Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №581 від 13.12.2012p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#З перших уст

Реєстраційна палата працює за принципом “єдиного офісу”

Реєстраційна палата працює за принципом “єдиного офісу”

Реєстраційну палату в Рівному створили ще дев’ять років тому і весь цей час вона діяла у приміщенні міськвиконкому. Однак влітку цього року структура переїхала у нове приміщення на вулицю Поштова,2, у колишнє приміщення “Обнови”.

Причин для переїзду було декілька. Зокрема, згідно з законом “Про державну реєстрацію”, був змінений порядок і умови зберігання реєстраційних справ. Тобто, тепер їх слід зберігати в окремому архівному приміщенні з усіма відповідними умовами, і зараз Реєстраційна палата має відразу два таких приміщення. Окрім того, у попередньому приміщенні для відвідувачів було багато незручностей, які завдяки переїзду вдалося виправити.

Які саме зміни відбулися у роботі Реєстраційної палати і наскільки покращилися умови роботи працівників та обслуговування відвідувачів, ми вирішили поцікавитися у начальника Відділу державної реєстрації Рівненської міської ради Людмили ВОРОНЮК.

- Нашим завданням було створити більш комфортні умови для відвідувачів, і саме переїзд у нове приміщення дозволив задовольнити і працівників, і відвідувачів. У новому приміщенні маємо великий просторий хол, в якому облаштували місця для сидіння та стенди із довідковою інформацією, встановили кавовий апарат. Ми намагалися зробити все для того, щоб люди відчували себе комфортніше, - зазначає начальник відділу Державної реєстрації Рівненської міськради Людмила Воронюк. - Окрім цього, змінився графік роботи і тепер ми приймаємо людей щоденно з дев’ятої до шістнадцятої години. Хоча, в інших містах - Житомирі, Івано-Франківську, Луцьку, громадян приймають лише до тринадцятої години дня.

Звісно, працювати стало складніше, адже раніше приймали відвідувачів у першій половині дня, а в другій - працювали із державними органами (ДПІ, прокуратура, УМВС тощо). Тепер працюємо з усіма одночасно.

Пані Людмила розповідає, що змінити графік роботи вирішили для того, аби мати можливість приймати більше людей. Позаяк після прийняття нового класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД) зрозуміли, що великого напливу громадян не уникнути. Раніше діяв класифікатор зразка 2006 року з п’ятизначним кодом, а тепер код - чотиризначний і інше формулювання. У зв’язку з цим, усіх юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зобов’язали змінити старий КВЕД на новий упродовж цього року, і працівники Реєстраційної палати змогли спрогнозувати кількість людей, що приходитимуть на прийом.

- У нашому відділі ніколи не було без черг, - зазначає Людмила Воронюк. - Якщо люди не звертаються до відділу, значить він просто не працює. Цьогоріч такий ажіотаж викликаний тим, що прийняті зміни до Класифікатора видів економічної діяльності, за яким суб’єктам господарювання чи заявникам потрібно змінити КВЕДи.

Схожа ситуація була у 2004-2005 роках, коли запровадили талонну систему. Тоді потрібно було за півтора роки змінити свідоцтво на новий зразок, відповідно, до нас почала звертатися дуже велика кількість суб’єктів господарювання - черги інколи налічували до триста-чотириста чоловік. Але термін подовжили до 3 березня 2012 року і ми змогли виконати всі заміни.

Незважаючи на те, чи цілий день ми прийматимемо людей, чи навіть працюватимемо у вихідні, громадяни повинні чітко зрозуміти, що це не вплине на черги, бо обсяг робіт для працівників відділу досить великий. На день ми проводимо близько 270 реєстраційних процедур, а довідок видаємо біля 60. Суб’єктів дуже багато, а працівників лише 9 чоловік, з них сім реєстраторів, які також хворіють, у яких є діти і яким потрібна відпустка.

Загалом 80% громадян, яких ми приймаємо у день, звертаються за зміною КВЕДів, і лише 20% - це реєстрація фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб, зміни до установчих документів.

Окрім цього, кожна друга людина приходить із неправильно заповненою реєстраційною карткою, а є й громадяни, які взагалі не знають, як заповнювати документи. Тому нашим завданням є розповісти, показати та допомогти у вирішенні проблем. Ми просто не маємо права відправляти людину додому не розібравшись, адже вона вистояла в черзі, витратила свій час, нерви.

Що ж стосується документів юридичного характеру, то в нашій структурі працює два юристи, які постійно консультують громадян, попередньо переглядають документи. Ми так організували роботу, що перший удар на себе приймають саме юристи. Всі реєстраційні картки, всі бланки видаються безкоштовно працівниками нашого відділу. Реєстраційна палата працює за принципом “єдиного офісу”, що дозволяє заявникам в одному приміщенні вирішити комплекс питань, пов’язаних з їхньою підприємницькою діяльністю.

Ще однією процедурою, з якою досить часто звертаються громадяни - це відкриття і закриття підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця. Процедура нескладна, і вся її суть полягає в часовому обмеженні, адже термін, в який повинен вкластися громадянин - це не менше двох і не більше трьох місяців. Раніше, аби закрити підприємця, потрібно було п’ять довідок - з Пенсійного фонду, податкової і три довідки з фонду соціального страхування. На сьогодні процедуру спрощено і необхідно подати лише 2 довідки: з Державної податкової інспекції та Пенсійного фонду.

Що ж стосується наступного року, то на підприємців чекають позитивні зміни, які суттєво полегшать їхнє життя. Пані Людмила наголосила, що ті зміни, які будуть запроваджені з 1 січня 2013 року мають покращити життя для суб’єктів господарювання. Адже з нового року будуть внесені зміни у законодавчі акти з видачі ліцензій чи дозволів. Сьогодні для отримання вищезгаданих документів потрібна виписка або витяг з реєстру, а ці документи є платними. Тепер із переліку документів, що подаватимуться на отримання ліцензії, ці документи вилучено.

13.12.2012Юлія ГОЛИК



Рівне-Ракурс №10 від 13.12.2012p. 
На головну сторінку