Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №664 від 10.07.2014p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Виставка

Кримські акварелі Олександра Бобришева

Кримські акварелі Олександра Бобришева

Не так давно усе, що було пов’язано з Кримом, викликало в людей асоціації з морем, спокоєм та відпочинком. Нині в рівненського художника Олександра Бобришева, який має творчу майстерню в Криму, частіше запитують про політичну ситуацію на півострові, аніж про те, які сюжети він малює. Але художник у своїх акварелях, як і раніше, розповідає глядачу про те, що краса природи залишається вічною, а усі соціальні негаразди, хоча й заважають творчості, та все ж з часом минають.

Доказом того, що прекрасне спасе світ, стала чергова персональна виставка художника “Кримська весна”, яка 3 липня відкрилася у виставковій залі обласної спілки художників. У серії переважно представлені натюрморти, гірські та морські пейзажі, які тонально чудово передають тендітність південної природи.

Ще за радянських часів Олександр Бобришев займався художньою ковкою, але ця робота була колективною і не визначала авторства, як такого. Окрім того в радянські часи було чимало вимог у дусі епохи соц-реалізму, що теж обмежувало вільну думку митця. В Рівному й досі можна побачити композиції Бобришева, одна з яких прикрашає фасад ЗОШ№15, а друга була розташована поблизу зупинки біля ЕКО-Маркета.

Багато років тому Бобришев обрав шлях художника, який змінив “метал” на тендітний акварельний папір. Виявляється, щоб зробити акварельний малюнок розміром 70 на 100 сантиметрів, треба мати неабияку витримку. Зі слів художника, акварельні фарби не вибачають помилок, бо дуже чутливі до багатьох природних факторів – пекучого сонця, вітру. В підтвердження тому художник показав величезну пачку робіт, які, на його думку, технічно не відповідали його персональній виставці, на якій він представив 24 акварелі.

- Свого часу змінив художній профіль, і від ковки металу перейшов до більш ніжної теми – акварелі, – розповідає Олександр Бобришев. - У ті часи, щоб знаходити нові сюжети, пройшов на байдарці майже всі річки Західної України. Іноді пишу сюжети з натури, але це часто заважає зробити досконалий малюнок, адже акварель - справа тонка. Деколи роблю етюди олією, а вже в майстерні перевожу сюжети в акварелі.

На представленій виставці більшість робіт зроблені з натури. В роботі з аквареллю дуже важливо психологічно налаштуватися. Тоді далі роботу можна доводити до досконалості – прописувати якісь фрагменти.

Часом творче натхнення черпаю з музики, яку слухаю під час малювання. Загалом мене надихає певний стан природи, те, що я спостерігаю навколо. Самі сюжети – реальні, адже нічого не вигадую. Просто іноді чекаю моменту з відповідним освітленням чи туман.

Цікавлять мене й морські пейзажі, бо море буває гарним не лише в шторм, а й під час штилю. В основному кримські сюжети малював у селищі Ордженікідже, яке знаходиться між Феодосією та Коктебелем. У теплу пору року працюю тут вже більше 20 років. Щороку роблю персональну виставку.

Зміна політичної ситуації в Криму негативно вплинула й на мою творчість. Відчувається певне напруження, яке не надто сприяє творчому процесу. Взагалі аквареллю треба займатися регулярно. Якщо цього не робиш, втрачаєш певні навички, подібно до музиканта, який не може без репетицій. Тому, незалежно від натхнення – змушую себе малювати постійно. Щодо комерційних вимог художньої сфери, то малюю не те, що модно, а те, що подобається. Можна ствердно сказати, що виховую, так би мовити, власного глядача, впливаючи на його смак особистими сюжетами.

10.07.2014Олексій ПОТЯНОК



Рівне-Ракурс №10 від 10.07.2014p. 
На головну сторінку