№580 від 06.12.2012p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#Проблема
Вівторок четвертого грудня нинішнього року можна без перебільшення назвати Днем шиномонтажника. Перша ожеледиця змусила тисячі рівненських водіїв згадати про зимову гуму для своїх "залізних коней" і встати у черги на шиномонтажі. Вкотре доводиться дивуватися нашій вірі у краще, будь-то нові-добрі політики або безсніжна зима. На жаль, ні на перше, ні на друге нам чомусь не щастить. А так, зима почалась буденно - тротуари перетворилися на безкоштовні ковзанки, центральні дороги - на траси для екстремальних видів спорту, і ми в чергове почали переживати "важкий зимовий період". Все, як завжди.
Як стало відомо, ще під час жовтневої перевірки готовності дорожніх та комунальних організацій до зимової експлуатації доріг і вулиць, працівники ДАІ встановили, що дорожньо-комунальні організації не забезпечені в належній кількості відповідним технічним оснащенням, паливно-мастильними, іншими матеріалами, що у зимовий період може призвести до негативних наслідків щодо забезпечення безпеки дорожнього руху.
За словами начальника сектору ОДР та нагляду за станом автомобільних доріг ВДАІ Андрія ВАЛЕРКА, про це відразу проінформували Службу автомобільних доріг у Рівненській області, Рівненського міського голову, органи виконавчої влади та прокуратури. У листопаді провели повторні перевірки. Згідно з їх результатами, загальна ситуація з підготовки техніки та механізмів до зими суттєво не змінилася, а із забезпечення дорожніх організацій паливо-мастильними матеріалами, навпаки, погіршилася.
На час перевірок філій ДП “Рівненський облавтодор”, із наявної кількості снігоочисної техніки для зимового утримання доріг 22 одиниці були несправні, на 25 - не встановлене відповідне навісне обладнання. З 56 одиниць техніки, призначеної для посипки доріг, 7 - несправні, 18 комбінованих дорожніх машин - не переобладнані.
На момент перевірки в окремих філіях був повністю відсутній запас чистої технічної солі та піщано-соляна суміш. Крім цього, у 9 дорожніх організаціях був повністю відсутній запас пального, незначна кількість - у 4 підрозділах.
Не поповнився і парк машин та механізмів. Більшість наявної техніки експлуатується вже 15-20 років і, як показав досвід минулих років, часто виходить з ладу у перші дні роботи в зимовий період. У більшості районних дорожніх організацій в наявності по одному розподільнику фрикційних матеріалів, тоді як мережа доріг в кожному районі становить 250-300 км.
Необхідно відмітити незадовільний стан готовності до роботи у зимовий період Дубенської дорожньо-експлуатаційної дільниці. Станом на 23 листопада на підприємстві був відсутній запас пального, технічної солі та фрикційних матеріалів для посипки покриття доріг. Із 10 одиниць наявної снігоочисної техніки, вісім перебуває у технічно несправному стані, а на шести - не встановлене відповідне обладнання. Із 11 розподільників протиожеледних матеріалів, п’ять - не переобладнані та три - несправні. Зазначимо, що на обслуговуванні Дубенської ДЕД перебуває три дороги державного значення загальною протяжністю 166,2 км та дороги місцевого значення протяжністю 352 км, і при ускладненні погодних умов буде неможливим своєчасно усунути небезпечні умови для дорожнього руху.
Крім цього, на сьогодні працівники райавтодорів та дорожньо-експлуатаційних дільниць переведені на 2-3 денний режим роботи, а у Володимирецькому райавтодорі взагалі відсутні водії та механізатори.
Водночас, у відповіді на лист відділу ДАІ щодо стану готовності дорожніх організацій до роботи в осінньо-зимовий період при ускладненні погодних умов, Службою автомобільних доріг у Рівненській області зазначається, що “підготовка до роботи в осінньо-зимовий період 2012/2013 року проведена Службою належним чином”. Зокрема, йдеться, що відремонтовано та підготовлено 95% механізмів.
- У минулий зимовий період незадовільна організація роботи із зимового утримання доріг області слугувала супутньою причиною скоєння восьми дорожньо-транспортних пригод на дорогах, що перебувають на балансі Служби автомобільних доріг у Рівненській області. Внаслідок зазначених пригод одна людина загинула та сім отримали травми. На вулицях населених пунктів незадовільний стан покриття у зимовий період став супутньою причиною скоєння семи дорожньо-транспортних пригод - підсумував Андрій Валерко.
Тим часом, за повідомлення прес-служби Рівненської ОДА, для посипання доріг уже заготовили майже дев’ятнадцять тисяч кубів піску. Це 101 відсоток від плану. Також підприємства мають понад дві тисячі тонн технічної солі та сім тисяч тонн піщано-сольової суміші.
Водночас контракти на подальше постачання також підписані. Розчищатиме автошляхи області від снігу та оброблятиме дорожнє покриття протиожеледними сумішами 181 одиниця спеціалізованої техніки. Заступника голови ОДА Володимира Новака запевнили, що якщо цих потужностей бракуватиме, то проситимуть допомоги в організацій, з якими також уклали договори про співпрацю. Заготовили шляховики і кількадобовий резерв палива для снігоочисної техніки - в наявності нині мають 9,5 тонн бензину та майже 18 тонн дизпалива.
Що ж до готовності комунальників Рівного до зими, то заступник міського голови Рівного Олексій ХМИЛЕЦЬКИЙ зазначив наступне: “Ми не починаємо свою роботу лише у зимовий період, а працюємо впродовж усього року. Адже підготовка житлово-комунального господарства до зими проводиться не за один день, для цього потрібен час. Тобто, ми постійно працюємо над проблемами утримання та ремонту доріг, житлово-комунального та теплового господарства. Між іншим, за розпорядженням міського голови у Рівному створено штаб із утримання в належному стані автомобільних шляхів міста на зимовий період. Тобто, є визначені підприємства житлово-комунального господарства, які виділяють техніку на розчистку доріг в екстремальних ситуаціях. Варто зазначити, що одночасно прибирання вулиць не ведеться. Дороги прибираються районами, ми розпочинаємо із центральних вулиць і поступово переходимо на другорядні”.
Між іншим, наразі на зимовий період заготовлено біля 6 тисяч м3 піску, 3 тисяч м3 відсіву, 1 тисяча тонн солі. Окрім цього, на балансі ШЕУ перебуває 31 одинця техніки.
На поточне утримання і ремонт техніки на рік передбачено 20 мільйонів гривень. Окрім цього, в міському бюджеті планують виділити кошти для купівлі МАЗа, що дозволить створити дві трійки машин, які їздитимуть одночасно вулицями, цим самим забезпечуючи краще очищення доріг. Аби забезпечити безперервну роботу, піскорозкидачів у Рівненському ШЕУ має бути 18, а є всього 12, не вистачає і грейдерів. При цьому один спецавтомобіль, який розчищає і посипає дорогу, коштує від 550 до 570 тисяч гривень.
- Протягом останніх років ми відпрацювали систему, за допомогою якої отримуємо швидку і достовірну інформацію стану автошляхів міста. Водії громадського транспорту моніторять й інформують комунальників про стан доріг, і завдяки цьому ми вчасно можемо зреагувати на проблемні ділянки, - повідомив начальник міського управління транспорту і зв’язку Віталій МИРОНЮК.
Та от наскільки насправді підготовлені дороги та тротуари до зими, мешканці міста змогли переконатися вже в перші зимові дні. Коли для того, аби пройтися містом, потрібно вміти не лише балансувати, а й бути справжнім еквілібристом. Годі вже казати і про водіїв.
06.12.2012 |
Рівне-Ракурс №10 від 06.12.2012p. На головну сторінку |