Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №203 від 01.09.2005p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Освітні обрії

Дванадцятирічний шкільний марафон

СТАРТУВАВ

Перше вересня... Піднесено-схвильований настрій у дітлахів, які вперше в житті переступили шкільний поріг. Що ж чекає на них у країні знань? Досвідчені педагоги запевняють, що тепер у навчанні першокласників переважатиме ігрова діяльність, адже не так просто адаптуватися до нових умов. Тим паче, що педіатри та психологи неодноразово зауважують, що діти шестирічного віку до школи ще не готові. Однак, за словами начальника управління освіти м.Рівне Віталія Новака, вчителі дбають не тільки про успішність першокласників, а, в першу чергу, про їхнє здоров’я.

- Власне, перехід на новий зміст і термін освіти сприятиме повноцінному навчанню і вихованню дітей, - сказав Віталій Новак. - Чотирирічна початкова школа – це якісна перевага. Вона дає можливість реалізувати потенціал кожної дитини, враховуючи її вікові і психологічні особливості. Це підтверджує і світовий, і вітчизняний досвід.

Поки що, як зауважив головний освітянин Рівного, нововведення в системі освіти відпрацьовуються і вдосконалюються. А як буде з основною та старшою школою? З цього приводу виникає безліч запитань не лише у батьків, а й у педагогів. Адже сьогоднішні п’ятикласники тільки починають навчатися за новою методикою, новими підручниками, яких, до речі, не завжди вистачає.

- У першу чергу, підручниками забезпечуються школи в селах і районних центрах. Тому школярі обласного центру змушені зачекати, - розповів Віталій Новак.

Підручниками для вивчення основних шкільних предметів навчальні заклади нашого міста будуть в основному забезпечені, а ось для додаткових предметів, тобто тих, які є у варіативній частині програми, їх може й бракувати. Для поглибленого вивчення англійської мови, наприклад, є багато альтернативних підручників, які, на жаль, не всім батькам по кишені. Однак, навіть тоді, коли, здавалося б, у шкільному портфелі є все для того, щоб успішно вчитися, батьки помічають, що дитина, яка ще вчора з ентузіазмом збиралася підкоряти вершини знань, сьогодні розгублена. Вона не може опанувати всього, що передбачено програмою.

- Справді, науковці, які складають навчальні програми, пишуть підручники, не завжди прислухаються до думки вчителів-практиків, - погоджується Віталій Новак. - Тому за останні десятиріччя у програми закладено стільки зайвого, що не є основою у вивченні того чи іншого предмету. Узяти хоча б курс етики, який на методичних об’єднаннях учителі піддали суттєвій критиці. Абсурдним є й оцінювання успішності учнів з цього предмета, що, на думку Віталія Новака, спричинить багато формалізму і нещирість дітей.

А втім, як стверджує Віталій Новак, результативність викладання цього предмету за рік-два оцінити просто неможливо. Тому це повинно стати приводом до відкритої розмови.

Попри все, Віталій Новак сподівається, що вчителям-практикам вдасться налагодити співпрацю з науковцями. Крім того, у старшій школі відбуватиметься перехід на профільне навчання, причому з урахуванням інтересів дітей. Юні правники, економісти, екологи (а саме за такими профілями навчатимуться старшокласники) зможуть зробити чимало відкриттів. Але все це - питання часу. Поки що нові підходи в системі освіти багато хто сприймає з недовірою.

01.09.2005Наталя ЛЕВЧУН



Рівне-Ракурс №10 від 01.09.2005p. 
На головну сторінку