Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №623 від 03.10.2013p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Громадськість інформує

Індекс публічності місцевого самоврядування

Індекс публічності місцевого самоврядування

У вівторок 1 жовтня Громадянська мережа ОПОРА презентувала результати індексу публічності органів місцевого самоврядування. Дослідження охопило 11 обласних центрів, серед яких місто Рівне в більшості рейтингів не могло похвалитися лідерськими позиціями.

Під публічністю місцевого самоврядування розуміється комплекс управлінських та політичних заходів, до яких вдаються органи та посадові особи місцевого самоврядування, з метою забезпечення максимально відкритих і приязних взаємовідносин з громадянами та підвищення рівня загальної довіри до муніципальних інституцій.

Розподіл міст відбувався за 100% рейтинговою шкалою. Показово, що жодна з міських рад, які оцінювалися, цього року не досягнула показника у 81% і більше ­ достатнього, щоб вважатися публічною! Якщо ж діяльність характеризується задовільним рівнем публічності, то це діапазон від 61%­80%, низький рівень публічності ­ від 41%­60% і ті, що мають показник менший за 40%, класифікуються як не публічні в діяльності.

Загальний показник публічності Рівненської міської ради становить 44%, що за мірками опорівців є низьким рівнем і найнижчим в рейтингу цього рівня (9 місце з 11 міст). Непублічна діяльність в Черкасах (39%) і в Ужгороді (32%). А ось задовільним рівнем можуть похвалитися Івано­Франківськ (68%), Луцьк (65%) і Львів (61%).

Виконавчі органи, хоча теж потрапили до категорії низького рівня, але виявилися більш публічними ­ 53% (7 з 11 міст) і посідають лідируючу позицію на цьому рівні. Непублічна діяльність в Ужгороді (30%). А задовільний рівень знову ж таки в Івано­Франківську (80%), Львові (73%), Луцьку (67%).

За публічністю міських голів керманич Рівного Володимир Хомко має також 44% (9 місце) і та ж категорія ­ низький рівень. Непублічна діяльність в Черкасах виконувача обов’язків міського голови Віктора Білоусова (33%). А задовільний рівень знову ж таки в Івано­Франківську ­ міський голова Віктор Анушкевичус (74%), Луцьку ­ міський голова Микола Романюк (73%), як не дивно, в Донецьку ­ міський голова Олександр Лук'янченко (68%) і Львові ­ міський голова Андрій Садовий (66%).

За публічністю міських депутатів Рівне потрапило до розряду непублічних і разом із Черніговом має 36% (8­9 місце). Гірший відсоток мають лише Черкаси (30%) і Ужгород (27%). Задовільним рівнем не може похвалитися жодне місто, а в трійці лідерів з низьким рівнем ­ Луцьк (55%), Івано­Франківськ і Луганськ (по 50%).

Найбільшим недоліком Рівного в сфері публічності є процес звітування органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Так, міський голова Рівного (підзвітність ­ 2%) не звітує перед мешканцями міста про виконання програм соціально­економічного та культурного розвитку, про виконання місцевих цільових програм. Останнього разу Володимир Хомко звітував на відкритій зустрічі перед громадою міста ще в 2011 році. Жодне управління Рівненської міської ради не прозвітувало перед територіальною громадою про результати своєї роботи у 2012 році. Більше того, на веб­сайті ради опублікована лише частина звітів виконавчих органів міської ради про результати своєї діяльності у 2012 році. Порядок звітування депутатів перед територіальною громадою не врегульований у місцевих нормативно­правових актах. Радою не затверджені строки проведення звітів депутатів та графік їх звітування перед виборцями. Лише частина депутатів Рівненської міської ради систематично звітує перед виборцями про результати своєї роботи. На веб­сайті ради опубліковано тільки 5 із 54 звітів депутатів за 2012 рік.

Неправомірно обмежено доступ до значної частини розпоряджень міського голови, що в основному стосуються надання матеріальної допомоги, преміювання працівників та вручення подяк. Відповідно до вимог частини 7 статті 6 ЗУ “Про доступ до публічної інформації”, обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. На сайті міської ради відсутня інформація про помічників та радників міського голови, про структуру та персональний склад виконавчих органів ради, немає вичерпної інформації про керівників виконавчих органів (біографічних відомостей). Не оприлюднені декларації про майно, доходи і витрати заступників міського голови. Виконавчими органами не запровад­жено практику проведення земельних торгів.

Окрім того, не забезпечена можливість для мешканців міста безперешкодно та без попередньої реєстрації бути присутніми на пленарних засіданнях. На сайті Рівненської міської ради відсутня інформація про поштову адресу, номери телефонів, електронну пош­ту депутатів ради, про їхні права та обов’язки. На сайті ради розміщено лише 5 із 54 біографій депутатів міської ради. У Рівненській міській раді діє електронна система голосування, однак інформація про реєстрацію депутатів та про результати поіменного голосування не оприлюднюється.

В розрізі окремих суб’єктів місцевого самоврядування найбільш публічними виявилися виконавчі органи міських рад (середній показник ­ 58%) та міські голови (середній показник ­ 55%). Натомість середній рівень публічності депутатів в 11 містах склав 51%.

Пропоноване вашій увазі дослідження є результатом спільної роботи Мережі партнерів з вимірювання Індексу пуб­лічності місцевого самоврядування, створення якої ініційоване Громадянською мережею ОПОРА у Львові. Так, у 2013 році кампанія вимірювання охопила 11 міст ­ Донецьк, Івано­Франківськ, Луганськ, Луцьк, Львів, Миколаїв, Одесу, Рівне, Черкаси, Чернігів, та Ужгород, а в 2014 році пошириться на всі обласні центри України. Активна фаза моніторингу тривала протягом червня­серпня 2013 року і включала в себе подання та опрацювання відповідей на інформаційні запити, аналіз контенту офіційних веб­сайтів та друкованих видань муніципалітетів, моніторингові візити та безпосереднє спостереження за роботою органів та посадових осіб місцевого самоврядування, вивчення місцевих нормативно­правових актів.

03.10.2013Георгій ПАВЛОВСЬКИЙ



Рівне-Ракурс №10 від 03.10.2013p. 
На головну сторінку