Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №525 від 03.11.2011p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#4 листопада - День залізничника

Чому бідна держава в державі?

Чому бідна держава в державі?

Олександр ЛЕВИЦЬКИЙ: “Середній рівень доходів наших громадян не дає можливості встановити реальні ціни на проїзд залізницею”

Приємно відзначити напередодні професійного свята майстрів сталевих магістралей, що залізничний транспорт був і залишається надійною опорою економіки та соціальної сфери країни, гарантом успішного розв’язання найскладніших транспортних проблем. Саме залізничники возять паливо для ТЕЦ, будівельні матеріали, сировину для підприємств, добрива для ланів тощо. Принагідно нагадати, що їх частка у загальних обсягах пасажирських перевезень усієї транспортної системи країни становить більше 40 відсотків, а у вантажних перевезеннях - перевищує 90 відсотків. Не дарма залізницю вважають державою в державі: близько десятої частини національного багатства України - в основних фондах транспортної галузі. Про її здобутки та проблеми - у розмові з начальником ВП “Рівненська дирекція залізничних перевезень” Олександром ЛЕВИЦЬКИМ (на фото).

“Залізниця, наче термометр, показує стан здоров’я економіки країни”

- Олександре Федоровичу, на початку розмови хотів би нагадати нашим читачам рядок із Вашої біографії: у 29 років Ви були вже заступником начальника Львівської залізниці з перевезень - наймолодшим керівником на цій посаді за всю історію магістралі, якій 4 листопада виповниться 150 років.

- Справді, 4 листопада 1861 року, ще в часи Австро-Угорської імперії, на територію сучасної України до Львова прибув із Відня перший потяг, який називався “Ярославом”. З точки зору сьогодення, це був потяг міжнародного сполучення, бо з’єднував Відень, Краків, Перемишль та Львів. Саме з “Ярослава” починається відлік історії галузі, без якої ні в минулому, ні тепер, ні в майбутньому неможливо уявити наше життя. Сьогодні залізниця, наче термометр, показує стан здоров’я економіки країни. Зростання обсягів залізничних перевезень свідчить про те, що вітчизняна економіка почала оживати після кризи.

- Розкажіть про найбільш вагомі, на Вашу думку, досягнення Рівненської дирекції залізничних перевезень за останні роки.

- Для покращення якості обслуговування та більшого залучення пасажирів на залізничний транспорт намагаємося щороку пропонувати щось нове. Наприклад: нові маршрути приміських або пасажирських поїздів, капітально відремонтовані вокзали, що набули естетичного вигляду зі збереженням чудової оригінальної архітектури, новий рухомий склад тощо. До найбільших досягнень за останні два роки можна віднести електрифікацію парної колії дільниці Ківерці - Рівне, що в свою чергу дало змогу незначно та все ж скоротити - завдяки відсутності очікування на тій чи іншій станції зустрічного поїзда - час перебування в дорозі поїздів, які до цього часу рухались по одній електрифікованій колії. Варто відзначити заміну рухомого складу рейкового автобуса Рівне - Львів на капітально оновлений електропоїзд у складі чотирьох вагонів, в якому кількість місць збільшена у три рази.

“Нинішні ціни на проїзд залізницею треба підняти

в рази і рази”

- Відомо, що одна з найболючіших проблем галузі - хронічна збитковість пасажирських перевезень? Чи реально її подолати?

- На сьогоднішній день пасажирські перевезення в Україні - як приміського, так і дальнього сполучення - є збитковими. Насамперед, це спричинено постійним зростанням вартості енергетичних ресурсів, а також значною амортизацією рухомого складу - вагонів, тепловозів, електровозів і залізничного обладнання, що вимагає все більше коштів на їх відновлення чи підтримку в належному технічному стані, аби забезпечити безперебійні та безпечні перевезення пасажирів. Разом з тим середній рівень доходів наших громадян не дає можливості встановити реальні ціни на проїзд залізницею, аби хоча б покрити її витрати, вже не кажучи про прибутковість.

І, звичайно, потребує нагального вирішення проблема пільгових перевезень пасажирів. Нині серед усіх користувачів залізничного транспорту - передовсім, на приміських маршрутах - 50% пасажирів становлять громадяни, що мають право на пільговий безоплатний проїзд. Звісно, залізниця, виконуючи роль соціального виду транспорту, бере на себе непомірний тягар фінансових витрат, які, на жаль, держава компенсує їй у неповному обсязі. Так, за 9 місяців поточного року дирекцією перевезено пасажирів пільгових категорій на загальну суму 7,9 млн. грн. При цьому з державного бюджету нам відшкодовано лише 4,7 млн. грн., що становить 59,5%.

- На скільки відсотків треба підвищити ціни на пасажирські перевезення, щоб покрити витрати залізниці?

- Щоб пасажирські перевезення були прибутковими або, принаймні, їхня рентабельність дорівнювала нулю, нинішні ціни на проїзд треба підняти в рази і рази. Сьогодні собівартість 10 пасажиро-кілометрів становить 4,32 грн., а дохідна ставка складає 0,35 коп. Зробивши певні розрахунки, ми виходимо на те, що для покриття витрат на пасажирські перевезення ціни на проїзд треба збільшити в 12 разів. Якщо зараз, наприклад, вартість проїзду у приміському поїзді від Рівного до Здолбунова складає 5 грн., то новий тариф повинен становити 61,50 грн.

- Які новинки впроваджені цьогоріч для поліпшення обслуговування пасажирів?

- Сьогодні створена можливість зарезервувати місце у вагоні пасажирського поїзду для проїзду за обраним Вами маршрутом, скориставшись послугою - замовлення проїзних документів через Інтернет з наступним їхнім викупом у квитковій касі. Якщо пасажир не знаходить через Інтернет поїзд за бажаним маршрутом або у нього виникли будь-які інші проблеми і питання, є можливість зарезервувати, оформити і придбати проїзний документ через відділення “Укрпошти”. Роздрукування проїзних документів при пред’явленні бланка замовлення виконується у будь-якій автоматизованій залізничній касі.

“Для залізничників Карпати взимку - майже те саме, що Південь влітку”

- Які приємні сюрпризи принесе пасажирам залізниці Євро-2012?

- Зараз тривають масштабні роботи до впровадження на Львівській залізниці від Здолбунова до Львова швидкісного руху в рамках підготовки до Чемпіонату з футболу Євро-2012. А в наступному році цією дільницею пройдуть перші швидкісні поїзди європейського зразка з покращеним внутрішнім інтер’єром, які відзначатимуться, передовсім, плавністю руху.

- З наближенням до зимових свят міграція населення зростає, з кожним днем це спостерігається все більше і більше. Відтак, велика частина громадян обирає залізничний транспорт. Чи всі зможуть вчасно дістатися до родичів, друзів чи місць відпочинку?

- Аби максимально задовольнити потреби пасажирів у цей період, залізниця вводить багато додаткових поїздів. Адже слід враховувати, що пасажиропотік значно збільшується за рахунок туристів, які прямують на відпочинок у мальовничу гористу місцевість нашої країни - Карпати. Можна провести цікаву аналогію: для залізничників Карпати взимку - майже те саме, що Південь влітку. Якщо влітку більшість додаткових поїздів призначається в Південному напрямку, то взимку, навпаки: з усіх залізниць України прямують додаткові поїзди в напрямку Львівської залізниці.

- Чи планується скорочення маршрутів на зимовий період?

- Скорочення руху пасажирських поїздів у зимовий період не відбуватиметься. Тільки, як виняток, щороку спеціальним рішенням “Укр-залізниці” на один рейс скасується кілька поїздів з меншим попитом у новорічну ніч з 31 грудня на 1 січня. Адже нераціонально переганяти порожняки. Що стосується поїздів, на які завжди є попит, то вони, попри святкові дні, будуть курсувати у звичному режимі відповідно до встановленого графіку руху.

- Ваші передсвяткові побажання колегам по праці, партнерам та пасажирам.

- Напередодні великого ювілею - 150-річчя Львівської залізниці та професійного свята - Дня залізничника, який ми з 2003 року відзначаємо 4 листопада, в день народження першої сталевої магістралі України, хочу, насамперед, привітати всіх залізничників зі святами, що наближаються, висловити їм велику подяку за самовіддану старанну працю, за їх вагомий внесок у розвиток залізниці, а також подякувати всім пасажирам і замовникам вантажних перевезень за те, що вони обирають залізничний транспорт. Щиро вдячний Вам за Ваші корисні пропозиції, спрямовані на покращення сервісу обслуговування. Ми ж у свою чергу будемо радувати Вас новими послугами та поїздами. Прихильної долі Вам, вагомих здобутків, міцного здоров’я, миру і злагоди в родинах, невичерпної енергії та професійної удачі!

03.11.2011Спілкувався Олександр ОЛЬХОВИК



Рівне-Ракурс №10 від 03.11.2011p. 
На головну сторінку