Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №544 від 22.03.2012p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Історія успіху

“КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС”: Важко бути скромним, коли ти кращий

“КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС”: Важко бути скромним, коли ти кращий

Першопроходець міжнародних перевезень в Україні вже 20 років утримує лідируючі позиції в цьому сегменті вітчизняного ринку

Міжнародні вантажні автоперевезення завжди були й залишаються надзвичайно важливим сегментом не лише транспортної галузі нашої держави, а й української економіки в цілому. ТзОВ “КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС” одним із перших у незалежній Україні почало надавати такі послуги. Завдяки згуртованій команді талановитих стратегів транспортної логістики, професійних менеджерів, класних водіїв-далекобійників та вмілих механіків, підприємство вже 20 років утримує лідируючі позиції на вітчизняному ринку міжнародних автоперевезень. Географія маршрутів, на яких працює “КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС”, - дуже широка. Фактично, немає держави у Європейському Союзі, яку б не перетинали автопоїзди цього підприємства. “КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС” - учасник Асоціації міжнародних автоперевізників України (порядковий номер 10016), яка з 1992 року є дійсним членом Міжнародного союзу автомобільного транспорту.

Володимир КОРДИШ: “Збагачувалися досвідом і знаннями, залучали інвестиції”

- Володимире Олексійовичу, розкажіть, будь ласка, про історію створення фірми “КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС” та її перші кроки в освоєнні ринку.

- У витоків товариства з обмеженою відповідальністю “КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС” стояв Віктор Чайка - непересічна людина, яка все своє життя присвятила розвитку нашого рідного міста. У 1990 році, покинувши престижне крісло заступника голови Рівненського облвиконкому, Віктор Анатолійович створив фірму “КАМАЗ-ТРАНС”. По- чинали з однієї машини, через рік додалося ще дві. У березні 1992 року шість працівників фірми, перереєструвавши її, стали співвласниками підприємства “КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС”. У 1992-1994 роках ми почали активно освоювати європейський ринок. “КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС” став першою приватною фірмою в Україні, яка здійснювала міжнародні вантажні автоперевезення, - раніше цим займалися тільки державні підприємства. Тоді в Україні навіть не було своєї Асоціації міжнародних автомобільних перевізників - АсМАП, ми працювали через Москву, де отримували дозволи на міжнародні автоперевезення вантажів.

Фірма “КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС” практично створена з нуля. На території, де ми знаходимося, було підсобне виробництво тресту зеленого господарства, де вирощувалися саджанці. На цьому місці ми побудували офіс та виробничі приміщення - бокси й ремонтну майстерню. Інфляція початку 90-х років сприяла розвитку підприємства. Ми взяли кредит, придбали машини, а в кінці року кілька з них продали і розрахувалися за кредит. Буквально через два роки автопарк підприємства налічував 80 КАМАЗів і два десятки МАЗів.

- Які чинники, на Вашу думку, сприяли успішному розвитку фірми “КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС”?

- Почну з того, що основним генератором розвитку фірми, ідей удосконалення її роботи та завоювання ринку автоперевезень, був, безперечно, її перший директор Віктор Анатолійович Чайка. Вирішальне значення для нашого розвитку мало встановлення в 1994 році контактів із французькою компанією “RENAULT”, яка тоді ще не мала свого представництва в Україні. Керівник її представництва в Росії повірив у серйозність наших намірів співпраці зі світовим автовиробником. Але проблема була в тому, що для укладення лізингового договору на поставку великовагових автомобілів “RENAULT” потрібен був дозвіл Національного банку України, адже за лізингові поставки треба було розраховуватися валютою. Підприємству вдалося отримати такий дозвіл. Тоді ж, у 1994 році, ми придбали перші 5 автомобілів “RENAULT” і почали працювати на європейському ринку. В 1995-му взяли вже 10 таких машин, в 1996-му - 20. Саме збіг цих обставин зумовив успішний розвиток невеличкої рівненської фірми.

Перші п’ять років нашої роботи - 1992-1996 - були періодом становлення фірми. Ми збагачувалися досвідом і знаннями, залучали інвестиції, побудували офіс, чудові бокси та ремонтну майстерню. Все йшло активно до початку світової економічної кризи 1998 року. Тоді зі стрибком долара обсяги перевезень різко скоротилися і нічим стало сплачувати великі кредити. Аби врятувати фірму й колектив, довелося продати більшу частину підприємства, щоб розрахуватися з його боргами. Тоді в нас із шести засновників залишилося двоє.

Володимир ХОМЯК: “Сьогодні з нами працюють сотні замовників”

- Перш ніж продовжити тему і перекинути місток з минулого фірми в її сьогодення, скажу, що я - ветеран підприємства. 2 лютого виповнилося 20 років відтоді, як почав працювати у фірмі “КАМАЗ-ТРАНС”, яку невдовзі, 25 березня 1992 року, було перереєстровано у зв’язку зі зміною назви на ТзОВ “КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС”. З перших днів своєї діяльності підприємство спеціалізується на міжнародних перевезеннях. Сьогодні його автопарк налічує 147 одиниць великовагових вантажних автомобілів. Це, передовсім, французькі “RENAULT” різних модифікацій із потужними двигунами (480 кінських сил) - близько 70 відсотків від загальної кількості транспортних засобів, а також німецькі “MERCEDES” та шведські “SCANIA”.

- Чому саме “RENAULT”?

- На базі підприємства з 1997 року працює перший в Україні сервісний центр по обслуговуванню вантажних автомобілів французької компанії “RENAULT TRUCKS”, занесений в Європейський кадастр сервісних центрів. Він здійснює гарантійний і післягарантійний ремонт та технічне обслуговування всіх видів вантажних тягачів “RENAULT” та інших марок. Його персонал пройшов професійний вишкіл у навчальних центрах компанії “RENAULT TRUCKS”, з якою ми маємо прямі зв’язки. Завдяки цьому у нас завжди великий вибір оригінальних запасних частин та мастил, що надходять безпосередньо від виробника. Майстерні забезпечені необхідним імпортним обладнанням, спецінструментом та технічною літературою.

Крім того, на базі фірми “КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС” працюють сервісна станція фірми “KRONE” по ремонту й обслуговуванню напівпричепів, сервісна станція по обслуговуванню осей та підвісок “BPW”, а також лабораторія “KIENZLE” по ремонту та встановленню тахографів. На підприємстві ще є спеціалізований магазин автозапчастин. Серед його клієнтів як рівненські автоперевізники, так і їхні колеги з усіх куточків України. Адже місто Рівне - транзитне, через нього проходять міжнародні автомагістралі до багатьох держав Європейського континенту. Також надаємо послуги з наварювання шин за технологією італійської фірми “MARANGONI”. Замовлення виконуються на її обладнанні з використанням її комплектуючих.

“КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС” постійно оновлює рухомий склад, реалізуючи старі автомобілі, які за своїм зовнішнім виглядом та моторесурсом не рентабельні для виконання міжнародних перевезень. З початком кризи в кінці 2008 року цей процес був загальмований на два роки. Але вже торік ми придбали 20 нових автомобілів. Зараз у нас немає автомобілів стандарту Євро-1, Євро-2, а лише автомобілі Євро-3 та Євро-5.

- У світовій практиці міжнародних перевезень помітна тенденція, коли транспортні підприємства створюють власні служби перевезень, а експедиторські фірми обзаводяться своїм автопарком…

- Нас ця тенденція теж не обминула. Для забезпечення всіх перевезень була створена й укомплектована кваліфікованими менеджерами служба перевезень. Весь технологічний процес та організація міжнародних перевезень виконуються повністю своїми силами. Це - підготовка завдань та апробація маршрутів, пошук і формування бази замовників. Сьогодні з нами працюють сотні замовників. У географічному плані - це підприємства України, зокрема рівненські, Росії, Білорусі та всіх країн Західної Європи. Однак, найбільш пріоритетним напрямком традиційно вважається Італія, де “КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС” має найбільше бізнес-партнерів.

- Які особливості роботи водіїв на міжнародних лініях?

- На європейських дорогах дуже високі вимоги до технічного стану транспортних засобів та дотримання правових норм. Якщо в Західній Європі поліцейський помітив якусь несправність або відхилення від європейських стандартів експлуатації автомобіля, він тут же направляє водія з автомобілем на найближчий автосервіс для усунення несправності. Бувають такі ситуації у перевізників, що дешевше залишити автопоїзд за кордоном, ніж платити за відновлення його технічного стану або повернення назад. Тому ми намагаємося максимально охоплювати технологічне обслуговування і ремонт рухомого складу на базі фірми, оскільки закордонний автосервіс - таке ж дороге задоволення, як і штрафи. У країнах Євросоюзу водіям можуть виписати штраф на дуже велику суму - від кількох сотень до кількох тисяч євро. Так, на двох наших водіїв в Іспанії був накладений штраф у розмірі 4601 євро. Фактично, за зовсім дрібне порушення, але це - європейський стандарт і європейський штраф. Що стосується закордонних перевізників, то в Україні для них таких штрафів немає, а вони повинні бути адекватні європейським.

- Уже не перший рік міжнародні перевізники переймаються проблемою катастрофічної нестачі дозволів. Профільне міністерство та уряд загалом сяк-так намагаються поліпшити ситуацію. Чи є вже якісь позитивні зрушення?

- Як кажуть, віз і нині там. До того ж цього року виник новий, так би мовити, “підвид” цієї проблеми - дефіцит російських дозволів до третіх країн та з них. Це коли товари, взяті на борт у Російській Федерації, українці везуть, скажімо, до Німеччини чи Польщі, ну й, звісно, навпаки - звідти до Росії. Невблаганна квота - 10 тисяч таких дозволів щорічно - була встановлена росіянами наприкінці 2010-го. У той же час дуже багато російських перевізників пересікають нашу державу як транзитну країну з країн Західної Європи в Росію. На мою думку, якби Україна пригрозила ввести відповідні обмеження, то Росія збільшила би квоту для українських перевізників. Адже не будуть росіяни їхати через всю Польщу та Білорусь, аби доставити вантаж на південь Росії. Але це питання, наголошую, політичне і повинно вирішуватися на міждержавному рівні в інтересах обох країн.

Сергій ЧАЛИЙ: “Ми хочемо мати зрозумілі й прозорі правила гри”

- Сергію Ігоровичу, як секретар Ради АсМАП України, охарактеризуйте, будь ласка, вітчизняний ринок міжнародних автоперевезень.

- Міжнародні перевізники от уже майже двадцять років як об’єдналися в Асоціацію міжнародних автоперевізників України. Саме ця громадська організація допомагає підприємцям у роботі і, за можливості, лобіює їхні інтереси в Міністерстві інфраструктури, Кабміні, парламенті. На сьогодні майже 3000 операторів є учасниками АсМАП України, а кількість рухомого складу, яким вони володіють, сягає близько 30 тисяч автомобілів. Якщо порівняти з країнами Євросоюзу, наприклад, з Польщею, де 200 тисяч автомобілів, то там майже в сім разів більше. На жаль, через чинники, які не залежать від нас, по багатьох позиціях ми програємо в конкуренції з перевізниками країн ЄС.

- З яких причин?

- Практично в усіх країнах ЄС повернення ПДВ звучить не декларативно, а здійснюється практично. У тій самій Польщі ПДВ протягом 90 діб повертається - в нас це дуже складна проблема. Крім того, на території Євросоюзу вартість транспортного засобу нижче, бо там не існує митних зборів, а кредитні ресурси набагато дешевші. Та й ціна на пальне не коливається так різко, як в Україні. Я вже не кажу про нескінченні простої у чергах в очікуванні митного оформлення. За кордоном обертаємість транспортного засобу в два рази вище, ніж в Україні, відповідно в два рази вище і зарплата. Саме цими чинниками зумовлена більша конкурентоспроможність перевізників ЄС порівняно з українськими. Але ми не просимо державної фінансової підтримки, ми тільки хочемо мати зрозумілі й прозорі правила гри, які дозволять стабільно працювати, створювати нові робочі місця, збільшувати надходження до бюджетів усіх рівнів, забезпечуючи господарський комплекс і населення у перевезеннях.

- Які, на Вашу думку, проблеми потребують нагального вирішення на державному рівні, аби забезпечити сталий розвиток міжнародних перевезень?

- Це, перш за все, повернення ПДВ, введення пільгового режиму розмитнення нового рухомого складу. Абсолютно всі держави пострадянського простору, в тому числі й Росія, стимулюють завезення нових автомобілів Євро-4, Євро-5. У них на це практично відсутнє мито. Відсутнє навіть ПДВ - якщо воно є, то повертається. У нас за все треба платити. Не тільки новий транспортний засіб - навіть вживаний автомобіль Євро-5 треба розмитнювати. Це неправильно, враховуючи що в Україні не виробляються транспортні засоби, які б відповідали європейським вимогам. У нашій країні тільки 45 відсотків автопоїздів відповідають екологічним стандартам Євро-3; 4; 5, тоді як в Росії та Білорусі цей відсоток складає понад 60 відсотків, я вже не кажу про країни Євросоюзу.

На мою думку, масове неповернення ПДВ - головна причина, яка стримує розвиток не тільки перевізників, а й усього українського бізнесу. Левова частка ПДВ формується сьогодні при придбанні пального та запасних частин. Питома вага пального в загальній вартості витрат на здійснення рейсу вже сягає майже 50 відсотків. Навіть незначне коливання ціни на дизпаливо суттєво б’є по економіці, впливаючи на рентабельність перевезень. Через вимивання обігових коштів, у зв’язку з неповерненням ПДВ, підприємство не може підвищити заробітну плату водіям, вони звільняються. Професія водія-міжнародника втратила свою привабливість, а звідси - серйозний дефіцит досвідчених кадрів. Найбільш кваліфіковані українські водії вже працюють в європейських транспортних компаніях, зокрема в Польщі.

Тим не менше, ми всіма силами підтримуємо гідний рівень і стабільність оплати праці. Це - предмет моєї гордості. Я 12 років очолюю “КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС” - за всі ці роки жодного випадку несвоєчасної виплати заробітної плати. Жодного випадку відправлення водія у рейс в Європу без авансування витрат - і в гривнях, і в іноземній валюті - на фірмі “КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС” не було. Це один із елементів нашої політики і моє особисте переконання: люди за свою роботу повинні вчасно отримувати платню.

З часу набуття практичного досвіду роботи й утвердження на ринку міжнародних перевезень я особисто переконався в тому, що будь-яке підприємство, в тому числі компанія-резидент України, якою є фірма “КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС”, не може успішно працювати на європейському ринку, не відповідаючи тим чи іншим його вимогам. Я маю на увазі відповідність вимогам ISO 9001 - фундаментального і загальновизнаного стандарту міжнародної системи управління якістю. Він поширився по всьому світу завдяки своєму витонченому мінімалізмові та водночас універсальному застосуванню. Хочу акцентувати на тому, що “КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС” першим серед автоперевізників України отримав сертифікат про відповідність управління менеджменту фірми вимогам міжнародного стандарту ISO 9001. Нас сертифікувала німецька фірма TUV - ми не залучали до цього її представництва в Росії та Україні, а сертифікувалися безпосередньо в Німеччині. Це був сертифікат ISO 9001-2000. Потім цей стандарт був уніфікований, у зв’язку з чим “КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС” пройшов повторну сертифікацію на відповідність вимогам стандарту ISO 9001-2008, що є серйозним аргументом повноцінної присутності українського менеджменту на європейському ринку.

Користуючись нагодою, сердечно вітаю всіх працівників фірми “КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС” із 20-річним ювілеєм її заснування. Бажаю згуртованому і випробуваному всіма труднощами колективу підприємства міцного здоров’я, миру, злагоди, невичерпної енергії та плідної праці. Нехай у кожного з Вас завжди будуть поряд щирі друзі, а вдома - оточує тепло і любов рідних людей!

Про географію автоперевезень, здобутки, проблеми й ризики в діяльності відомого в країні й за її межами підприємства - про все це напередодні його 20-річного ювілею розповідають генеральний директор ТзОВ “КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС”, заслужений працівник транспорту України, секретар Ради АсМАП України, голова Ради регіону учасників АсМАП України Рівненської та Волинської областей Сергій Ігорович ЧАЛИЙ, виконавчий директор товариства Володимир Олексійович КОРДИШ та комерційний директор Володимир Всеволодович ХОМЯК.

9 серпня 2011 року на території фірми “КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС” відбулось відкриття регіонального представництва АсМАП України в Рівненській, Волинській, Житомирський та Хмельницькій областях. Також відбулось відкриття каплиці Святого Миколая. Каплиця була освячена архієпископом Рівненським і Острозьким Варфоломієм. В урочистостях взяли участь представники Міністерства інфраструктури України та АсМАП України, Рівненської облдержадміністрації та мерії Рівного, представники конфесій і громадськості міста, журналісти та перевізники.

На фото: голова облдержадміністрації Василь БЕРТАШ, генеральний директор ТзОВ “КАМАЗ-ТРАНС-СЕРВІС” Сергій ЧАЛИЙ та президент АсМАП України Леонід КОСТЮЧЕНКО.

22.03.2012Спілкувався Олександр ОЛЬХОВИК



Рівне-Ракурс №10 від 22.03.2012p. 
На головну сторінку