Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №647 від 13.03.2014p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#ГУ Міндоходів інформує

Запитання і відповіді

­ Чи дозволяється зміна напряму відшкодування ПДВ шляхом надання уточнюючого розрахунку?

­ Ні, не дозволяється. Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України, та строки проведення розрахунків встановлено ст. 200 р. V Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755­VI із змінами та доповненнями. Платники ПДВ не мають права на складання уточнюючих розрахунків з метою зміни напряму відшкодування, оскільки зміна напряму відшкодування не може розцінюватися як виправлення помилки.

­ Чи має право особа при анулюванні реєстрації платника ПДВ на повернення суми ПДВ, що задекларована в рахунок зменшення податкових зобов’язань наступних податкових періодів?

­ Повернення суми ПДВ, яка задекларована платником податку в рахунок зменшення податкових зобов’язань наступних податкових періодів та яка залишається непогашеною податковими зобов’язаннями, що нараховані ним при анулюванні реєстрації платника ПДВ, нормами ПКУ не передбачено.

­ За яких умов продавець ­ платник ПДВ може виписати зведену податкову накладну?

­ Згідно з п.15 Порядку заповнен­ня податкової накладної, затвердженого наказом МФУ від 01.11.11р. №1379, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22.11.11р. за №1333/20071, у разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер при постійних зв’язках із покупцем, покупцю може бути виписана зведена податкова накладна, виходячи із визначеної у договорі періодичності оплати поставлених товарів/послуг (один раз на п’ять днів; один раз на десять днів тощо), але не рідше одного разу на місяць і не пізніше останнього дня місяця. При цьому до зведеної податкової накладної обов’язково додається реєстр товаротранспортних накладних чи інших відповідних супровідних документів, згідно з якими здійснено постачання товарів.

­ Як відображаються виявлені під час інвентаризації надлишки товарів?

­ Платник податку, який під час проведення інвентаризації у звітному періоді виявив необліковані раніше товари, придбання яких підтверджується відповідними первинними документами, має право врахувати вартість таких товарів у складі витрат при визначенні об’єкта оподаткування (з урахуванням термінів, передбачених законодавством для виправлення самостійно виявлених помилок) у разі їх використання в господарській діяльності.

Якщо придбання товарів не підтверджується відповідними первинними документами, такі товари вважаються безоплатно отриманими, а їх вартість враховується у складі доходу при обчисленні податку на прибуток.

­ Чи має право орган доходів і зборів відмовити суб’єкту господарювання, який належить до великих або середніх (у тому числі, коли договору про визнання електронних документів не має), у прийнятті податкової звітності на паперових носіях у випадку коли стосовно такого платника внесено запис до ЄДР про припинення платника податків та подано заяву за формою №8­ОПП?

­ Податковим кодексом України передбачено, що великі та середні підприємства подають звітність тільки засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб. Винятків із такого правила немає. У зв’язку з цим, контролюючі органи мають право відмовити суб’єкту господарювання, який належить до великих або середніх, у тому числі коли договору про визнання електронних документів не має, у прийнятті податкової звітності на паперових носіях. Це стосується також платників податків щодо яких внесено запис до ЄДР про припинення платника податків та подано заяву за формою № 8­ОПП.

13.03.2014



Рівне-Ракурс №10 від 13.03.2014p. 
На головну сторінку