№625 від 17.10.2013p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#Комуналка
Осінь потрохи наближається до закінчення, і вже скоро настане зима, а з нею загостряться усі численні проблеми нашого громадського транспорту. Особливо проблемним є Рівненський міський електротранспорт, тобто тролейбуси. Для того, щоб більш детально розібратися в ситуації з ним, кореспондент “Рівне Ракурса” зустрівся з головою постійної комісії Рівнеради з питань транспорту та зв'язку Святославом Євтушенком.
Я добре знаю Валентина Ткачука, який до останнього часу працював начальником КАТП 1728. Хочу сказати, що це вдале рішення, адже пан Валентин один з небагатьох керівників комунальних підприємств, який вміє ефективно працювати і, головне, хоче перетворити збиткове комунальне підприємство в структуру, яка ефективно працюватиме. Враховуючи той важкий стан, в якому вже багато років знаходиться міський електротранспорт, його призначення є дуже вдалим кадровим рішенням.
Які сьогодні найсерйозніші проблеми стоять перед “Рівнеелектротрансом”?
Насправді проблем дуже багато, але найбільш нагальна це засилля старих керівників, які працюють за тією ж схемою, що була ще в Радянські часи. Через це і роздуті штати підприємства, неефективна робота, а як наслідок збитки. Наведу лише кілька прикладів. Так, на всіх виїздах із Рівного, де є тролейбусні маршрути, існують такі підрозділи, як диспетчерські пункти, на яких постійно чергує по кілька працівників підприємства. Зрозуміло, що є і головний диспетчерський пункт. Можливо, років тридцять тому вони і були потрібні, але сьогодні, коли нормально функціонує система навігації, а самі прилади досить недорогі, тримати таку мережу диспетчерських пунктів для підприємства це просто розкіш.
Наведу інший приклад: на 3540 тролейбусів, які виходять у рейс, є 10 маневрових тролейбусів, які у випадку аварії повинні вивозити рейсові тролейбуси в депо на ремонт. Виникає питання чи потрібно їх стільки, тим більше, що всі вони забезпечені водіями, які отримують зарплатню. І таких прикладів нераціонального використання коштів можна навести безліч.
Зрозуміло, що оптимізація витрат це процес складний і болючий, адже пов’язаний із долями людей, які багато років віддали праці в тролейбусному управлінні. Але ж безкінечно фінансувати міський електротранспорт із бюджету теж неможливо. Тому потрібні кардинальні реформи.
Святославе Євгеновичу, оптимізація витрат необхідна, але ж однією економією всіх проблем електротранспорту не вирішиш? Особливо це стосується зміни рухомого складу, більша частина якого давно вже “проситься” на металобрухт. Чи не станеться так, що наші зношені тролейбуси одного “чудового дня” одночасно вийдуть із ладу, і обласний центр залишиться без тролейбусів?
На жаль, подібний сценарій не можна виключати. Вже сьогодні тролейбуси курсують маршрутами нерегулярно, з великими інтервалами, і потрібно розуміти, що тролейбуси, як і інші види транспорту, мають свій термін експлуатації, і ніякими наказами його не продовжиш.
То що ж робити?
За великим рахунком, сценаріїв є лише два. У першому варіанті, після наведення ладу на підприємстві, потрібно кардинально оновити рухомий склад. Тобто придбати не 23 нових тролейбуси, а, скажімо, 50. Це великі гроші, якщо рахувати, що вартість одного тролейбуса сягає двох мільйонів гривень, але, як показує досвід європейських міст, ці гроші з часом повернуться, адже тролейбуси більш дешеві в експлуатації, ніж автобуси, а в Рівному ми маємо доволі розгалужену мережу маршрутів. У другому варіанті потрібно знайти приватного інвестора, який вкладе кошти, візьме на себе соціальні зобов’язання з перевезення пільгових категорій пасажирів, і тоді електротранспорт у Рівному збережеться, але вже буде приватним.
А Вам особисто, який із цих двох варіантів більше до вподоби?
Без сумніву, перший, однак я не вірю, що в нашому міському бюджеті знайдеться сто мільйонів для реанімації міського електротранспорту.
17.10.2013 | Володимир КОНЄВ |
Рівне-Ракурс №10 від 17.10.2013p. На головну сторінку |