Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №539 від 09.02.2012p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#На ті ж граблі

Чи виходить за поріг, коли випадає сніг?

Сьогодні це запитання собі ставить більшість мешканців Рівненщини. А водії просто за голови беруться і думають над іншим: чи не краще до кінця зими автомобіль поставити у гараж. Але не факт, що маршрутка, якою вони могли б скористатися, доїде до пункту призначення. Якщо вже піскорозкидачі на Білу піднятися не можуть… Та й пішоходи у конкретній групі ризику, варто лише поглянути під ноги. І якщо раніше у нас було не почищено, то сьогодні ще й не посипано.

Здавалося б остання масштабна аварія, яка сталася поблизу Рівного 19 січня мала б привернути увагу чиновників на стан доріг усіх без вийнятку ділянок. Тим більше, що і прочуханки усі відповідні служби добрячої отримали. На колегії, яка була присвячена саме ситуації на дорогах, вголос заявили, що вина водія - це сукупність цілої низки обставин. І серед них головним є прикметник - НЕНАЛЕЖНЕ.., у тому числі утримання доріг.

Адже за великим рахунком, якщо на місцях найбільшого скупчення транспорту дорога у поганому стані, про це мало б повідомити ДАІ, на яке покладено контрольно-наглядову функцію. Натомість, через суттєве скорочення штату працівників діяльність інспекції пустили на самоплив. Та й керувати немає кому, адже начальник обласного ДАІ і його зам більше знаходяться на лікарняних, ніж на роботі. І про це чесно сказав начальник обласної міліції Василь Лазутко, зазначивши, що найближчим часом “верхівку” Державтоінспекції чекають кадрові зміни. І сьогодні людей вистачає хіба що на звичайний патруль, і аж ніяк не на попередження надзвичайних ситуацій на дорогах.

І замість того, щоб покарати комунальників, крайніми зробили перевізників. Так, погоджуємося, це також безпека, це також потрібно, але ожеледиці на дорозі все одно: їде водій з документами чи без них, пройшов він медичний огляд чи ні.

Сьогодні на Рівненщині скасовано понад 60 рейсів. Обґрунтовують це складними погодними умовами, але головний мотив криється у тому, що водії просто бояться сідати за кермо, адже перевозять людей. А пояснювати кожному, що ти просто не бачиш, де закінчується узбіччя і починається траса, ніхто не буде. Допомагають фури, які фактично і прокладають шлях для більш легких транспортних засобів.

Найвищі правоохоронні чини просять владу звернути увагу на дорогу. Наголошують на поганій організації роботи керівників дорожніх і комунальних служб. Можна все зрозуміти - немає коштів, матеріалів, техніки, але ж саме вони запевняли нас восени, що знаходяться у повній бойовій готовності. Натомість сніг, що почав падати в п’ятницю ввечері, почали чистити лише… “Відразу”, запевняли нас в облавтодорі, а на дорогах області працювало 70 одиниць техніки. У Рівному міськШЕУ використовувало 10 машин… Коментувати, я думаю, не варто, усе, що відбувається навкруги, ми бачимо на власні очі.

На вищезгаданій колегії перший заступник начальника УМВС у Рівненській

області Ігор КАМІНСЬКИЙ зазначав: “Сьогодні відповідні служби забезпечені технікою лише на 40 відсотків, однак і вона не використовується в повній мірі у зв’язку з технічною несправністю. Відсутність водіїв, пального та неналежна організація роботи керівниками відповідних організацій є причинами неналежного стану доріг у зимовий період”.

У Рівному найбільше комунальників з лопатами можна побачити перед будівлею виконкому, і аж ніяк не на прибудинкових територіях Північного, Ювілейного чи навіть центру.

Яка різниця, що з початку року за ковзанку на дорогах до адміністративної відповідальності притягнули близько 20 чоловік?! От якби в Україні ввели кримінальну відповідальність, і посадили кількох, була б геть інша справа.

І на завершення, хотілося б вас запитати: як ви думаєте, якщо за весь час потужних снігопадів з території нашої області не виїхало жодної машини зі снігом, що буде, коли він почне танути?

09.02.2012Любов РОМАНЮК



Рівне-Ракурс №10 від 09.02.2012p. 
На головну сторінку