Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №623 від 03.10.2013p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Бізнес

Проблеми бізнесу по-рівненськи

Проблеми бізнесу по-рівненськи

Сьогодні, як десять і двадцять років назад, наша країна шукає вихід з економічної кризи, визначається з напрямком руху. Поки політики обіцяють чергове покращання життя після підписання чергових договорів або з Брюсселем, або з Москвою, життя простих українців стає все складнішим. Чому?

Відповідь на це питання лежить на поверхні ­ в нас неефективно працює національний бізнес. Проте це не стосується великих корпорацій, які, за демпінговими цінами, мають можливість вивозити сировину та напівфабрикати. А дрібний та особливо середній бізнес, який був би здатний годувати країну, натомість знаходиться між фіскальним “молотом” та адміністративною “наковальнею”. Однак саме цей сектор забезпечує процвітання більшості розвинених країн світу, і його процвітання є запорукою економічної незалежності держави. Але не все так погано. Середній бізнес, незважаючи на негативні явища, поки що продовжує своє виживання в Україні.

На прикладі конкретних рівненських підприємств редакція “Рівне Ракурса” вирішила з’ясувати, завдяки чому в наших економічних умовах цим підприємствам, незважаючи на всілякі перепони, таки вдається існувати, і чи бачать їхні керівники шляхи для подальшого розвитку реального сектору економіки. Першим, на запрошення “Рівне Ракурса” поділитися своїми думками, відгукнувся координатор мережі автозаправних станцій “Олас” Віталій ПЕРШОГУБА.

­ Віталію Леонтійовичу, сьогодні багато рівненських водіїв знайомі з Вашими АЗС, але мало кому відомо, з чого все розпочиналося?

­ П’ятнадцять років тому ми займалися гуртовим продажем пального, а згодом вирішили спробувати торгувати вроздріб. Грошей на купівлю або ж будівництво АЗС у нас не було, тому довелося взяти в оренду маленьку заправку, яка знаходиться за рівненським “Мототреком”. З самого початку поставили собі за мету працювати чесно і, головне, дбати про інтереси наших клієнтів, реалізовуючи якісні нафтопродукти. Це, напевно, зрозуміло і так, адже якщо ми забезпечимо споживача якісним пальним за максимально прийнятними цінами, то і він буде задоволений і, відповідно, ще не раз приїде до нас. Цим ми суттєво відрізнялися від більшості тодішніх гравців на паливному ринку, прагнення яких зводилося до максимального заробітку при далеко не завжди якісному пальному. Як показав час, наш підхід виявився правильним, що і дозволило розвивати мережу “Олас”.

­ Що сьогодні входить до мережі АЗС “Олас”?

­ Ми експлуатуємо двадцять заправок у кількох областях України, з яких одинадцять ­ розташовані на теренах Рівненщини. Так, безпосередньо в Рівному маємо чотири АЗС. Щоправда, не всі заправки ­ наша власність, деякі орендуємо. Маємо власну базу, яка забезпечує доставку та відвантаження білоруського бензину і дизельного палива.

­ Були спроби в інших розпочати аналогічний бізнес, але на сьогодні мережа “Олас”­ єдина місцева структура, яка працює на рівненському ринку роздрібної торгівлі нафтопродуктами. Завдяки чому вдалося втриматися “на плаву”?

­ Дозвольте не погодитися з Вами, адже є ще декілька маленьких незалежних заправок. Окрім того, на півночі області працює фірма “Журавлина”, яка має чотири АЗС. Та загалом питання слушне. Причину неможливості стабільної роботи вбачаю в особ­ливостях окремих державних законів та дії місцевих органів влади. Справа в тому, що потрібно мати дуже сильні нерви та палке бажання працювати, щоб у наших реаліях збудувати бодай одну АЗС. Законодавча схема виділення землі під заправки, виготовлення та затвердження документації на будівництво настільки складна та довготривала, що в більшості бажаючих займатися цим бізнесом просто не вистачає терпіння. Так, наша мережа за всі роки існування не отримала жодної вільної земельної ділянки в Рівному, на відміну від “пришлих” мереж.

Що ж маємо за таких умов? Дуже просту картину, яку на власні очі можуть побачити всі. Левову частку ринку роздрібного продажу нафтопродуктів займають великі компанії, які мають можливості відстоювати свої інтереси на всіх, без винятку, рівнях. Щодо нас, то мережа АЗС “Олас” зареєстрована в Рівненській області. Усі податки та обов’язкові відрахування платимо в місцевий бюджет, тобто, підтримуємо бюджет Рівненщини, який, до речі, є дотаційним, а решта гравців на паливному ринку зареєстровані в інших регіонах України. А тому в нашій області майже ніяких податків не платять. Таким чином гроші, які могли б іти на розвиток Рівненщини, натомість ідуть на підтримку бюджетів інших областей. Щоб зрозуміти, про які суми йдеться, можу сказати, що за минулий рік наші структури перерахували до місцевого бюджету майже три мільйони гривень. Можна порахувати, що якби в області були зареєстровані ще хоча б кілька аналогічних мереж заправок, то скільки додаткових мільйонів отримав би наш обласний бюджет.

Проте це ще далеко не все. Ми на сьогодні ­ єдина структура на Рівненщині, яка дає пальне державним організаціям без попередньої оплати. Тобто ми фактично їх кредитуємо, адже більшість знає ситуацію із проходженням платежів державних та комунальних організацій через казначейс­тво. Ми розуміємо важливість нормального функціонування державних та, особливо, комунальних підприємств, тому йдемо на це.

­ У чому ж головні проблеми галузі?

­ Хочу зауважити, що сьогодні дуже багато говориться про неякісне пальне. Не можу сказати за інші регіони України, але для Рівненщини ця проб­лема не актуальна. Усі мережі АЗС, що працюють в області, продають пальне, яке, принайм­ні, знаходиться на рівні ДСТу. Також сам ринок, на відміну від інших ринків товарів, є дуже прозорим. Що ж стосується проблем, то вони, безумовно, є. У першу чергу ми маємо дуже непропорційне розташування самих АЗС. Маю на увазі не нашу систему, а ринок у цілому. У деяких місцях їх аж надто багато, а в інших ­ майже немає. Щоправда, більша частина проблем із таким непропорційним розташуванням мережі АЗС лежить не на їхньому керівництві, а на тих, хто дає дозволи на будівництво нових заправок. На органах самоврядування, які, розпоряджаючись землями громад, мали б продавати землю із цільовим призначенням і дбати про розвиток конкуренції. Саме тому проблема розвитку мереж АЗС лежить в площині далекій від економіки і, взагалі, здорового глузду.

Одною з головних проблем галузі є застосування фіскального законодавства, при якому знищується реальний сектор економіки, в тому числі і наф­топереробна промисловість та галузь нафтопродуктозабезпечення. Також додають свій вклад безчисленні перевірки контролюючих та перевіряючих органів.

­ Попри негаразди, чи маєте плани розвитку, і якщо так, то в чому вони полягають?

­ Безумовно, є. По­перше, ми плануємо провести реконструкцію цілої низки наших заправок, щоб оновити їх і привести до стандартів нашого комплексу, який розташований у місті Рівне на вулиці Київській із всіма доступними там сервісами. Також у нас є дуже великий інвестиційний план з будівництва в кожному з райцентрів Рівненщини, як мінімум, двох АЗС з сучасним обладнанням, що дасть змогу тисячам водіїв заощадити час та гроші і заправлятися в зручних для них місцях. Окрім того, це дасть додаткові замовлення місцевим будівельним фірмам та, відповідно, нові робочі місця.

03.10.2013Володимир КОНЄВ



Рівне-Ракурс №10 від 03.10.2013p. 
На головну сторінку