№237 від 27.04.2006p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#З перших уст
Стосунки між водіями та інспекторами служби ДАІ завжди були дещо напруженими. Першим не подобалося те, що »даішники» надто прискіпливі, останнім – що водії на дорогах надто самовпевнені. І те, і друге твердження якоюсь мірою правильне. Враховуючи складну ситуацію на дорогах (кількість аварій уже зашкалює всі можливі норми!), пересічний громадянин запитає: куди дивиться ДАІ? І, врешті-решт, яких же змін зазнала служба державтоінпекції після відомого указу Президента Ющенка? Про це, і не тільки, - розмова кореспондента »РР» з начальником відділу ДАІ при УМВС України в Рівненській області Едуардом ГЕРАСИМЧУКОМ (на фото).
- Пане Едуарде, в якому напрямку рухається реформоване ДАІ?
- Звичайно, працюємо, щоб виконувати указ Президента України Віктора Ющенка, в якому йдеться про реорганізацію служби ДАІ, та відповідні накази Міністра внутрішніх справ України Юрія Луценка. Таким чином, реорганізація нашої служби нині завершується: ми уже передали управлінню внутрішніх справ 19 одиниць техніки, три комп’ютери і зараз переводимо на нові місця роботи 78 чоловік. Натомість, всі сили скеровуємо на виконання завдання, яке доручено ДАІ – нагляд за дорожнім рухом на дорогах державного значення. За рухом на дорогах обласного та районного значення слідкуватиме патрульна служба. Окрім того, здійснюємо технічний нагляд за станом авто. А ще за нами залишається право надання дозволів на відкриття маршрутів для перевезення людей; з нашою, знову-таки, службою погоджуватимуть будівництво будь-яких споруд поблизу автошляхів, дорожніх розв’язок.
Таким чином, навантаження на ДАІ зменшено і, відповідно, зменшено особовий склад.
- Що ж усе-таки нового з’явилося в стосунках між ДАІ та водіями?
- Насправді, нічого не змінилося! Водії мали б тішитися тим, що штрафи як були, так і залишилися мізерними, - сім гривень за одне порушення правил, якихось особливих повноважень ми не отримали, покарати порушників правил дорожнього руху ми також не можемо, - це прерогатива суду (на жаль, це частенько буває через два-три місяці після події!..). Але ми сподіваємося на те, що депутати Верховної Ради нового скликання звернуть увагу на всі неузгодженості і приймуть відповідні рішення. Зволікати з цим не можна: Україна сьогодні посідає одне із провідних місць за кількістю випадків загибелі людей на дорогах.
- Кажуть, що даішників, які »не беруть», у природі просто не існує. А яка ваша думка? Хабарників у державтоінспекції стало менше?
- Гадаю, що таку репутацію нашій службі створили ЗМІ, причому, зробили це штучно, ганяючись за сенсаціями. Згідно з опитуванням, яке проводила нещодавно Спілка водіїв області, рівень хабарництва серед інспекторів ДАІ зменшився на 56 відсотків. Насправді, з хабарниками ми ведемо непримиренну боротьбу, суворо караючи їх за такі вчинки. І потім, якщо »даішник» відмовляється від хабара, то отримує вдвічі більшу суму премії, ніж та, що була запропонована водієм, - законним, зауважте, шляхом! Для цього існує спеціальна процедура: в прокуратуру разом з рапортом інспектора подається і та купюра, яку давали, плюс свідчення тієї людини, яка її пропонувала.
- Чи практикуються нині якісь »привілейовані» номери для авто, - тих же депутатів ВР, наприклад? Чи можливо »назвати» свою машину своїм же іменем?
- На дорогах для наших »даішників» всі рівні, і ніяких і »привілейованих» номерів для інспекторів не існує. Що ж стосується іменних знаків, то - будь ласка. Але оригіналам, які цього прагнуть, слід пам’ятати, що подібні знаки дійсні лише на території України. До того ж, така »оригінальність» коштує добрих грошей, а ніяких привілеїв не дає.
- Чи правда, що ДАІ має створити єдину базу порушників дорожнього руху? Як це виконуватиметься на регіональному рівні?
- Так, базу порушників дорожнього руху серед перевізників ми вже створили. Інспектору ДАІ тепер достатньо лише встановити прізвище власника машини, щоб дізнатися про нього і його авто все необхідне. Тобто, фраза »я вперше припустився помилки...» вже не пройде. Адже комп’ютер покаже, скільки разів на цьому маршруті водій порушував правила дорожнього руху.
- Коли вже мова зайшла про порушення… Як зараз перевіряють водія »на алкоголь»?
- Коли у водія помітні явні ознаки сп’яніння, то »даішник» не обов’язково має провести перевірку методом дихання »в трубочку». Обов’язковим у таких випадках є освідчення, підтвердження якому може винести тільки спеціальна лабораторія. Коли ж таке освідчення не підтверджується, то інспектор зобов’язаний вибачитися перед водієм.
- Пане Едуарде, останнє запитання риторичне: то куди ж усе-таки дивиться ДАІ?
- Ми суворо слідкуватимемо за тим, щоб на дорогах області панував закон і правопорядок. А водіям і пішоходам, які побажають повідомити автоінспекцію про якісь порушення, пропоную телефонувати за номером (0362) 29-21-74 (телефон довіри у відділі ДАІ)
27.04.2006 | Розмову вела Галина СИНЯК |
Warning: require_once(/home/rakursrovnoua/public_html): Failed to open stream: No such file or directory in /home/rakursrovnoua/public_html/footer.php on line 10 Fatal error: Uncaught Error: Failed opening required '' (include_path='.:/opt/cpanel/ea-php80/root/usr/share/pear') in /home/rakursrovnoua/public_html/footer.php:10 Stack trace: #0 /home/rakursrovnoua/public_html/info.php(316): include() #1 {main} thrown in /home/rakursrovnoua/public_html/footer.php on line 10 |