№483 від 13.01.2011p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#Цікаві люди
Рівненський студент НУВГП Михайло Наумець має незвичне хобі, здобуваючи диплом архітектора, у вільний від навчання час виготовляє точні копії відомих кораблів, літаків, авто з… паперу. Гордість його колекції складають судна, які мають свою сумну історію зникнення, як лайнер “Титанік”, підводний човен “Курськ К-141”, або літак СУ-27, що розбився у Скнилові. Михайло каже, що відтворює рідкісні моделі морських та повітряних кораблів тому, що це грандіозні творіння людських рук.
До складніших за виконанням доробків Михайло відносить одну з перших своїх моделей вантажівки КРАЗ, яку він нещодавно реконструював. Автор вирішив зробити не просто паперову модель, а діючу, таку, щоб рухалася, та й ще на ресорах. Тому обладнав машину рухомою підвіскою, усе, що міг у системі амортизації виготовив з паперу, навіть колеса. Щоправда, каркас містить метал, дерево, пружини, усе інше - це картон чи папір. У салоні вантажівки також зробив дизайн, склеїв кермо, крісла, чого не було у кресленнях, бо за схемою салон взагалі був заклеєний картоном. Складніше за усе виявилася модель робота-трансформера - це механічна істота, персонаж однойменного фантастичного фільму. За сюжетом це чудо техніки мало трансформуватися в автомобіль. Сам робот був складений з усіляких вузлів машини - коліс, ресор, дверей, двигуна. “Креслення, яке я випадково знайшов в Інтернеті, - каже Михайло, - складало 60 сторінок. До того навіть не замислювався, що бувають макети таких складних моделей. Та роботу виконав швидко, усього за три тижня, адже тривали літні канікули”.
Не цурається майбутній фахівець й архітектурних макетів. Так, на першому курсі навчання завідувач кафедри привіз з-за кордону креслення відомої споруди Антоніо Гауді “Будинок Міла”. Цей дім стилістично виконаний у вигляді каменоломні з прорубаними у скелі ходами, був побудований у 1910 році в Барселоні. Ця дивна споруда нині занесена до списку всесвітнього насліддя ЮНЕСКО. Гауді був дуже незвичним архітектором, він виріс неподалік моря, тому усі його споруди дивним чином нагадували замки з піску. Дехто з його викладачів на кафедрі архітектури говорив, мовляв, Гауді, або геній, або несповна розуму. Хоча споруди Гауді збереглися і донині, і їх не можна віднести до трагічної серії макетів на кшталт “Титаніка”, та сам іспанський архітектор став жертвою технічного прогресу. Антоніо Гауді трагічно загинув, він був розчавлений між двома трамваями у 1926 році, як раз у той день, коли їх вперше запустили у Барселоні.
Михайло каже, що мріє зробити архітектурні макети інших відомих споруд, але на це як завжди бракує часу. Також він не проти познайомитися з однодумцями, які можливо теж займаються моделюванням з паперу. Колекцію моделей, яку він створив не дуже зручно зберігати вдома, бо деякі копії сягають розмірів більше метра в довжину. Поки що автор колекції робить вдома полиці для імпровізованого домашнього музею макетів. А загалом Михайло не проти, аби його творіння були експонатами, які частіше могли б бачити люди.
13.01.2011 | Олексій ПОТЯНОК |
Рівне-Ракурс №10 від 13.01.2011p. На головну сторінку |