Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №389 від 26.03.2009p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Влада

Три місяці: багато чи мало?

Три місяці: багато чи мало?

Відверто з міським головою

26 березня, минає сто днів відтоді, як Володимир ХОМКО (на фото) прийняв присягу і приступив до роботи міським головою. Про те, що вдалося зробити за цей час для мешканців Рівного новому керманичу міста та його команді, про проблеми та перспективи їх вирішення Володимир Хомко розповів читачам “РР”.

“Започаткована нормальна робота міської ради”

- Володимире Євгеновичу, як Ви вважаєте, які кроки Вашої команди є найбільш вдалими?

- Одним із головних наших досягнень, вважаю, є те, що започатковано нормальну роботу міської ради. Усі засідання сесії проходять конструктивно, рішення приймаються практично з першого разу. Цьому є дві причини: питання добре опрацьовуються на стадії підготовки проектів рішень, до того ж, депутати розуміють, що ніякої особистої зацікавленості ні в мене, ні в членів виконкому немає.

Злагоджено працює й виконавчий комітет. Хочу наголосити, що ні виконком, ні раду я не міняв. Мене задовольняє той склад, який є зараз. Саме завдяки цьому ми у стислі терміни підготували, розробили та затвердили бюджет міста Рівного. Він у нинішньому році не простий. Зі зрозумілих об’єктивних причин, пов’язаних із кризою, порівняно з минулим роком, міський кошторис зменшений на 70 мільйонів гривень. Це покладає на нас велику відповідальність щодо розподілу грошей, зокрема, за статтями витрат. Але нам все-таки вдалося скомпонувати бюджет так, щоб якнайповніше задовольнити інтереси громади.

Наприклад, незважаючи на кризу, на галузь освіти ми виділили на 11 мільйонів гривень більше, ніж торік, а на охорону здоров’я - на три мільйони більше, при цьому вдвічі збільшено кошти на забезпечення цукрознижуючими препаратами хворих на діабет. Передбачені певні суми й на виконання соціальних програм, на 13 відсотків збільшене фінансування галузі культури. На пільгове перевезення студентів і учнів ми заклали мільйон гривень, таку ж суму - й на надання пільгового довгострокового кредиту. На вирішення проблем житлово-комунального господарства виділено понад 71 мільйон гривень. У разі перевиконання бюджету, хоч це буде нелегко, кошти розподілятимуться на найбільш нагальні потреби рівнян.

Позитивним аспектом, на мою думку, є те, що практично без ексцесів завершується опалювальний сезон, адже в більшості міст були проблеми з відключенням. Нам вдалося цьому запобігти, хоча це й коштувало великих нервів мені та керівникам теплопостачаючих підприємств. На жаль, проблеми з цими підприємствами залишаються, і після закінчення опалювального сезону я буду змушений приступити до вдосконалення їх роботи. Очевидно, не обійдеться й без кадрових змін та структурних перетворень.

Зараз я веду переговори з багатьма організаціями щодо діяльності теплопостачаючих підприємств, але остаточний план дій не затверджений через “Комуненергію”, борг якої становить майже 100 мільйонів гривень. Тож будь-яке злиття з цим підприємством призведе до занепаду тієї структури, яка до нього приєднається.

Втілюється низка важливих для мене соціальних проектів. Насамперед, виділяються землі для багатодітних сімей. Вважаю своїм обов’язком їх підтримати. На колегії Держбуду було схвалено досвід Рівнебуду щодо створення кооперативів, тож ми шукаємо земельні ділянки, на яких зможемо їх розмістити.

Відновлено роботу з будівництва ЗОШ №14 у районі Басового Кута. Тільки з міського бюджету на це передбачено 5 мільйонів гривень. Продовжено реконструкцію Будинку культури у парку Шевченка, на черзі - стадіон “Авангард”.

- Чи задоволені Ви кадровими призначеннями?

- На моє переконання, те, що сформований виконавчий апарат, є одним із наших здобутків. Призначені всі заступники, пішли з посад начальники тих підрозділів, звільнення яких планувалося ще взимку. На жаль, досі не призначені кілька нових керівників. Причина одна: ці люди займалися приватним підприємництвом, і, відповідно до законодавства, не можуть бути державними службовцями, а для ліквідації підприємства потрібен час.

Як я й обіцяв, вже підготовлене розпорядження щодо зменшення чисельності апарату виконкому на 14 осіб із незначною зміною самої структури. Слід зауважити, що з огляду на еволюційність та виваженість моїх дій щодо зміни кадрів, виконавчі органи влади діяли та діють без збоїв, проблем в управлінні я не відчуваю, до того ж, більшість людей працюють самовіддано й чесно.

“Перевага надаватиметься тим, хто працюватиме краще та дешевше”

- А чи є позитивні зрушення у житлово-комунальному господарстві, адже воно, здається, найбільш проблемне?

- Ми розпочали заходи із вдосконалення роботи ЖКП, особлива увага приділяється їх фінансово-економічному стану. Зараз усі комунальні підприємства знаходяться під моїм особистим контролем, розроблена схема моніторингу. На жаль, там теж є фінансово-економічні проблеми, хоча й не такі, як у тепловиків.

Посилено контроль за вивезенням сміття та прибиранням територій. Сподіваюся, що після весняної толоки нам вдасться підняти планку досить високо й утримувати на такому ж рівні. Дуже сподіваюся на підтримку рівнян, громадських організацій, політичних партій. Думаю, разом нам вдасться зробити наше місто чистим та охайним.

На даний час завершуються переговори з ПРООН-ГЕФ щодо фінансування модернізації системи теплопостачання у Рівному. Ми вже розпочали роботу із заміни та прокладання тепломереж у районі залізничного вокзалу та набережної. За зиму закінчили монтування 32-х індивідуальних теплопостачаючих пунктів у будинках, що дасть змогу зменшити витрати, пов’язані із постачанням гарячої води, та покращити якість самих послуг.

Не залишаться поза увагою й двори, дахи, ліфти. Щодо останніх, то вже проведено нараду з підприємствами, які експлуатують ліфтове господарство, з’явиться ще одна фірма, у бюджеті передбачені відповідні кошти.

25 березня ми провели презентацію фірми “Санком-Рівне” зі збору та вивезення сміття, співзасновником якої буде міська влада. Це перший проект, доведений до логічного завершення за зиму: закупили кілька сотень нових європейських контейнерів, нові авто тощо. Поки що ця фірма обслуговуватиме два найбільш віддалених ЖКП. Протягом двох місяців ми збираємося запровадити розподілений збір та сортування сміття. Якщо все піде за планом, то з часом ми збудуємо сміттєспалювальний завод. Протягом місяця збираємося налагодити збір сміття і в районах приватної забудови. З цього приводу вже завершені переговори з чеською фірмою, яка працює у тому ж напрямку в Житомирі. Отже, у цьому секторі буде жорстка конкуренція, перевага надаватиметься тим, хто працюватиме краще та дешевше.

Як водій, не можу не констатувати й факту, що шляхи міста перебувають у жахливому стані. Тож ми заклали майже сім мільйонів гривень на ремонт доріг і з настанням тепла почнемо інтенсивно їх ремонтувати.

Про проблеми та перспективи їх вирішення

- На вирішення яких проблем буде спрямована Ваша увага найближчим часом?

- Серед питань, які мене хвилюють найбільше, можна виокремити стан економіки і, відповідно, наповнення бюджету. Поки що особливих проблем немає, але я інтуїтивно відчуваю, що вони дуже скоро дадуть про себе знати.

Інша проблема - ситуація з теплопостачаючими підприємствами, адже, крім суб’єктивних і організаційних проблем, з точки зору здорового глузду, є й об’єктивна: протягом опалювального сезону вартість газу піднімалася вдвічі, до того ж, “заднім числом”. Такий підхід при формуванні ціни на газ з боку держави призвів до того, що в Україні немає жодного нормально функціонуючого підприємства.

Одна з гострих проблем - якість експлуатації будинків. Новопризначений керівник УЖКГ побував у різних містах нашої країни, вивчаючи їх позитивний досвід, і ми зробимо так, щоб мешканці кожного будинку мали право вибору: чи буде будинок обслуговувати приватне або комунальне ЖКП, чи буде створене товариство співвласників або ж призначений індивідуальний оператор. Особисто для мене очевидно, що без волі та бажання самих рівнян нічого не вийде. Як мінімум, треба буде провести збори мешканців будинку, щоб з’ясувати, чого хочуть люди.

У наших подальших планах - наведення порядку на ринках. При цьому я з розумінням ставлюся до людей, які там працюють. Тому обіцяю, що бездумних рішень не буде. На ринку “Дикого”, без додаткового фінансового навантаження орендарів, переобладнаємо торгові ряди, а на центральному ринку, за рахунок власників, зробимо місця для тих, хто продає свою продукцію. Але з торгівлею з землі та у недозволених місцях будемо боротися.

Нещодавно ми завершили переговори з науковцями НУВГП щодо залучення їх до розробки програми оптимізації транспортного руху та перевезення пасажирів у Рівному. До цієї проблеми хочемо підійти комплексно, щоб мати план дій на тактичну і стратегічну перспективу.

Пам’ятаючи свої передвиборчі обіцянки, планую зустріч із мешканцями Червоних Гір та Тинного за участю заступників, на якій ми разом узгодимо план дій.

Я просто вражений кількістю людей, які приходять на особистий прийом. З них левова частка просить надати квартири. На жаль, оптимізму у цьому напрямку немає. Єдине, що можу обіцяти, це те, що розподіл квартир через виконком пройде чесно. Але більшість з тих, хто стоїть у черзі, не отримають житла. На жаль, державою роздається багато обіцянок, прймається безліч програм, а кошти на це не передбачаються.

Розуміючи важливість галузей освіти, культури, спорту, очевидно, що й вони не залишаться поза увагою. Тож великі сподівання покладаємо на новаторський і креативний підхід Галини Кульчинської, і декілька акцій, проведених у Рівному з початку року, додають мені у цьому впевненості.

Незважаючи на економічну депресію, думаю, досвід із підприємницької діяльності Андрія Філіна дозволить вжити заходів, щоб джерело інвестування не закінчувалося. Хоча криза й дається взнаки, але робота проводиться, і вже є певні результати.

- Що для Вас є найбільш незвичним у новій посаді?

- По-перше, морально навантажує велика кількість громадських і публічних заходів. Я весь час перебуваю на людях і це справді втомлює. По-друге, з усіх галузей міського господарства надходить дуже велика кількість інформації. І щоб все це вклалося у голові, потрібен час. Тож роблю все, щоб це сталося якомога швидше - працюю без вихідних.

Я ніколи не обіцяв і не обіцяю дива, але впевнений, що мій управлінський та життєвий досвід дозволить підтримати у місті порядок і використати ресурси з максимальною користю для Рівного. Думаю, що саме у кризовий період це є найбільш важливим.

26.03.2009Петро КУЗЬМУК



Рівне-Ракурс №10 від 26.03.2009p. 
На головну сторінку