Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №606 від 06.06.2013p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Актуально

Старі тролейбуси, не нові й проблеми

Старі тролейбуси, не нові й проблеми

Все частіше в редакцію звертаються рівняни зі скаргами на роботу міського електротранспорту. Саме тому ми вирішили отримати коментар, так би мовити “з перших вуст”. З такою метою і звернулися до директора Комунального підприємства “Рівнеелектроавторанс” Степана Загинея.

­ Степане Яковичу, на адресу редакції надходять звернення обурених читачів, які бідкаються з приводу збільшення інтервалів руху тролейбусів. Окрім того, в деяких ЗМІ з’явилася інформація про борги із заробітної платні перед працівниками комунального підприємства "Рівнеелектроавтотранс", які призвели до масового звільнення з роботи працівників керованого вами підприємства. Чи достовірна інформація, що з початку року заяви за власним бажанням написали вже більше півсотні людей ­ переважно кондуктори та водії тролейбусів? Якщо так, то в чому причина невиплати? А якщо ні, то, будь ласка, спростуйте цю інформацію.

­ Підприємство переживає далеко не найкращі (у частині фінансового забезпечення) часи, що зумовлює до порушення строків виплати заробітної плати.

Протягом останніх років на підприємстві спостерігається значна плинність кадрів (в межах 130­150 чоловік протягом року). Так, за п’ять місяців поточного року з роботи звільнились 80 працівників, натомість прийнято лише 21. "Піки" звільнень завжди припадають на весняно­літні місяці, під час яких частина працівників (особливо кондуктори) знаходять собі більш оплачувану сезонну роботу. У цьому році ситуація з кондукторами найбільш актуальна, на даний час нам до штату не вистачає 37 працівників. Усі необхідні заявки на заміщення вакантних посад подані до центру зайнятості.

­ Також поширено інформацію про те, що комунальне підприємство, через звільнення водіїв і кондукторів, вимушене скоротити кількість тролейбусів, які виїжджають на маршрути. Наскільки це відповідає дійсності?

­ Недостатність кондукторів призвела до того, що, за погод­женням із "Замовником" транспортних послуг, було призупинено рух на найбільш збиткових маршрутах №4, 8, 9.

­ Наскільки нам відомо, на цей рік у бюджеті міста не закладені кошти на відшкодування безкоштовного проїзду пенсіонерів і пільговиків. Наскільки це суттєво для вашого підприємства, і чи це єдина причина заборгованості працівникам?

­ Державне фінансування на поточний рік за безкош­товне перевезення пільгових категорій громадян, яким законодавчими актами України надано право безкоштовного проїзду в тролейбусі, досить обмежене. Тобто, якщо ми плануємо виконати обсяг безкоштовних перевезень на 18,6 млн. грн., то для компенсації цих перевезень заплановано лише 12,1 млн. грн., що складає всього 65% пасажирів від фактично перевезених безкош­товно. Але навіть ці обмежені кошти, які заплановані державою, нам не виплачені повністю. Заборгованість складає 700 тис. грн. Натомість джерело на покриття різниці відсутнє, і, відповідно, ця сума лягає на збитки підприємства з усіма економічними і фінансовими наслідками.

­ Окрім періоду літніх канікул, знижками на проїзд у тролейбусах користуються також студенти і учні. Який період часу вони мають пільги і в якому розмірі?

­ Рішенням виконавчого комітету Рівненської міської ради в 2013 році для учнів і студентів денної форми навчання встановлено пільговий проїзд у тролейбусі шляхом реалізації їм за половину вартості місячних проїзних квитків. Наразі вирішується питання щодо реалізації з липня поточного року разових квитків за половину вартості якраз для проїзду в тролейбусі учнів і студентів.

­ Проясніть, будь ласка, ситуацію з рухомим складом? Скільки тролейбусів на сьогодні виходять на маршрути, і, якщо нескладно, повідомте інтервали руху маршрутів та кількість задіяного на них транспорту? Скільки тролейбусів вимушено простоює, скільки знаходиться на ремонті і чи очікується найближчим часом оновлення, тобто придбання нових тролейбусів або б/в чеського виробництва за більш прийнятну ціну, але цілком придатних для використання в нашому місті.

­ На маршрути міста у робочі дні виходить 54 тролейбуси. Із них на маршруті №1 працює 14 одиниць; №2 ­ 10; №3 ­ 17; №6 ­ 1 тролейбус і 12 тролейбусів курсують за маршрутом №7. Інтервал руху тролейбусів у час "пік" на маршрутах становить 4­6 хвилин, в інший час ­ 12­16 хвилин.

У 2013 році планується придбати за кошти бюджету міста два тролейбуси чеського виробництва, що вже були в експлуатації.

Коментар: ситуація з комунальним громадським транспортом у цілому нагадує стан справ усіє галузі. Комунальне підприємство Рівного потерпає від цілої низки проблем як об’єктивних, так і суб’єктивних. Серед них ­ катастрофічна нестача коштів на купівлю нових тролейбусів, хронічне недофінансування з державного бюджету компенсацій за перевезення пільговиків. Окрім цього маловідчутною є мотивація до ефективної роботи. Однак всіх нас ­ пасажирів, це не повинно обходити, адже нас цікавить можливість нормально та безпечно пересуватися містом. При цьому форма власності того чи іншого виду транспорту мало кого цікавить.

Що ж робити з нашим тролейбусним парком? Це важливе питання потрібно вирішувати вже найближчим часом, адже, за нинішніх темпів оновлення рухомого складу, Рівне має всі шанси “одного чудового дня” залишитися взагалі без такого важливого в маршрутній артерії міста виду транспорту.

06.06.2013Георгій ПАВЛОВСЬКИЙ



Рівне-Ракурс №10 від 06.06.2013p. 
На головну сторінку