Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №959 від 10.04.2020p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Ракурс мандрівника

Купити яхту - це недорого !!!

Купити яхту - це недорого !!!

Обивателю думка про покупку яхти, звичайно, здається невиправданим марнотратством, однак, як не дивно, в нашій родині яхта купувалася з міркувань економії. З двох причин:

Ми дуже любимо подорожувати! Просто не можемо сидіти на місці. А як потрапити у найвіддаленіші куточки Землі? Можна витратити купу грошей на авіаквитки. А можна скористатися відносно безкоштовними послугами благодатного вітру і всюдисущих океанських вод, що нам здається набагато більш привабливим!

Сезон для яхтингу на Карибських островах триває з грудня по квітень. Далі, з травня по листопад, починається сезон дощів. Найшвидше відправитись у подорож можна за допомогою https://sailica.com/ru.

Ми просто обожнюємо дітей! У нашій родині вже 2 чудових малюка, і можливо, це не межа. А як затяті мандрівники, ми вже знаємо, що дітям набагато комфортніше в дорозі, коли їхній будинок завжди з ними. Більш того, дитячі квитки на літак коштують нітрохи не дешевше дорослих, тому сімейні подорожі в плавучому будинку знову опиняються на висоті!

Як же стати справжнім яхтовладельцем і кому це потрібно?

Якщо ви в принципі не проти яхтингу і пару раз за рік вибираєтеся з товаришами в чартер, своя човен вам навряд чи коли-небудь окупиться. Адже навіть купуючи недорогу човен, ви прирікаєте себе на постійні і досить істотні витрати з її утримання - стоянка в марині, щорічний косметичний ремонт, страхування, реєстрація тощо.

Однак якщо ви вирішили випробувати себе в ролі справжнього капітана і пройти великий шлях, якщо вас не обмежує час і ваша сім'я має намір відправитися з вами, то човни, взятої в чартер, вам, по всій видимості, буде мало.

З чого почати і як знайти корабель своєї мрії?

Деякі скажуть, що корабель їх мрії існує тільки в їх мріях. Ну що ж, у світі предостатньо талановитих людей, які самостійно побудували човни за своїми власними проектами і успішно випробували їх в море. Для цього не обов'язково закінчувати інженерний суднобудівний факультет, досить голови на плечах і умілих рук, акуратності, уваги, наполегливості і терпіння, ну і звичайно часу побільше.

Для себе ми вирішили, що ми краще скоріше відправимося в подорож, ніж витратимо ще кілька років на будівництво судна, тому будемо купувати вже готову човен.

Оцінивши свій бюджет, ми зрозуміли, що нові човни не для нас. Але невдовзі зрозуміли, що це зовсім непогано! Справа в тому, що раніше яхтинг був просто черговим видом спорту, яким займалися абсолютно звичайні люди всіх вікових категорій. Тому яхти робилися ергономічними (продуманими і комфортними), надійними і реально відповідали своєму призначенню - тривалим морським переходах, в тому числі при несприятливих погодних умовах. І хоча сучасний споживач вже розпещений рекламними плакатами з білосніжними типовими красунями в гламурних маринах, як не сумно, функції багатьох з таких новеньких човнів, власне, на стоянні в марині і закінчуються. Сучасні човни хоча і можуть похвалитися всіма мислимими опціями комфорту для тих, хто засмагає в тихих затоках яхтотурістов, проте вони вже не розраховані на серйозні навантаження, швидко зношуються і ламаються при експлуатації в високому море, часто там абсолютно не продумані аспекти безпеки навігації далеко від берега, а також не передбачені пристосування для забезпечення зручності екіпажу в умовах качки.

Разом, можна сказати, що нові човни розділилися на дві категорії: чисто туристичні і чисто гоночні. Яхт круїзного класу для відважних мандрівників просто не залишилося, мабуть, через відсутність платоспроможного попиту. Але не варто впадати у відчай, якщо вам сподобалась човні вже 40 років. Адже вік човна вимірюється аж ніяк не роками, а скоріше, дбайливістю експлуатації. Більш того, як правило, яхтинг - це справа сезонна, і напевно, 9 з 10 кораблів використовувалися за призначенням максимум 2-3 тижні на рік під час законної відпустки їх власників. Буває, що човні всього 5 років, а вона вже практично розсипається на частини (звичайна картина для яхтових шкіл і чартерних човнів), а буває, що судно побудовано на початку минулого століття, але правильний догляд і грамотна експлуатація зберігають його в чудовому стані. Крім того, яхти, вже були у вжитку, набагато дешевше нових, і це теж чудові новини!

Приступаємо до покупки яхти!

Найважливіше і складне в покупці яхти - це зробити перший крок. Спочатку, чесно кажучи, навіть нам володіння власною яхтою здавалося чимось за гранню реальності, незважаючи на всю нашу любов до морської романтики і солідну кількість морських миль за спиною. Це абсолютно нове і незвідане, спочатку незрозуміле і на вигляд недоступне.

Але на ділі, як завжди, все виявилося до смішного просто!

Перше, що потрібно зробити що вирішив придбати свій круїзний вітрильник - визначитися з моделлю човна. Розумом, на наш погляд, зробити це абсолютно неможливо. Раніше було дуже багато абсолютно різноманітних яхт, на відміну від досить скромного вибору в даний час. Адже якщо зараз всюдисущі Beneteau, Dufour і Bavaria випускаються величезними тиражами по абсолютно стандартним проектом, то раніше яхтобудуванням займалися всі, кому не лінь. Приватні верфі по всій Європі і Америці випускали невеликі партії яхт унікального дизайну, і кожна з них чимось неповторна і прекрасна. Тому до цих пір яхтове співтовариство рясніє шанувальниками човнів Downeaster, Eventide, Atlantic Clipper, Waterwitch, старих Hanse, Hallberg Rassy і багатьох-багатьох інших, імена яких не почуєш зараз в побуті. При цьому переконати когось із цих шанувальників, що бувають човни і трохи краще, просто неможливо! Справа в тому, що всі ці човни мають своєю унікальністю і характером, і кожен власник вибирає те, що саме йому до душі. Дуже важливо відзначити, що навіть серед літніх човнів однієї групи однакових немає - кожна несе в собі історію своїх господарів, відображає їх особистість і зберігає хроніки їх пригод. Тому свій човен, що був у вжитку, можна вибрати тільки серцем. Часто багато хто з них продаються давно, виглядають не дуже презентабельно, і ваша човен цілком може зовні здаватися набагато гірше своїх прямих конкурентів, але тут знову ж дуже важливо відключити холодний розрахунок і слухати свою інтуїцію. У кораблів є душа, і вони, повірте, теж вас вибирають. Зовнішній вигляд човна (наприклад, обдерта фарба, дрібні подряпини, пил і бруд в салоні) насправді нічого не говорять про її технічні характеристики. Якщо ви відчуваєте, що вас незбагненно тягне саме до цього кораблику, навіть на тлі його вимитих до блиску і відремонтованих на продаж побратимів, не сумнівайтеся, це те, що вам потрібно. Коли ви самі його помиєте і відремонтуєте як потрібно (до речі, навіть якщо продавець скаже вам, що човен просто в ідеальному стані, і вам залишається тільки віддати швартови, швидше за все, це не так, і вам так чи інакше доведеться щось на ній робити), то переконаєтеся, що ваша яхта в мільйон разів краще, ніж те, що ви не купили.

Звичайно, для початку вам доведеться вивчити те, якими бувають яхти, що були у вжитку і скільки вони коштують, по інтернету. Це допоможе вам попередньо визначитися з моделлю, подумати про матеріал корпусу, який вам більше підходить, про розмір, кількості кают, типі парусного озброєння тощо. Тут кожен слід своїми уподобаннями і планам. Хтось вважає, що сталеві човни істотно міцніше, безпечніше і стійкіше, ніж їх побратими з пластика, і звичайно, небезпідставно, проте сталевий корпус вимагає істотно більше догляду і там будуть нюанси з електрикою, в той час як світовий океан успішно борознять тисячі яхт з пластиковим корпусом, прекрасно справляючись зі своїм завданням. Комусь подобаються дерев'яні човни, але в такому випадку потрібно пам'ятати, що дерево - дуже примхливий матеріал, любить увагу, а знайти якісні дошки для лагодження дерев'яного корпусу аж ніяк не просто. Що стосується довжини, важливо пам'ятати, що чим довше човен, тим дорожче коштує її зміст, причому ціна збільшується зовсім не пропорційно збільшенню розміру. Стандартними сімейними вітрильниками вважаються яхти довжиною 10-12 метрів, там досить комфортно можуть розміститися від 4 до 6 осіб навіть на час тривалого плавання. Тип ж вітрильного озброєння - скоріше перевагу візуальне. Найпростіше і поширене - бермудський шлюп (одна щогла з двома вітрилами - стакселем і гротом). Чим менше вітрил, тим менше мороки з ними, але якщо вам подобається саме робота зі шкотами, і ви немов музикант насолоджуєтеся налаштуванням свого інструменту-яхти в потоках вітру, можна розглянути варіанти придбання тендера або Кетча.

Чим більше вітрил різних форм і розмірів, тим точніше і ефективно можна використовувати вітру різної сили і напрямків. Навряд чи тип озброєння впливає на максимальну конструктивну швидкість судна, проте відносна швидкість судів з різними типами озброєння в різні вітру може істотно відрізнятися.

Ще пару слів хочу приділити формі кіля - можна вибирати між човнами з довгим кілем, що використовувалися в попередніх проектах яхт, або зі стандартним баластовим кілем, з яким випускаються всі яхти зараз. Ці човни поводяться зовсім по-різному.

Проте, яхтою з сучасною формою кіля легше управляти, у неї набагато менше інерції і невеликий радіус розвороту.

Ну ось, тепер ви приблизно знаєте, що хочете! Пора приступати до вибору конкретних варіантів https://sailica.com/ru.

10.04.2020



Рівне-Ракурс №10 від 10.04.2020p. 
На головну сторінку