Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №464 від 02.09.2010p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#У місті

Маршрутчики нас обманюють?

Напевно багато хто просить водія маршрутки зупинитися біля повороту, чи біля якогось об’єкту, а у відповідь чує: “Тільки на зупинках”. А що робити, якщо по довгій вулиці лише одна облаштована зупинка і то тільки в одному напрямку?

Наприклад, саме така ситуація із зупинками по вулиці Біла. А водії маршрутки при цьому, далеко не завжди хочуть зупинятися для висадки пасажирів.

- Дійсно по вулиці Біла є серйозна проблема із відсутністю зупинок і у цьому році ми навряд чи зможемо її вирішити, - наголошує начальник міського управління транспорту і зв’язку Віталій МИРОНЮК. - Можливо на перший погляд здається, що облаштувати зупинку - це не проблема, однак щоб лише розробити проект автопавільйону (споруда на зупинці для перебування пасажирів) потрібно 5 тисяч гривень, а щоб зробити саму споруду - 15 тисяч гривень. Коштів на це немає, тому потрібно шукати спонсорів. Я маю намір звернутися від імені міського голови до керівництва ТзОВ “Хлібодар” (торгова марка “Рум’янець”), оскільки підприємство розташоване саме по вулиці Біла, щоб за їх кошти зробити там зупинку. Загалом по Рівному 144 зупинки, лише 84 із них - обладнані автопавільйонами. Найближчим часом я внесу пропозицію про масштабний пошук спонсорів, які б облаштовували зупинки, а за це отримували б дозвіл ставити поряд газетний, сигаретний чи інший кіоск. Проте із цим є значна складність: за процедурою для отримання права на таке облаштування, спонсору необхідно пройти аукціон (на якому має бути присутній ще як мінімум один претендент), а також дочекатися дозволу декількох сесій. Таким чином даремно втрачається досить багато часу.

Не лише на зупинках

Як зазначив Віталій Миронюк, відмова водія маршрутки зупинитися по проханню пасажира не завжди є правомірною. Маршрутка не повинна рухатися лише від зупинки до зупинки, це ж не тролейбус, можна зупинятися і просто біля тротуару, єдина умова - щоб при цьому не створювати перешкоди іншим транспортним засобам та не ставати за 100 метрів до чи після зупинки.

Чи інша проблема: чому так трапляється, що інколи люди занадто довго чекають необхідний маршрутний транспорт? Справа у тому, що на зупинках є спеціальний графік руху усіх маршруток цього напряму (тобто середня тривалість проїзду між зупинками), однак далеко не всі водії його дотримуються. Так, стартують з “бази” та закінчують маршрут вчасно, а проміжок між зупинками проїжджають як вийде: на одних можуть затриматися, на інші навпаки - “пролетіти”. І коли вони таким чином уповільнюються, то люди й змушені довше чекати. Регулювати це можливості немає: згідно з законом, водій зобов’язаний почати та завершити рух, як вказано у графіку, а от щодо недотримання на цьому шляху часу проїзду між зупинками, покарання відсутні.

02.09.2010Дмитро ГУБАНОВ



Рівне-Ракурс №10 від 02.09.2010p. 
На головну сторінку