Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №470 від 21.10.2010p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Під рукою

Як сказати “ні”

Як сказати “ні”

10 порад тим, хто не вміє відмовляти

Вміння грамотно відмовляти - ознака успішного керівника. Але навіть найдосвідченіший фахівець, перед тим, як сказати “ні”, нерідко переживає серйозну внутрішню боротьбу. Адже стереотип “відмовити - значить скривдити” ще живий. Як навчитися відмовляти, не відчуваючи при цьому дискомфорту?

міння грамотно відмовляти - ознака успішного керівника. Але навіть найдосвідченіший фахівець, перед тим, як сказати “ні”, нерідко переживає серйозну внутрішню боротьбу. Адже стереотип “відмовити - значить скривдити” ще живий. Як навчитися відмовляти, не відчуваючи при цьому дискомфорту?

1. Переконайтеся, що ви дійсно змушені відмовити.

Нерідко за зовнішньою нерішучістю ховається не-впевненість: а чи правильно я роблю? Новий проект, запропонований одним із співробітників, здається безперспективним, але у той же час вам не хотілося б побачити, як його успішно реалізує конкурент. Перед тим, як вимовити “ні”, переконайтеся, що відмова не призведе до небажаних наслідків.

2. Цінуйте свій час.

За фразами на зразок “я подумаю”, “можливо, але не зараз” надовго не сховатися. Такі нечіткі формулювання змусять співрозмовника продовжити бесіду, поцікавитися, скільки часу вам треба на обмірковування, коли можна буде зайти наступного разу. Якщо негативне рішення вже прийнято, ра-но або пізно ви його озвучите, а втрачений час уже не повернете.

3. Чітко обґрунтуйте відмову.

Не варто, вдаючись у подробиці, давати багато пояснень своєї відмови. Достатньо однієї, але дуже вагомої причини. Так у вашого співрозмовника не буде можливості наполягати і сперечатися, а ви продемонструєте повагу до нього.

4. Добре продумайте розмову.

Подумки напишіть сценарій бесіди: продумайте, якими словами варто висловити відмову, уявіть можливу реакцію співрозмовника. Якщо розмова має бути достатньо важливою, “програйте” подумки майбутні переговори кілька разів: готовність до різноманітних ситуацій додасть упевненості.

5. Будьте чемними.

“Відмовити - значить скривдити” - цей застарілий стереотип спрацює тільки у тому випадку, якщо ваше “ні” буде висловлене у грубій формі.

6. Відмовляйте проханню, а не людині.

Не варто торкатися в розмові особистих і фахових якостей співрозмовника. Так у людини не складеться враження, що “я йому просто не сподобався, тому мені і відмовили”.

7. Запропонуйте альтернативу.

Швидше за все потребу людини можна задовольнити і без позитивної відповіді. На прохання співробітника про підвищення зарплатні запропонуйте розширити коло його обов’язків (у такому випадку збільшиться і винагорода), про підвищення посади - очолити новий проект (так будуть задоволені творчі поривання людини). Не варто забувати, що компроміс буде на користь усьому колективу.

8. Посилайтеся на прийняття рішення іншою людиною.

Ця порада - керівникам середньої ланки, котрі можуть “сховатися” за широкою спиною вищого начальства. Отже, якщо співрозмовнику дати зрозуміти, що відмовляєте йому, по суті, не ви, а хтось інший, то й обговорювати ситуацію не доведеться. На чуже вирішення ви аж ніяк не впливаєте!

9. Не обманюйте.

Не варто обіцяти те, що точно не буде виконано. Про обман рано чи пізно все одно стане відомо, а ваша репутація неминуче постраждає. Крім того, з людиною, яку ви так своєрідно “пошкодували”, не сказавши правди, можливо, ще не раз доведеться зіштовхнутися, а зіпсовані стосунки створять непотрібні проблеми і не принесуть успіху у справах.

10. Зверніться до психолога.

Вміння відмовляти - це ще й справа досвіду. Але якщо почуття хворобливого дискомфорту в ситуації відмови не лікується навіть часом, не зневажайте допомогою фахівців і їхніх перевірених методик. Це єдиний шанс зберегти власний спокій і керівну посаду.

21.10.2010



Рівне-Ракурс №10 від 21.10.2010p. 
На головну сторінку