№540 від 24.02.2012p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#21 лютого - Міжнародний день рідної мови
Чи замислювалися ви коли-небудь, яке місце у вашому житті займає українська мова? І чи зробили ви щось у своєму житті для популяризації нашої мови? Мабуть, ні.
Між тим, ще у 1928 роцi на Мiжнародному конкурсi мов у Парижi українську мову визнали однiєю з наймелодiйнiших у свiтi - пiсля французької та iталiйської.
Яке ж зараз ставлення нашої молоді до рідної мови? Саме з цим запитанням ми підійшли до студентів одного з університетів Рівненщини, а саме “Острозької академії”.
Марина Карповець: “Українська мова - це, передусім, відчуття невід’ємного зв’язку з рідною землею, людьми, що тут проживають. Перші слова, подаровані мною світові, були саме українською мовою, тому щодня радію від того, що маю можливість у відповідь чути дзвінку українську пісню, тепле слово своєї матусі, дружні поради близьких мені людей. Рідну мову можу назвати пуповиною, що пов’язує українця із Батьківщиною. Тому вірю у те, що кожен із нас цінуватиме і берегтиме цей контакт”.
Мар’яна Данилюк: “Українська мова - це самовираження для кожної людини, ствердження себе як громадянина своєї держави і прагнення до збереження українського роду. А ще, українська мова - це творіння наших предків, що невтомно берегли її вогонь, навіть у найлютіші дні, це пісня і мамина колискова, молитва і вірші, які народжуються на самому дні поетової душі”.
Уляна Трохимчук: “Напевне, збереження традиції. Я ніколи над цим особливо не замислювалась, але насправді, лише мова, у якій я “зростала”, зможе розказати про все, що мене завжди оточувало. Жодна колискова ніколи не звучатиме так же прекрасно, як рідна “Котику сіренький...”, чи “Ходить сон...”. У нас стільки милозвучних слів, які не можливо перекласти на інші мови і зрозуміти чужій людині. Чого коштує одне слово “кохати”?! Я б дуже хотіла, щоб мої дітки і внуки розмовляли зі мною однією мовою. Час і так влаштує випробування змінами культурними традицій, розуміннями, цінностями. І мрія про те, що до мене прийдуть онуки і попросять мене заспівати їм колискову, яку мені співала ще моя бабуся, і зрозуміють кожне слово і тепло...”.
Людмила Рудик: “Відображення історії нашого народу, його багаторічного досвіду та становлення. також для мене українська мова - це не лише засіб мислення та комунікації, а й об’єкт пошани та гордості, оскільки вона є однією з найкращих та милозвучніших мов світу”.
Тетяна Вдович: “Для мене українська - це невід’ємна частина життя. Людина спілкується щодня, і лише спілкування рідною мовою приносить задоволення”.
Катя Цімахович: “Це спосіб самореалізації, найефективніший спосіб самоствердження та самоідентифікації. Українська мова - це та неповторна особливість, яка вирізняє мене з-поміж інших і єднає зі своїми. Це спосіб долучення до національного контексту, що дасть можливість відчути власну приналежність до чогось більшого, до історії, знайти своє місце в ній, залишити щось по собі. Українська мова - це те, без чого я не буду собою. Це частинка душі, втративши яку, загубиш той унікальний шлях у майбутнє, даний Богом”.
Оля Кушнер: “Українська мова - це спосіб висловити свої думки , почуття, це можлива майбутня професія, та якщо й не так, то це знову ж таки - висловлення своїх професійних здібностей. Це приємні звукосполучення та відчуття єдності із українством, хоч у чомусь, хоч у мові.
Юля Мініч: “Це те, що дали мені у спадок мої батьки, це те, без чого не буде існувати український народ, і нарешті - це рідна для мене мова, яку я по-справжньому люблю”.
Думаю, зайвим було б коментувати вищесказане. Ми повинні розуміти, що наша мова має широкі соціальні функції. Дехто вважає її лише засобом порозуміння між людьми, але ж це не всі можливості мови. У ній нація зберігає всю свою історію, здобутки культури, духовну самобутність.
Без коментарів
Днями стало відомо, що кількість годин
на вивчення історії України та української мови - скоротять. Наразі українській мові в 5-7 класах присвячено три години на тиждень, у старших класах її вивчають дві години на тиждень. Національна академія педагогічних наук пропонує запровадити дві години на тиждень із п’ятого по 11-й клас.
24.02.2012 | Юлія ГОЛИК |
Рівне-Ракурс №10 від 24.02.2012p. На головну сторінку |