№479 від 16.12.2010p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#Бренд
Наш край хочуть перетворити на туристичний і бізнесовий центр Західного регіону. Свої амбітні плани обласна влада почала втілювати у життя разом із вишами, залучаючи студентів та професуру до розробки нових і цікавих проектів. Чиновники стверджують, такого донині ще ніхто не робив. Ще б пак, адже про історичну Волинь та унікальні місця для відвідин не знають навіть місцеві мешканці.
- Щоб не обмежувати мандрівників і відпочивальників адміністративними рамками, ми почали шукати цікавинки у сусідніх регіонах. Тож проект охоплюватиме шість областей Західної України. Донині цього ніхто не робив, не було й методики розробки туристичних маршрутів, втім Рівненщина не побоялася стати першопрохідцем.
На пропозицію Олексія Губанова до експерименту долучилися науковці Національного університету “Острозька академія”. Відтак, на базі вишу створили ініціативну групу і за три місяці презентували на загал пробний турпродукт для різних споживачів. Наприклад, перший маршрут “Духовність Волині”, розрахований на три дні. Він пролягатиме повз старовинні храми та монастирі, де зберігаються унікальні духовні надбання, чудотворні ікони. Також подорожуючим рекомендують скупатися у джерелі Святої Анни, яке серед паломників набуло слави цілющого.
Другий маршрут, який пролягатиме Рівненською та Волинською областями, - “Вихідні разом” - пропонує поїздку на іподром, відвідини Музею сільського господарства під відкритим небом, знайомство з культурною спадщиною князів Чарторийських, та мандрівку у містичну епоху Середньовіччя, яку зберігають мури замку Любарта.
“З парашутом по маршруту”, таку назву має третій маршрут, який підійде любителям екстриму: туристам пропонують провести день у компанії професіоналів парашутного спорту на аеродромі в селі Воронів та відчути максимальний сплеск адреналіну.
Розробники знайшли цікавинки на кожній зупинці мандрівки, а під час відеопрезентації показали емоції та враження, що переповнювали туристів, які вже побували в унікальних місцинах, включених до маршрутів. Втім в експертів із числа туроператорів, представників громадських організацій, етнографів і викладачів вишів були зауваження. Вони пропонують подавати більше інформації про інфраструктуру вздовж маршруту. Потенційний турист так і залишиться потенційним, якщо не зможе зіставити ціни та якість харчування, проживання і транспортного сполучення, констатують експерти.
Долучитися до обговорення змогли й бувалі туристи, оскільки презентацію транслювали в онлайн-режимі. Тож запропонувати власне бачення для вдосконалення кожного маршруту, змогли усі охочі. За годину обговорення в адміністрації, де й відбувалася презентація, на веб-сайті розробникам залишили понад півсотні пропозицій. Їх обов’язково врахують, запевняє Олексій Губанов і додає, що буде вдячний усім, хто долучиться до наповнення маршрутів всілякими родзинками. Адже від того залежатиме, чи вдасться зацікавити жителів області відпочинком на Рівненщині, чи краяни, як і решта українців, надалі інвестуватимуть у розвиток закордонного туризму.
Експерти твердять, не подорожують історичною Волинню, як і Україною загалом, через брак доступної інформації про місцеві унікальні об’єкти. Тому для лікнепу слугуватиме сайт, де розмістять мапу. На ній окрім вже презентованих маршрутів, невдовзі позначать ще й екологічні, мистецькі, історико-культурні та інші, а також короткі анотації до них і світлини місцевих фотохудожників. У результаті цим спільним надбанням послуговуватимуться місцеві турфірми. Вони й допомагатимуть вдовольнити смаки найвибагливішого відпочивальника, який маючи величезний вибір маршрутів, неодмінно завітає на історичну Волинь.
А починатимуться усі туристичні стежини з етнопарку “Волинський майдан”, проект якого презентував експертам і громадськості Олексій Губанов. Він буде розташований поблизу Рівного і стане своєрідною Волинню в мініатюрі, з колоритними будиночками, пасікою, млином, кузнею та іншими спорудами, без яких не обходилися в побуті наші прадіди. Втім це не буде музейна експозиція, котрих не бракує в Україні, а навпаки - майданчик для усіх етноподій. Цікаві дійства, як то фестивалі, майстер-класи, ярмарки, виставки, пленери, заманюватимуть на майдан туристів. Поряд, в сучасній зоні етнопарку, для них збудують готелі та ресторани. За задумом розробника проекту, “Волинський майдан” зацікавить інвесторів, які й подбають про інфраструктуру. Тим паче, що знадобиться вона й для інших не менш амбітних і неординарних проектів. А саме для Міжнародного бізнес-форуму, над організацією котрого нині працюють в Міжнародному економіко-гуманітарному університеті. Темою заходу стане агрологістика, а тому партнерство вишу з агрономічними зарубіжними країнами та науково-практичний досвід викладачів допоможуть у підготовці нового для Рівненщини дійства. У навчальному закладі вже створили робочу групу, яка паралельно працюватиме за двома напрямами - аналізуватиме світову проблематику агрологістики та шукатиме родзинки для організації бізнес-форуму, щоб захід став яскравим і помітним в Україні. Попрактикувати науковці планують на менш масштабних заходах, до яких все ж залучатимуть іноземців. Через Інтернет до дискусії приєднається й голандський експерт зі стратегування Стееф Бауйс, який і допоміг визначитися з тематикою Міжнародного бізнес-форуму. Він зокрема проаналізував економіко-географічний та аграрний потенціал Рівненщини та запевнив, що агрологістика здатна об’єднати місцевих виробників із агропереробниками та експортерами. Від цього й відштовхуватимуться організатори. Тому не виключено, що однією з тем локальних обговорень стане дитяче харчування. Адже його якість і безпечність цікава для всіх країн, водночас Рівненщина може запропонувати чисту сировину для виробництва. Тож, окрім туристів, наш край може стати цікавим і для потужних гравців світового ринку. Впевнитися в тому можна буде восени, оскільки саме на жовтень запланований перший Міжнародний бізнес-форум.
16.12.2010 | Яна КАЛИНЕЦЬ |
Рівне-Ракурс №10 від 16.12.2010p. На головну сторінку |