№638 від 09.01.2014p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#Продовження теми
Публікація “Рівненський “Доктор Пі” не залишила байдужими багатьох відвідувачів сайту міста Рівне “0362.UA”. Своїми думками про псевдонауковця Станіслава Гончарова, який з корисних мотивів підробив атестат членакореспондента Академії педагогічних наук України, вони жваво обмінюються у своїх коментах до цієї статті.
№ 27/352, в якому він відхрещується від “академічного колеги” Гончарова: “…у травні 1993 року конкурс на проведення виборів членівкореспондентів НАПН України не оголошувався”. Крім того, В.Г. Кремень запевнив, що “серед обраних членівкореспондентів НАПН України в інші періоди Гончарова Станіслава Михайловича немає”.
Також пропонуємо звернути увагу на другий абзац пункту 16 Статуту Національної академії педагогічних наук: “Дійсними членами та членамикореспондентами обираються доктори наук з відповідних спеціальностей”.
Спитаєте, навіщо Гончарову потрібен був атестат членакореспондента АПН України? Вся справа в тому, що “меліораторекспериментатор” на педагогічній ниві ще в січні 1990 року створив науковопедагогічну лабораторію “Пошук”, основною метою якої був пошук спонсорських коштів на її функціонування: адже коштів, наданих лабораторії Мінвузом УРСР, науководослідним сектором УІІВГ та ЦНТТМ “Будівельник” катастрофічно не вистачало на підготовку “педагогів міжнародного класу”. А з високим статусом “членакореспондента АПН” Гончаров міг “ногою” відкривати двері керівників підприємств, яким незручно було відмовити у фінансуванні педагогічних експериментів “учня” академіка В.Ф. Шаталова (світила педагогічної науки в радянські часи І.П.).
Оскільки світ не без добрих людей, то на хвилі горбачовської перебудови “комерціалізація” педагогічної науки “членкором” Гончаровим набирала обертів. У першому наборі у “школу педагогічної майстерності Гончарова” на одне місце претендувало п’ять (!) чоловік. Знайшлися і місцеві спонсори, які уклали з її науковим керівником “угоди” на підготовку “педагогів міжнародного класу”: ви нам “держзамовлення” ми вам десять тисяч карбованців (ціна двох автівок “Жигулі”). Як казав Михайло Сергійович Горбачов, “процес пішов”. І тільки розвал Радянського Союзу зірвав задум Гончарова створити на базі науковопедагогічної лабораторії “Пошук” факультет перепідготовки педагогічних кадрів Мінвузу УРСР, і цим врятував українську педагогічну науку від повного занепаду.
“Крах імперії” врятував, безумовно, від банкрутства Мінвуз республіки, який, за визначенням інститутської багатотиражки “Трибуна студента”, на той час “став уже своєрідним спонсором гончаровських задумів”. А здобуття Україною незалежності врятувало від “братовбивчої війни” за кращих випускників “школи педагогічної майстерності Гончарова” її спонсорів, зомбованих його “академічним” талантом. Про цей випадок читаємо в “Трибуні студента” від 19 березня 1991 року: “А за одного випускника (школи І.П.), та ще після короткої характеристики Гончарова, “покупці” замало не побилися”.
Про вимогливість “академіка” Гончарова до якості підготовки педагогічних кадрів свідчить такий факт: сито тестування в його лабораторії проходив тільки кожен п’ятий викладач інституту. Можна тільки дякувати Богу, що решту не звільнили через профнепридатність. Гордістю Станіслава Михайловича була перша студентська експериментальна група. Ця академічна група жила віртуальним життям будівельномонтажного управління. Тут, як розповідає “Трибуна студента” (19 березня 1991 року), були не тільки виробничі підрозділи, а й партком, профком, комітет комсомолу, осередки НРУ, товариства української мови і навіть свій страйком.
Результат такого “політичного консенсусу” можна вітати. “У групі, пише журналістка І. Омелянчук (нині заслужений журналіст України, власкор “Урядового кур’єра” І.П.), зібралися люди різних поглядів і переконань, які, проте, не відбивались на їх навчанні. І що не заважало всім вчитися професіоналізму у комуніста Гончарова”. Залишається лише додати, що в незалежній Україні комуніст Гончаров вигідно для себе конвертував квиток члена КПРС у підроблений атестат членакореспондента Академії педагогічних наук України. Чому меліоратор Станіслав Гончаров вибрав саме педагогічну науку, неважко здогадатися: був упевнений, що посіяне “розумне, добре, вічне” не виросте без його меліоративного досвіду.
Треба віддати належне інституту: не всі спішили впроваджувати в навчальний процес новаторські досягнення псевдонауковця Гончарова. На запитання кореспондента “Трибуни студента”, чому у “воднику” повільно впроваджуються його “унікальні наукові технології з підготовки педагогів міжнародного класу”, їх автор скромно відповів: “Чоботар ходить без чобіт”. Важко повірити, що Станіслав Гончаров “майстер академічного доїння” Мінвузу УРСР і численних спонсорів не заробив навіть на чоботи.
09.01.2014 | Іван ПІДКОВА Сайт 0362.ua |
Рівне-Ракурс №10 від 09.01.2014p. На головну сторінку |