№466 від 16.09.2010p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#Кінець сезону
Контроль за якістю квасу, який ми п’ємо на розлив із жовтих бочок, здійснюють як мінімум три управління: “Рівнестандартметрологія”, санстанція та управління у справах захисту прав споживачів. Кожне із них поділилося своїм баченням ситуації щодо якості квасу нинішнього сезону, який добігає кінця.
Санстанція: “Сезон продажу розливного квасу щороку триває стандартно - з 15 травня по 15 жовтня. Перед його початком ми ретельно перевіряємо кожну бочку щодо чистоти та кожного продавця на предмет проходження медичного огляду. Також протягом сезону ми можемо вимагати для перевірки окремі бочки. Від 15 травня до сьогодні жодних порушень зафіксовано не було”.
Управління у справах захисту прав споживачів: “У першу чергу потрібно зважати на посуд - краще трохи доплатити, проте пити з одноразових стаканчиків. Якщо виникає сумнів щодо якості квасу, споживач має право вимагати від продавця показати ксерокопію документів на продаж квасу. Якщо з’являється відчуття, що квас розбавлений водою, то можна занести цей зразок до нашого управління для проведення лабораторного дослідження. Однак з цим є проблема: ми перевіряємо зразки на державні кошти (середня вартість такого дослідження - 500 гривень), а наразі їх не виділено… Можемо також зобов’язати підприємця провести дослідження за власний кошт. Якщо виявиться, що дійсно квас був неякісний - то на підприємця накладаються відповідні санкції, а якщо ж з продуктом все гаразд - то управління повинне буде віддати гроші, які він витратив на перевірку. От тільки питання: скільки часу доведеться бути у “боржниках”? Також є варіант, коли споживач пише заяву щодо неякісного квасу: тоді ми відправляємо лист поштою (не електронною (!) ) у Держспоживстандарт України, який йде досить довго і потім стільки ж чекаємо на лист-відповідь. Таким чином проходить більше тижня, а за цей час у тій бочці вже все багато разів зміниться… Тобто у нас надзвичайно заформалізоване законодавство і тому досить важко захистити споживача при купівлі неякісної продовольчої групи товарів”.
Цьогоріч була зафіксована лише одна скарга, і не щодо якості, а - ємності: продавець наливав менше квасу, ніж повинен був. Справа у тому, що у продажі є два схожих пластикових стаканчика: на 180 і 200 мл. Тому, якщо покупець платить за 200 мл, чому він має випити усього лише 180?!
16.09.2010 | Дмитро ГУБАНОВ |
Рівне-Ракурс №10 від 16.09.2010p. На головну сторінку |