№648 від 20.03.2014p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#Думка з приводу
Аналізуючи десятки цифр бюджету Рівного за минулий рік, легко заплутатися в усіх цих десятках та сотнях мільйонів гривень, які фігурують в кошторисі. Ще важче розібратися у всіх цих “захищених” та “незахищених” статтях видатків. Однак розібратися треба, бо це все наші гроші членів територіальної громади.
Що для цього потрібно? Не так вже й багато. Бюджетом опікується комісія міської ради. Саме її члени розглядають та вносять корективи до міського кошторису і рекомендують сесії приймати те чи інше рішення, і, як правило, депутати приймають запропоновані комісією рішення. Тобто будьякий прорахунок бюджетної комісії міської ради наносить збитки всім нам мешканцям Рівного.
Наведу простий приклад. Обласною радою в обласний бюджет було закладено субвенцію для міста на ремонт спортивних майданчиків 250 тисяч гривень. Натомість, без повідомлення депутатів, міськвиконком відмовився від них, і відповідно ці кошти міста не були використані в тій же сумі як співфінансування. Голова бюджетної комісії Едуард Галайчук знав про це, проте нічого не зробив, не винісши на розгляд комісії. Уже в 2014 році чиновники пояснювали це відсутністю міських коштів, але ж у місті знайшлись кошти на різного роду свята, на плакати, на виступи чиновників по радіо і телебаченню, на фінансування міської газети і т.п. Лише не на підтримку здорового способу життя молоді.
Інший приклад. До повноважень бюджетної комісії входить контроль за фінансами комунальних підприємств, затвердження річних фінансовоекономічних планів, що має на меті забезпечити стабільний розвиток підприємств і контроль за використанням ними коштів. Проте за останні два роки головою бюджетної комісії не організовано розгляду цих планів та не проведено контролю за їх виконанням.
Інший приклад про “чудову” роботу Казначейства по проведенню бюджетних платежів говорить міський голова, чиновники міськвиконкому, прості депутати, але щось не пригадую, щоб наша бюджетна комісія і безпосередньо її голова висловлювалися з цього приводу. Тут можна навести приклад депутатів обласної ради, які минулого року пікетували це саме Казначейство.
Загальна організація бюджетного процесу в місті Рівне прямий обов’язок міської ради, в якій за цим процесом закріплена бюджетна комісія і яка безпосередньо організовує весь процес від розгляду та прийняття до виконання і контролю бюджету. Голова ж комісії Едуард Галайчук, який останні два роки фактично самоусунувся від цього процесу, зайняв пасивну позицію і не забезпечив проведення жодного із вищеназваних етапів бюджетного процесу на нормальному рівні. Тому кошти міста були витрачені на заходи і об’єкти, які цікаві були чиновникам міськвиконкому, і не на реальні потреби та вимоги громадян. Так практично не виконана навіть третина побажань виборців, зареєстрованих після виборів в міській раді.
Думаю, що байдужість до долі грошей міської громади є неприпустимою, особливо сьогодні. У нинішньому році потрібно, як ніколи, фахово контролювати доходи та видатки міського бюджету, шукати механізми найбільш ефективного його використання, пропонувати нестандартні шляхи для того, щоб втримати ситуацію в обласному центрі.
20.03.2014 | Володимир КОНЄВ |
Рівне-Ракурс №10 від 20.03.2014p. На головну сторінку |