№461 від 12.08.2010p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#З перших уст
Історія Здолбунівських цементників починає свій відлік з 70-х років ХІХ століття, коли чеські брати-підприємці Єленики побудували поблизу місцевої залізничної колії невеликий цементний завод. У 2001 році контрольний пакет акцій придбала всесвітньо відома німецька промислова компанія “Дікергофф АГ”. З того часу розпочалася нова ера в історії ПАТ “Волинь-Цемент” - підприємство стало повноправним членом великої міжнародної родини цементних заводів. Нині ж ПАТ “Волинь-Цемент”, яке входить до групи компаній “Буцці Унічем - Дікергофф” в Україні - є одним із провідних підприємств галузі. Нові знання, нове обладнання, удосконалення виробничих процесів, постійна співпраця з зарубіжними спеціалістами - все це дозволяє підприємству розвиватися задля покращення рівня задоволення потреб клієнтів, умов роботи персоналу та захисту оточуючого середовища.
- Сергію Йосиповичу, 2009 рік став для будівельного комплексу, і цементної галузі зокрема, справжнім випробуванням на міцність. Зараз ситуація покращилася?
- Сьогодні говорити про значне покращення ситуації на цементному ринку України поки що рано. У січні-червні 2010 року українські цементні заводи виготовили продукції на 6,2 відсотка менше, ніж за аналогічний період минулого року. Але прогнозується, що в поточному році в Україні буде вироблено цементу не менше ніж у 2009 році.
Найгірший рік останньої п’ятирічки
- Яким видався 2009 рік для “Волинь-Цементу”?
- Однозначно складним. Через значне зменшення обсягів реалізації цементу, зростання собівартості продукції, знецінення національної валюти і зниження купівельної спроможності населення, ми не змогли виконати основні фінансово-господарські показники діяльності. Найгірше те, що ми спрацювали з низьким завантаженням виробничих потужностей. Щоправда, з цим явищем зіткнулися усі цементні заводи України. Як наслідок, 2009 рік закінчився для підприємства без загальної прибутковості виробництва. Без перебільшення, це був найгірший рік за останні п’ять років.
- Однак опускати руки не у ваших правилах…
- Попри труднощі, ПАТ “Волинь-Цемент” вчасно виплачує зарплату, надає пільги своїм працівникам, передбачені чинним законодавством та діючим Колективним договором, допомагає місцевій громаді у вирішенні проблем регіону, надає посильну спонсорську допомогу. Ми залишаємося одним із основних платників податків у регіоні.
У модернізацію вклали рекордну суму
- Кажуть, що коли на підприємстві знижується споживання того чи іншого товару, з’являється час на модернізацію.
- А ще на впровадження нових технологій, автоматизацію виробничих процесів та виконання значних природоохоронних заходів. Це правда, і над усіма цими завданнями сьогодні працює 850 фахівців нашого товариства. Загальну суму, яка була вкладена в інвестиційні проекти, я вже називав не раз на різних рівнях, і вона є абсолютним рекордом з часів приватизації підприємства. Це стало можливим лише завдяки нашому основному акціонеру - компанії “Дікергофф АГ”, яка змогла знайти гроші і надати нам позику на дуже вигідних умовах. Я впевнений, що незабаром ПАТ “Волинь-Цемент”, який входить до групи компаній “Буцці Унічем - Дікергофф” вийде на новий рівень - запроваджені проекти матимуть значний економічний ефект, що дозволить зробити нашу продукцію конкурентоспроможною за рахунок зниження її вартості при цілковитому збереженні якості.
- Які кроки вже зроблені у цьому напрямку?
- Ми провели реконструкцію схеми електропостачання - побудували та ввели в експлуатацію закриту трансформаторну підстанцію, замінили заводські мережі на сучасні кабельні лінії. Це дозволило нам перейти на нижчий клас споживання електроенергії. Крім цього ввели в експлуатацію нове пакувальне відділення, новий блок відвантаження цементу в автомашини на самовивіз, придбали новий локомотив, мобільну установку для прибирання пилу та сучасне лабораторне обладнання.
Забудьмо про газ - переходимо на вугілля
- Сьогодні хіба-що лінивий не говорить про те, що незабаром ПАТ “Волинь-Цемент” працюватиме на вугіллі, а відтак проблема із нестабільною ціною на газ відійде у далеке минуле. Розкажіть, будь ласка, детальніше про цей проект.
- Сьогодні на підприємстві завершують пуско-налагоджувальні роботи вугільного відділення, яке незабаром буде введено в експлуатацію. Мета проекту під назвою “Переведення обертових печей на вугільне паливо” очевидна - замінити використання газу як основного виду палива на вугілля і використати продукти горіння палива як складову частину сировини при виготовленні цементу. Необхідність будівництва вугільного відділення пояснюється багатьма чинниками, головним серед яких, як ви зазначали, є значне збільшення ціни на газ, що автоматично піднімає собівартість цементу і робить продукцію нашого підприємства неконкурентоспроможною. Тим більше, що усі навколишні заводи вже перейшли на вугілля, що дозволяє їм значно знизити собівартість цементу, а відтак і ціну на нього.
Тому вже до кінця поточного року всі великі обертові печі працюватимуть на вугільному паливі.
- Окресліть хоча б приблизно орієнтовну схему роботи вугільного відділення.
- По залізничним коліям вугілля у вагонах подаватиметься на проміжний склад. У цій, на перший погляд, не складній схемі буде задіяно чимало техніки: розморожувач вагонів, вагоноперекидач, система конвеєрів і штабелеукладчик. З проміжного складу через систему конвеєрів і бункерів вугілля порціями потраплятиме у вугільний млин, де молотиметься до певного стану. А потім через систему пневмотранспорту і силосів йтиме в обертові печі. Там воно спалюватиметься, а продукти горіння змішуватимуться з сировиною як складова частина.
Вартість зазначеного проекту надзвичайно висока і складає багато мільйонів євро. Справа навіть не у впровадженні сучасного обладнання, яке відповідатиме вітчизняним, європейським і світовим стандартам, з якого буде укомплектований запроектований комплекс вугільного відділення. Головне, що після введення його в експлуатацію, ми зможемо працювати на альтернативному паливі із значним зниженням собівартості продукції.
Екології нічого не загрожує
Варто зазначити і той факт, що відповідним чином відсортовані та підготовлені до використання енергетично цінні відходи значно покращать екологічну ситуація в Україні, та Рівненській області зокрема, в галузі поводження з відходами.
- Знаю, що попри нарікання з боку місцевих мешканців, ваше підприємство неабияк прискіпливо ставиться до захисту атмосферного повітря. Що конкретно робитимете для запобігання забрудненню повітря та економії енергоресурсів при переході на вугілля?
- Ми справді досить ревно стежимо за станом екології і проблемами охорони навколишнього природного середовища. Для зменшення впливу на екологію всі технологічні агрегати, робота яких може призвести до забруднення довкілля, оснащені апаратами (установками) очистки.
Починаючи з 2001 року на ПАТ “Волинь-Цемент” був виконаний великий обсяг робіт саме з екологічних питань. Змонтовані електрофільтри на обертових печах дозволили значно знизити викиди в атмосферу до рівня 10,25 г/сек, а система аспірації бункерів навантаження цементу в автотранспорт за допомогою завантажувальних пристроїв німецької фірми “SCHENK” дозволила знепилювати аспіраційне повітря при завантаженні автоцементовозів до рівня нижче 0,106 г/сек пилу. Встановлення нового рукавного фільтра виробництва компанії ZVVZ Enven Engineering (Чехія) на сушильному барабані та на цементних млинах з одночасним встановленням систем дозування цементу фірми “SC-HENK” допомогла знизити рівень викидів пилу цементу в атмосферне повітря нижче європейських та світових стандартів. Крім цього були введені в експлуатацію очисні споруди зливних вод, замінене аспіраційне обладнання цементних силосів із встановленням фільтрів виробництва Donaldson Ltd (Велика Британія).
Наразі ж ми розробили низку заходів, які мінімізують забруднення атмосферного повітря при переході на використання вугілля. Наприклад, встановили ефективні рукавні фільтри, здійснюємо укриття стрічок конвеєрів, що подають вугілля у відділення помелу, повертаємо вловлений пил назад у виробництво, використовуємо ефективні газо-вугільні пальники у печах, які забезпечують раціональне спалювання палива і скорочення викидів забруднюючих речовин тощо.
І оскільки ми повсякчас притримуємося букви Закону і працюємо лише у правовому полі, своєчасно розробляємо проекти викидів забруднюючих речовин у атмосферне повітря та отримуємо їх можливі ліміти.
“Напівсухий” цемент - найближча перспектива
- Які ваші плани на майбутнє?
- На даний час підприємство працює у рамках затвердженої Наглядовою радою товариства “Комплексної програми розвитку до 2015 р.”, виконання якої дозволить оновити та модернізувати виробництво, наростити його обсяги та значно знизити собівартість продукції.
У наступні роки плануємо виконати не менш грандіозні інвестиційні проекти. На даний час розробляється проект будівництва обертової печі № 8 з “напівсухим” способом виробництва цементу, впровадження якої забезпечить не тільки економію енергоносіїв, але й дасть змогу випускати стільки клінкеру, скільки сьогодні сумарно випускають всі обертові печі. Планується встановлення сепаратора на двох цементних млинах, що значно покращить якість цементу.
- А хоча б приблизно спрогнозувати кінцевий результат року можливо?
- Це дуже тяжко зробити, враховуючи усі окреслені вище фактори і зокрема зменшення обсягу будівельних робіт. Робота нашого заводу у поточному році залежатиме від багатьох чинників, основним з яких є пожвавлення будівництва та проведення органами державної влади необхідних заходів щодо підтримки будівельної галузі на найвищому рівні. Натомість, слід відзначити, що лише починаючи з травня поточного року ми відчули незначний рух на цементному ринку України та змогли збільшити обсяги виробництва та реалізації цементу у порівнянні з попередніми місяцями. Але ситуація однозначно ще далека від стабільної.
У той же час хочу зазначити, якщо ми хочемо бути конкурентоздатними на цементному ринку країни, маємо вкладати у виробництво величезні кошти. Застаріла енерговитратна технологія та високий ступінь зношеності основного технологічного обладнання вкрай негативно впливає на конкурентоздатність нашого виробництва. Тим більше, що наші опоненти здійснюють великі інвестиції з метою комплексного технічного оновлення своїх підприємств.
Найбільший скарб - це наші працівники
Сумніву в тому, що ми гідно переживемо ці складні часи я не маю. Ефективно працюватимемо й надалі, досягаючи тих задач, які перед нами ставлять акціонери товариства. Адже наша команда - це 850 висококваліфікованих працівників підприємства, яких я вважаю своїм найбільшим скарбом, прекрасно розуміють, що майбутнє лише у наших руках. Знаковим є те, що незважаючи на непростий фінансовий стан нам вдалося зберегти весь наш колектив без застосування крайнього заходу, яким є скорочення персоналу. І у цьому питанні ми отримали повну підтримку з боку як Наглядової ради товариства, так і керівництва групи компаній “Буцці Унічем - Дікергофф” в Україні. Наш колектив - згуртований як команда однодумців, що вболівають за свій завод, працює чесно, сумлінно та на високому професійному рівні.
Хотілося б відзначити роботу деяких колег: технічного директора ПАТ “Волинь-Цемент” Вороб’я Петра Васильовича, начальника виробничої лабораторії та ВТК Науменко Аллу Федорівну, головного технолога Терлигу Анатолія Юрійовича, головного енергетика Огородника Миколу Олександровича, головного бухгалтера Собко Людмилу Йосипівну та інших. Особливо слід відмітити начальника та заступника цеху випалу Оверчука Сергія Анатолійовича і Степанюка Юрія Михайловича та весь колектив цього цеху.
Сьогодні не можна не згадати теплим словом та низько вклонитися нашим шановним пенсіонерам, які своєю невтомною працею забезпечили наше сьогодення. Тим, хто пішов з життя - вічна пам’ять. Тим, хто поруч з нами - здоров’я, довгих років життя, сили, наснаги та терпіння, миру та добра. І хоча вже пройшли роки та десятиріччя про багатьох з них ми продовжуємо казати: він був найкращим. Я не буду перераховувати імена шановних пенсіонерів, тому що кожний з них вніс свій посильний вклад у становлення заводу.
Особливі слова вдячності ветеранам нашого підприємства, які не тільки віддано працюють, а й будують наше майбутнє, навчаючи молоде покоління. Серед них: машиніст екскаватора гірничого цеху Юрій Смаль, слюсар-ремонтник сировинного цеху Ігор Кротюк, слюсар-ремонтник цеху випалу Михайло Передерко, машиніст крана (кранівник) цеху помелу Олексій Боярчук, електромонтер з ремонту та обслуговування електрообладнання ремонтно-електричного цеху Степан Гоменюк, лаборант з фізико-механічних випробувань виробничої лабораторії і ВТК Ірина Монах та багато інших.
Не відстає від наших ветеранів молодь. Багато з них не так давно прийшли працювати на завод, але вже встигли заслужити повагу серед колег за високий професійний рівень, чесність, порядність, відданість справі. Серед них: машиністи екскаватора гірничого цеху Олег Мазурець і Олександр Гетманчук, слюсар-ремонтник сировинного цеху Назар Демчук, машиністи обертових печей цеху випалу Сергій Гринець та Віталій Бєлов, машиніст цементних млинів цеху помелу Ганна Галайко, електромонтер з ремонту та обслуговування електрообладнання ремонтно-електричного цеху Михайло Домарецький, інженер з якості виробничої лабораторії та ВТК Тетяна Наумчук та багато-багато інших.
35700, Рівненська область, м.Здолбунів, вул.Шевченка,1
тел. (252) 6-92-05, факс. (252) 6-92-07
12.08.2010 | Спілкувалася Любов РОМАНЮК |
Рівне-Ракурс №10 від 12.08.2010p. На головну сторінку |