№558 від 27.06.2012p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#Наша марка
Головний пивовар ПрАТ “Рівень” чех Пршемисл БРОЖ (на фото) - унікальна людина. У той час, коли Україна понад два десятки років прагне інтегруватися в Європу, він уже десять років міцно інтегрований в Україну. Тут його тримає улюблена робота та надійна опора - дружина Іра й чотирирічна донечка Тереза, а також палка любов до рівненського пива, його шанувальників в області та за її межами. До Рівного пан Пршемисл потрапив у 2003 році, коли йому запропонував посаду головного пивовара пивзаводу його директор Мар’ян Года. “Спочатку він був моїм другом, потім директором, а згодом став ще й тестем”, - жартує мій співрозмовник.
- Буквально два тижні тому підприємство почало випускати два нові сорти пива - “Празьке” та “Богемське”. Щоправда, вони не такі вже й нові, раніше - у 2010-2011 роках - їх випускали в кегах, але споживачі настирливо просили розливати це пиво і в пляшки. Тривалий час ми готувалися до приємної для фанатів “живого” пива події: уклали угоди на поставку необхідних обсягів скляної тари, розробили привабливі етикетки. Наступного місяця плануємо налагодити випуск “Празького” і в літрових ПЕТ-пляшках.
- Декілька слів про смакові якості “Празького” та “Богемського”.
- Одне й друге пиво - світлі сорти, мають однакову щільність - 12%, алкоголь - до 5%, але відрізняються один від одного абсолютно різним смаком. “Празьке” - зварене одноварним методом із дуже тонкоароматним українським хмелем, схожим на чеський жатецький - один із найкращих та найдорожчих сортів хмелю у світі. Напій є дуже м’яким завдяки використанню власне пшениці (сирої й подрібненої, а не пшеничного солоду) і високоякісного тонкоароматного хмелю. “Богемське” - класичне світле пиво з тонким хмільним ароматом та приємною пивною гірчинкою, більшою ніж у “Празькому”. Зварене із солоду, в ньому немає ні пшениці чи ячменю, ні рису чи кукурудзи - воно більше подібне до чеських сортів - і за щільністю, і за гірчинкою, і за всіма іншими смаковими властивостями.
- Чи вплинуло проведення в Україні Євро-2012 на обсяги реалізації рівненського пива?
- За рахунок грандіозного спортивного шоу, можливо, збільшили свої обсяги гіганти вітчизняної пивної індустрії, які рік рекламувалися як офіційні спонсори футбольного чемпіонату. Ми ж останні три місяці - квітень, травень і червень - стабільно нарощували виробничі та фінансові показники порівняно з минулим роком. Однак, мушу зауважити, коли грає Україна, то кількість спожитого пива і в місті, і в наших барах суттєво збільшується.
- В Європі невеличкі пивоварні успішно витримують конкуренцію з пивними гігантами, а в Україні?..
- Звичайно, ми відчуваємо тиск “китів” вітчизняної пивної індустрії. У них ширші можливості для рекламування у ЗМІ своєї продукції та проведення різних акцій, а також різноманітне фірмове обладнання - столи, стільці, палатки тощо. А ми можемо протиставити їхнім потугам тільки якісний продукт, за який проголосує споживач своїм гаманцем. Люди, яким уже набридло “масове” пиво, шукають пивну родзинку.
- Наскільки широка географія споживання пива ТМ “Рівень”?
- Сьогодні в Україні легше назвати місто, де не продають рівненське пиво, ніж порахувати міста, де ним щодня тамують спрагу. У 2010 році ми почали випускати пиво “Празьке”. Відповідно до динаміки ринку, воно наздоганяє за рівнем продажів “Жигулівське”. Сьогодні в Одесі, Києві чи в Донецьку нашого пива п’ють більше, ніж у Рівному. Як каже чеське прислів’я: у коваля кінь ходить без підкови. Але ми віримо в те, що рівняни виявлять свій патріотизм і щодо місцевого пива.
- Ваше враження про українську культуру споживання пива.
- Культура споживання пива в Україні дуже відрізняється від західної. Не буду говорити за всю Європу, а порівняю Україну з Чехією. Наприклад, у всіх українських барах (мережа шинків “Рівень” - не виняток) часто п’ють пляшкове пиво. Чехи у пабах люблять тільки розливне, добре охолоджене бочкове пиво. Українці п’ють пиво зі смердючою таранькою, у нас такого не побачите - після жирної закуски бокал доведеться півроку відмивати. Особливо дивує те, що клієнти українських барів просять у барменів пиво без піни, - мене це неабияк дратує. Коли мені несуть пиво без піни, я прошу наступний бокал із піною. Адже за висотою і часом осідання піни можна оцінити якість напою. Добре пиво з пінкою не окислюється і останній ковток зберігає смак першого ковтка. Крім того, в Чехії барменами працюють професійно підготовлені люди, а в Україні за барну стійку часто-густо стають працівники без відповідної фахової підготовки. Ще одне цікаве спостереження: в чеському супермаркеті покупці кладуть у возик 1-2 ящики пива, а в українському - 1-2 пляшки. Для чехів це смішно…
- …А для українців - напевне, сумне нагадування про їх скромний достаток. Дякую за інтерв’ю.
27.06.2012 | Спілкувався Олександр ОЛЬХОВИК |
Рівне-Ракурс №10 від 27.06.2012p. На головну сторінку |