|
№658 від 29.05.2014p. |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
Згідно Закону “Про рекламу” гучність звуку, з яким транслюється реклама, не повинна перевищувати гучності інших програм сітки мовлення. Але на практиці гучність телереклами в Україні збільшується приблизно на 30-50% порівняно з гучністю поточної передачі або фільму. У цьому є певний резон - адже рекламодавець бажає привернути увагу до реклами, тому й порушує закон та виділяє рекламні ролики більш гучним звуком, який доволі часто дратує телеглядача та викликає огиду до рекламної продукції. Приміром, ви дивитесь фільм і раптом заснули, а тут під час реклами вас будить гучний звук. Звісно, ви прокидаєтесь, дивитесь, хто ж мене розбудив, а це все та клята реклама прального порошку – ось і запам’ятовуєте торгову марку. Хтось із глядачів жартома каже, що підвищення звуку реклами дозволяє їм контролювати її тривалість не знаходячись біля телевізора. І в цьому є певний плюс, адже під час паузи можна спокійно вийти на кухню, зробити чаю з бутербродом, перекурити чи навіть щось зробити з хатньої роботи і спокійно встигнути до телеекрану на продовження улюбленого фільму чи цікавої передачі, адже гучну рекламу чутно й з іншої кімнати, а коли вона стихає, це і стає сигналом про продовження телепередачі чи фільму.Доволі часто дружини кажуть чоловікам, які дивляться телевізор – “зроби тихіше, ти що глухий”, вони й не здогадуються, що їхні супруги не винні в гучності, це усе хитрощі рекламодавців. А чому таке припустимо, невже рекламодавців не штрафують за порушення?
Справа в тому, що Закон України не містить прямої відповідальності за порушення частини шостої статті 8 Закону “Про рекламу”. Є штрафи на розповсюджувачів реклами за вчинення дій, передбачених пунктом 3 частини другої цієї статті, в якому зазначено, що розповсюджувачі реклами винні в порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами. Такий штраф у розмірі п’ятикратної вартості розповсюдження реклами – нібито чималі кошти. Але гучність звуку слід спеціально документувати, що робити значно важче, аніж документувати відео. Яким чином можна довести підвищення гучності реклами, не зовсім зрозуміло, можливо, запросити до телеекрану двох абсолютно глухих свідків, які під час рекламного ролика здригнуться від звуку? Ось і виходить, що рекламодавець глушить рекламою телеглядача. Хіба що літні люди, які не дочувають, можуть почути усі рекламні гасла чітко й якісно.