Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №393 від 23.04.2009p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Скандал

У ВЕРБІ СТРАЙКУВАЛИ ПРАЦІВНИКИ “ТОДІНІ”

У ВЕРБІ СТРАЙКУВАЛИ ПРАЦІВНИКИ “ТОДІНІ”

У вівторок, 13 квітня, українські робітники фірми “Тодіні ”, яка здійснює реконструкцію дороги в районі села Верба на Дубенщині, вийшли на страйк. Вони невдоволені рівнем оплати праці (який на декілька порядків нижчий за оплату праці іноземців - таджиків, молдаван), а також невиконанням керівництвом італійської компанії своїх трудових зобов’язань. На жаль, відкритого діалогу в присутності преси досягнути не вдалося, бо охорона отримала суворий наказ не підпускати журналістів на орендовану іноземцями територію…

Італійська фірма “Тодіні Конструціоні Дженералі” на Рівненщині з’явилася вже більше року тому. Компанія виграла тендер на ремонт відрізка траси Київ-Чоп від Грушвиці до Бродів. Спеціалісти Укравтодору, який оголосив тендер, підрахували, що ремонт 93 кілометрів відрізка Грушвиця-Броди обійдеться у 85 мільйонів євро. Натомість “Тодіні” запропонувала полагодити трасу за 56 мільйонів. Тому й перемогла в тендері. Фір-ма отримала зобов’язання відремонтувати дорогу протяжністю 93 кілометри до жовтня 2009 року.

Уже тривалий час італійці господарюють на трасах Дубенщини, “окупувавши” закордонною спецтехнікою околиці міста, села Турковичі, Птичу, Вербу... На роботу в “Тодіні ” влаштувалося чимало місцевих жителів. Але діалог з роботодавцем у них виходить досить неоднозначний. Люди скаржаться, що італійські шефи став-ляться до української найманої робочої сили, як до бидла…

Це проявляється навіть у тому, що робітники з Молдавії, Індії, Таджикистану за свою працю отримують близько десяти тисяч гривень щомісячно (плюс безплатне житло, харчування). А от українським “наймитам” виплачують за роботу від однієї до двох тисяч гривень. Не забезпечені наші люди навіть елементарним спецодягом. Дехто з робітників ще й не бачив трудового договору…

Тому й не дивно, що терпець у людей увірвався. 13 квітня працівники дільниці, яка обслуговує ремонт дороги на околицях Дубна, вийшли на страйк. Водії та інші робітники зібралися у Вербі на території колишньої “Сільгосптехніки”, яку нині орендує “Тодіні”. Страйкарі запросили на мітинг один із телеканалів і газету “Скриня”.

Але запланована дискусія в присутності преси не вдалася. Помітивши відеокамери, італійські боси, які приїхали на зустріч з мітингувальниками, почали втікати. А після того, як знімальна група покинула Вербу, італійці суворо заборонили пропускати на територію “Сільгосптехніки” представників ЗМІ. Тож охоронці з гумовими кийками ввічливо вивели мене за межі території, зіславшись на розпорядження керівників.

Але робітники “Тодіні” все одно вийшли за межі території, що охороняється, і розповіли про всі свої негаразди.

Олег ПЕТРУК, водій:

-Нас годують обіцянками-цяцянками. Коли влаштовувалися на роботу, нас запевняли, що “чистими” платитимуть по три тисячі гривень. Але трудового договору я ще й досі не бачив. За лютий колеги отримали по 1200 гривень. І це при тому, що приходимо на роботу о шостій ранку і працюємо до 22-23 години вечора. Не зрозумілий також механізм нарахування грошей: за одну й ту ж виконану роботу водії отримують зарплату з різницею у кількасот гривень…

Олександр КРАВЦОВ, водій:

-У попередньому трудовому договорі зазначалося, що при робочому дні з 8.00 до 16.00 розмір ставки заробітної платні складатиме півтори тисячі гривень плюс доплати за перепрацювання. А у нових договорах час роботи вже взагалі не вказується. До українців у італійського керівництва “особливе” ставлення. Якщо таджики, молдавани та інші іноземці забезпечені багаторазовим харчуванням, спецодягом, кількатисячною зарплатнею, то на наших людях роботодавці вміло економлять.

Про основні вимоги страйкарів розповів водій Ігор САВИЧ:

- Я працюю водієм на “Тодіні” вже сім місяців. До нового року оплата праці була нормальною: ставка у розмірі 2438 грн., плюс доплати за понаднормовий час. Але нещодавно нас змусили підписати інші договори, у яких розмір ставки зменшено до півтори тисячі. Керівництво обіцяло, що решту грошей заплатить нам у вигляді доплат. Але цього ми так і не дочекалися. Тому й зібралися сьогодні, висунувши до італійців наступні вимоги:

- переписати трудовий договір таким чином, щоб за восьмигодинний робочий день заробітна платня “чистими” складала 2,5 тисячі гривень;

- забезпечити робітників спецодягом;

- табелі з відпрацьованими годинами повинні бути відкритими для контролю і в кінці робочого дня підписуватися кожним робітником (а не ховати їх від людей, аргументуючи, що це “комерційна таємниця”).

Зазначає водій Віктор КОГУТ:

-Італійці погодилися переробити трудові угоди, встановивши розмір заробітної плати в сумі 2,5 тисячі гривень. У разі невиконання наших вимог вже через декілька годин працівники “Тодіні” знову зупинять процес будівництва дороги і вийдуть на страйк.

Підстави сумніватися в правдивості обіцянок наших керівників є, адже подібна ситуація вже була місяць тому. Тоді ми не вийшли на роботу, висували подібні вимоги і отримали обіцянки “все залагодити”. Але, як бачите, віз і нині там…

Незважаючи на успішно виграний тендер, робота "Тодіні Конструціоні Дженералі" у нашій області складається не дуже легко. Час від часу в пресу проникає інформація про виявлені факти порушень. Хоча, зазвичай, на захист італійців стають досить авторитетні лобісти. От, скажімо, депутат обласної ради і перший заступник інженера-резидента фірми “Луї Берже” Федір Жежук називав “маразмом” претензії контролюючих органів до італійської фірми "Тодіні".

Останній яскравий випадок - перевірка іноземців представниками міграційної служби. За словами Федора Жежука, правоохоронці протримали італійців під палючим сонцем понад дві години, поки з'ясовували законність їхнього перебування в Україні.

23.04.2009Павло БЕРЕЗОВСЬКИЙ надруковано зі скороченнями, газета “Скриня” №15 від 16.04.2009р.



Рівне-Ракурс №10 від 23.04.2009p. 
На головну сторінку