Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №601 від 03.05.2013p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Абітурієнт-2013

“Подвійний диплом – запорука вашого професійного успіху”

“Подвійний диплом – запорука вашого професійного успіху”

- вважає в.о. директора Навчально-наукового механіко-енергетичного інституту НУВГП Микола МАРЧУК

Вищі навчальні заклади повинні обов’язково займатись науковою роботою. Якщо ВНЗ не проводить власних серйозних наукових досліджень, то освітній процес буде здійснюватись на недостатньому рівні. В арсеналі навчального закладу мають бути хороші наукові розробки, актуальні для різних галузей господарського комплексу країни. Студенту, який у вузі активно займається науковими дослідженнями, буде простіше адаптуватися на першому робочому місці після завершення навчання. “В нього будуть хороші шанси влаштуватись на роботу за фахом за однієї умови: якщо матиме високу професійну підготовку, вмітиме користуватися комп’ютером, знатиме іноземну мову та пройде хорошу виробничу практику”, - вважає в.о. директора Навчально-наукового механіко-енергетичного інституту Національного університету водного господарства та природокористування, професор, кандидат технічних наук, завідувач кафедри автомобілів та автомобільного господарства Микола МАРЧУК (на фото).

“Трансформувати 100-річний вектор вузу в багатополярний”

- Миколо Михайловичу, наука в університетах світу - це потужний потенціал будь-якої держави, оскільки несе особливу місію. Не повинна бути винятком і Україна. Чи правомірна така постановка питання?

- І правомірна, і логічна, і вкрай необхідна. На цьому наголошував президент НУВГП, народний депутат України Микола Петрович СОРОКА, озвучуючи перед професорсько-викладацьким складом та студентським колективом свою концепцію перетворення нашого університету в сучасний європейський навчальний заклад. І це завдання треба буде найближчим часом виконати, оскільки ми бачимо, яка кон’юнктура ринку, який відтік молодих українців за кордон. Уже навіть школярі бачать, які спеціальності перспективні та користуються попитом на сьогоднішній день, де можна працевлаштуватися, що потрібно знати та вміти, яку потрібно мати практичну підготовку, аби знайти хорошу роботу. У зв’язку з цим і постало питання нагально трансформувати наш навчальний заклад, об’єднати спеціальності, факультети та підрозділи в навчально-наукові інститути, які будуть на перше місце виводити наукові досягнення, наукові розробки і на базі цього організовувати навчальний процес. Концепцією розбудови “водника” передбачено трансформувати 100-річний вектор нашого вузу з однієї полярності в багатополярний. Ми повинні додати до традиційної для “водника” інженерії, економіки та менеджменту юридичні, природоохоронні та туристичні спеціальності, які користуються попитом в Європі.

“У НУВГП можна здобути не гірші, а навіть і кращі спеціальності”

- Відомо, що деякі випускники університету досить успішно працюють на Заході, що підтверджує високе реноме провідного рівненського вузу за кордоном.

- Вони є, але не так багато. На їхньому прикладі ми переконуємо молодь у тому, що для досягнення професійного успіху в житті не обов’язково їхати на навчання у столичні виші або в інші країни - наприклад, у Польщу. Треба пройти зовнішнє оцінювання знань з тих предметів, які виносяться на допуск до конкурсного відбору на ту чи іншу спеціальність, яку пропонує наш вуз. У НУВГП можна здобути не гірші, а навіть і кращі спеціальності. Ті абітурієнти, які вступають у закордонні виші, трошки помиляються: диплом європейського зразка не так просто адаптувати в Україні, оскільки вони не проходили зовнішнього оцінювання знань. Тому концепція розвитку нашого університету побудована так, щоб наші студенти мали право отримати подвійний диплом. Тобто, вони на законній основі пройшовши відповідне тестування, вступають у наш навчальний заклад і розпочинають у нас навчатися. Згодом, продовживши навчання за такою ж освітньою програмою в закордонних вишах, повертаються в Україну і проходять у нас державну атестацію та отримують подвійний диплом, який дозволяє їм спокійно працювати на тих чи інших підприємствах у рідній країні й закордоном.

- Яка структура новоствореного інституту?

- У Навчально-науковий механіко-енергетичний інститут входять кафедри: будівельних, меліоративних, дорожніх машин та обладнання; транспортних технологій і технічного сервісу; автомобілів та автомобільного господарства; гідроенергетики, теплоенергетики та гідравлічних машин; інженерної графіки та машинознавства; розробки родовищ корисних копалин і технологій неорганічних речовин. А також - Центр навчально-практичної підготовки студентів та Навчально-наукова лабораторія енергозберігаючих технологій.

“За всіма напрямами розроблені інтегровані навчальні плани”

- Що ви порадите нашим читачам, які в даний час вибирають майбутню професію?

- Найголовніше - дуже уважно ставитися до свого вибору, щоб не помилитися. Основна проблема нашої системи освіти - неефективність професійної орієнтації школярів. Вирішуючи її, ми активно працюємо в цьому напрямку, проводимо зустрічі з випускниками шкіл, коледжів і технікумів, на яких розповідаємо їм про безперечні переваги навчання у “воднику” і, зокрема, в Навчально-науковому механіко-енергетичному інституті. Нинішнім абітурієнтам, що мають намір навчатися за напрямом “Транспортні технології (автомобільний транспорт)” пропонуємо спеціальність “Організація перевезень і управління на автомобільному транспорті”. Відповідно: “Автомобільний транспорт” - “Автомобілі, автомобільне господарство”; “Машинобудування” - “Підйомно-транспортні, дорожні, будівельні, меліоративні машини і обладнання”; “Енергетика” - “Теплоенергетика” та “Гідроенергетика”; “Гірництво” - “Розробка родовищ та видобування корисних копалин (за способами видобування)”. Сьогодні вже ведеться робота з підготовки до ліцензування низки спеціальностей, які будуть актуальними для молоді. Зокрема, назріла необхідність відкриття в нашому інституті нових спеціальностей - “Машини і апарати агропромислового комплексу”, “Управління і керування дорожнім рухом” та “Організація міжнародних перевезень”. Готуємось також відкрити для ПАТ “Рівнеазот” спеціальність, пов’язану з неорганічними технологіями.

За всіма напрямами підготовки в університеті розроблені інтегровані навчальні плани. Це означає, що випускники навчальних закладів, які дають освіту молодшого спеціаліста, вступають до нас навчатися за скороченою програмою: термін навчання - два роки на бакалавраті, тоді як звичайний студент вчиться чотири роки. За два роки навчання вони отримують освітній рівень бакалавра і зразу ж можуть вступати на освітній рівень спеціаліста чи магістра. Структурними підрозділами університету є автотранспортний технікум, технічний коледж і технікум технології та дизайну міста Рівне, а також Костопільський будівельний технікум. Автотранспортний і будівельний технікуми тісно співпрацюють з нашим інститутом. Не втрачаємо контакту з Сарненським вищим професійним училищем, яке має акредитацію за ІІ рівнем та випускає молодшого спеціаліста за спеціальністю “Технічне обслуговування і ремонт автомобіля”. Плануємо посилити співпрацю з Мирогощанським аграрним коледжем.

“Пріоритетне завдання інституту - практична підготовка студента”

- Що ще планує зробити адміністрація інституту для поліпшення якості підготовки своїх студентів?

- Пріоритетним завданням інституту є практична підготовка студента. Ми повинні на якісно новий рівень підняти організацію навчальних і виробничих практик, аби студенти ознайомилися з сучасним виробництвом не тільки в Рівненській області, а й країнах СНД - Білорусі та Росії і, безумовно, в найближчих європейських державах - Словакії, Чехії, Угорщині. Адже без хорошої практичної підготовки нашим випускникам буде проблематично знайти хорошу роботу. Майбутній фахівець повинен досконало знати іноземну мову і добре володіти комп’ютером. Пропонуємо студентам усі можливі варіанти вдосконалення себе в іноземній мові. Ми забезпечили їм можливість чотири роки вивчати іноземну мову, хоча це нормативом не передбачено. З цією метою, з ініціативи в.о. ректора університету Миколи Христофоровича КОРЕЦЬКОГО, було перероблено навчальні плани. Прагнемо, щоб викладачі майже стовідсотково володіли іноземною мовою. Це пов’язано з тим, що адміністрація університету проводить серйозну роботу із залучення іноземних студентів.

Ще одна проблема - гуртожитки. Їх також треба вивести на вищий рівень. Ми повинні забезпечити для наших студентів хороший відпочинок і дозвілля, аби, приїхавши за кордон і порівнюючи тамтешні умови, вони могли пишатися тим, що навчаються в механіко-енергетичному інституті, де є хороший гуртожиток і всі умови для того, щоб отримати перспективну спеціальність.

Завершуючи розмову, хотів би запевнити абітурієнтів 2013 року, що ми забезпечимо вам якісну освітню послугу і допоможемо працевлаштуватись. Ви також матимете змогу отримати ще другу професію, бо маємо Інститут післядипломної освіти, та здобути на військовій кафедрі військову кваліфікацію, яка дозволить вам служити в Збройних Силах України та спеціальних підрозділах силових структур. До речі, кафедра пішла назустріч бажанням і студенток - цього навчального року один взвод буде набраний із дівчат.

Навчально-науковий механіко-енергетичний інститут НУВГП

33028, м. Рівне, вул. Приходька, 77, навч. корп. № 3, к. 312;

тел.: (0362) 22-35-11; е-mail: faculty_mechenegry@nuwm.rv.ua

03.05.2013Спілкувався Олександр ОЛЬХОВИК



Рівне-Ракурс №10 від 03.05.2013p. 
На головну сторінку