№614 від 01.08.2013p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#Рівне-нерівне
Незабаром у Рівному може виникнути ситуація, коли найекологічніший вид транспорту тролейбус стане “вимираючим” видом та буде занесений до “Червоної книги”. Городяни все частіше помічають, що окремі “рогаті” транспортні засоби з'являються на зупинках з ритмічністю 1520 хвилин.
А ось чиновники міста вважають, що губить “рогатий” транспорт той, хто його надмірно використовує пільговики. Мовляв, немає в цієї категорії люду ні грошей, ні совісті, тому, щільно заповнюючи салони тролейбусів, вони доводять матеріальнотехнічний склад тролейбусного парку до плачевного стану. Справа в тому, що кошти за пільговий проїзд надходять в тролейбусне управління із бюджету, а з цим, як відомо, не все гаразд. Розраховують ці суми з середньостатистичних даних кількості пільговиків у місті та відповідно до їхніх потреб у проїзді. Згідно таких нормативів, пільговик їздить у громадському транспорті 34 рази на тиждень. Математичні розрахунки не беруть до уваги менталітет середньостатистичного пенсіонера, невеличка пенсія якого пробуджує в ньому величезний потенціал мисливця за дешевими харчами та речами. З самого рання й до пізнього вечора пенсіонер шукає, де б на власну невеличку пенсію придбати щось зі знижкою або дешевше ніж у сусідньому магазині. Ось тому і курсують вони, як птахи, з Півночі на Південь, з Заходу на Схід. Правда, птахи, якщо відлітають, то повертаються нешвидко, а жвавий пенсіонер встигає за день неодноразово повернутися додому з денним уловом і після нетривалого перепочинку продовжити “полювання”. Ось і виходить, що тролейбуси, які частогусто переповнені, мають незначну виручку, адже за проїзд платять лише одиниці левову частку пасажирів складають все ті ж пільговики.
У місті є прибуткові й неприбуткові маршрути. Приміром, якщо “трійка” ходить у середньому через 56 хвилин, то на маршруті номер один поява тролейбуса на зупинці сприймається, як виграш у лотерею джекпоту. Подейкують, що з нового року в силу вступить адресна допомога пільговикам, і вони будуть оплачувати проїзд із отриманих коштів. Тоді, напевно, вони вже міркуватимуть, чи варто стільки курсувати містом, чи, можливо, ліпше заощадити кошти. Тобто почнуть враховувати вартість проїзду і економію при покупці того чи іншого дешевшого товару, але віддаленого від місця проживання. Таким чином нависне реальна загроза зникнення “рогатого” транспорту, адже наші пенсіонери привчені рахувати кожну копійку і навряд чи тринькатимуть кошти. Усі раптом згадають, що піші прогулянки дуже корисні для здоров’я, або просто користуватимуться найближчими до місця проживання торговими закладами.
Тому не виключена поява в місті єдиного тролейбусаресторану під назвою “Ностальгія”, але і проїзд у цьому раритетному виді транспорту буде скоріш за все недешевим. Тролейбуси стануть ретротранспортом і займуть почесне місце в музеях...
01.08.2013 | Олекса ГОСТРОЗІР |
Рівне-Ракурс №10 від 01.08.2013p. На головну сторінку |