Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №419 від 22.10.2009p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Люди справи

“Пасажирські автоперевезення повинні бути рентабельними!”

“Пасажирські автоперевезення повинні бути рентабельними!”

Інакше автотранспортний бізнес не зможе розвиватися, вважає директор ПП “Острог-АВТО” Святослав МУКОСІЙ

“Конкуренція на ринку пасажирських автоперевезень буде завжди, але зусилля влади мають бути спрямовані на те, щоб зробити її максимально чесною і прозорою”, - переконаний директор приватного підприємства “Острог-АВТО” Святослав МУКОСІЙ. Засноване ним підприємство вже вісім років надає якісні транспортні послуги жителям та гостям Рівненщини.

- Святославе Івановичу, розкажіть нашим читачам про початок і становлення Вашого бізнесу.

- “Острог-АВТО” створено у 2001 році на базі викупленого місцевого АТП-15639. Сьогодні наш колектив налічує 36 працівників, з них 25 - водії. Підприємство обслуговує 16 маршрутів: 5 - міжобласних, 4 - міжміські внутрішньообласні, 6 - приміських та один міський. Автобусний парк складається з 19 транспортних засобів. Маємо власну матеріально-технічну базу: офісні та

виробничі приміщення, невеличку СТО, діагностику, мийку.

Попри економічну кризу, нам вдається оновлювати автопарк: за останній рік було придбано три нові транспортні засоби. За 9 місяців нашим підприємством перевезено понад 850 тисяч пасажирів, в тому числі й пільгових категорій. До сьогоднішнього дня не було жодного випадку невчасної виплати зарплати, немає заборгованості - ні податкової, ні перед Пенсійним фондом.

- Наскільки безпечно почувають себе пасажири, які користуються послугами “Острог-АВТО”?

- На підприємстві створено всі умови для якісного та безпечного перевезення пасажирів. Є два медики, які щоденно проводять медичний контроль водіїв перед випуском їх на маршрут, а три механіки ретельно роблять технічний огляд транспортних засобів перед рейсом і після рейсу.

- Що, на Вашу думку, найбільше гальмує розвиток пасажирських автоперевезень?

- Незадовільний стан проїзних шляхів у районі, наявність нерентабельних маршрутів з малим пасажиропотоком, відсутність економічно обґрунтованих тарифів на транспортні послуги, неповне відшкодування державою перевезень пільгових категорій пасажирів та недосконала організація тендерів на пасажирські автоперевезення. Як депутат Острозької міської ради і голова міського осередку партії “Єдиний центр” я можу впливати на стан справ лише в місті. І треба віддати належне міській владі: за останні роки дороги в Острозі стали більш упорядкованими та безпечними, чого не скажеш про сільські.

На жаль, автоперевезення - більш затратний бізнес, ніж, скажімо, оптова торгівля. У торгівлі кошти, вкладені один раз, працюють постійно. А в галузі перевезень доводиться завжди вкладати: весь час треба заправляти машини, ремонтувати їх, оновлювати рухомий склад тощо.

- Не можна не враховувати і пов’язаних із автоперевезеннями ризиків…

- Саме тому пасажирські перевезення повинні бути рентабельними, інакше автотранспортний бізнес не зможе розвиватися. Тариф повинен бути економічно обгрунтованим - із врахуванням рентабельності не менше 10 відсотків. Сьогодні через нульову - а той мінусову - рентабельність немає за що оновлювати парк транспортних засобів, ремонтувати їх - адже на базарі, де все прив’язано до долара або євро, автозапчастини за останні роки подорожчали в 2-3 рази. Вклавши кошти в придбання нових транспортних засобів, ми не знаємо, чи виграємо тендер на вигідні маршрути, наприклад, до Рівного. Необхідно, аби тендерні пропозиції виносилися на конкурс за пакетним принципом.

Щодо відшкодування з бюджету за перевезення пільгових категорій пасажирів. Ці кошти повертаються районом та містом із великою затримкою. Що стосується державної дотації за перевезення пільговиків на міжміських внутрішньообласних та міжобласних автобусних маршрутах, то за цю роботу ми не отримуємо з бюджету ні копійки - відсутній механізм її відшкодування.

- До речі, Спілка перевізників України виступає за заміну бюджетного відшкодування автопідприємствам пільгових пасажирських перевезень адресними дотаціями для малозабезпечених.

- Але чи підтримають цю ідею малозабезпечені, чи вкладуться їхні потреби в прокрустове дотаційне ложе? Сьогодні учасникам президентських перегонів немає діла до потреб простих людей. Працюючи на себе, вони тільки роблять вигляд, що працюють на людей. Тож треба просити Бога, аби поміг нам якось пережити цю боротьбу за найвище в державі крісло.

Користуючись нагодою, вітаю всіх автомобілістів і дорожників Рівненщини із професійним святом - Днем працівників автомобільного транспорту і дорожнього господарства. Високих Вам професійних здобутків, наснаги та достатку у Ваших сім’ях!

22.10.2009Спілкувався Олесь ДУБОВИК



Рівне-Ракурс №10 від 22.10.2009p. 
На головну сторінку