринок технологічну схему. Камінь і вугілля – українські, цемент виробляється із місцевої сировини, щебінь та пісок – зі сільських кар’єрів. Отже, ставка на цементобетонні системи – це і зменшення залежності гривні від долара, і створення нових робочих місць для українців.

Сучасна хімія дає можливість виготовляти довговічні та високоякісні бетони. Якщо робити так, як я це бачу, і витратити трошки більше коштів, то укладена з дотриманням усіх вимог «бетонка» не потребуватиме ремонту 50-60 років. Але скупий платить двічі. Та ми не настільки багаті, щоб будувати дешеві дороги. НВП «МІСТІМ» вирішує проблему підвищення довговічності автодоріг і дорожніх споруд активним методом – за рахунок, наприклад, введення до складу бетону органічних полімерів та застосування захисних покрить як у процесі виготовлення бетону, так і під час його експлуатації, наближаючи таким чином цементобетон за деякими показниками, зокрема при динамічних перевантаженнях, до асфальтобетону.

Ми готові взяти на себе частку відповідальності за надійність і міцність цементобетонних доріг

Виготовлення дорожнього бетону з високими показниками довговічності, морозостійкості, атмосферостійкості, зносу, водонепроникності, корозійної стійкості цементного каменю стало можливим завдяки застосуванню в інноваційному продукті НВП «МІСТІМ» спеціальних гідрофобних полімерів, які принципово змінюють характер роботи бетону під впливом агресивного середовища. Якісні автодороги в Україні – це реально. А тому ми готові взяти на себе свою частку відповідальності за надійність і міцність цементобетонних доріг.

Користуючись нагодою, щиро вітаю з професійним святом – Днем дорожника – працівників та ветеранів дорожньої галузі Рівненщини. Ваша сумлінна щоденна праця забезпечує ефективне функціонування транспортного комплексу і дорожньої інфраструктури області, перевезення пасажирів та вантажів усіх галузей народного господарства. Бажаю всім вам добробуту, нових професійних здобутків, наснаги та оптимізму, успішної роботи на благо українського народу!

24.10.2019Сергій ЧУДНОВСЬКИЙ, кандидат технічних наук, директор НВП «МІСТІМ»

Компанія НВП «МІСТІМ» м. Рівне, вул. Курчатова, 18-і, 33018; тел.: (0362) 63-66-14, моб. (050) 339-24-20; nvpmistim@gmail.com; www.mistim.com.ua



Рівне-Ракурс №10 від 24.10.2019p. 
На головну сторінку