Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №683 від 20.11.2014p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Думка

Яким буде бюджет Рівного?

Яким буде бюджет Рівного?

Після засідання бюджетної комісії Рівненської міської ради ми попросили висловити своє бачення майбутнього бюджетоутворення в обласному центрі голову комісії депутата Рівненської міської ради Віталія Першогубу.

- Скажіть, чи не варто було б, на Вашу думку, перейти до кардинально іншої системи формування міського бюджету? Тобто всі гроші, які збираються в обласному центрі у вигляді податків та зборів, діляться в певній пропорції між місцевим та державним бюджетом?

- Кожна країна має свою бюджетну культуру. Справді, є багато країн, де діє саме така система розподілу зібраних коштів. Однак, наскільки вона спрацює саме в Україні – питання дискусійне.

Наведу такий приклад. В Європі та США кожний громадянин сам платить за себе податок із заробітної платні. Це цілком нормальна практика, але в нас така схема не спрацює, і тому держава виплату цього податку покладає на роботодавців, бо їх простіше проконт­ролювати та змусити платити.

Інший приклад: більшість великих компаній зареєстровані в столиці і платять податки саме там, але працюють по всій державі. Тобто рівнянин, заправивши машину на АЗС якоїсь відомої торгівельної марки, автоматично дає надходження, з яких податки будуть сплачені в Києві.

Або ж наша Рівненська АЕС, яка є структурним підрозділом “Енерго­атому”, зареєстрованого в столиці, і усі прибутки від продажу електроенергії там і залишаються. Таких прикладів можна навести сотні. Цей наш феномен потрібно розуміти, коли ми обговорюємо зміну самої системи формування бюджетів різних рівнів.

- Віталію Леонтійовичу, яка схема формування міського бюджету, на Вашу думку, є найоптимальнішою?

- Це складне питання. В першу чергу через те, що на міському бюджеті лежить величезне навантаження у вигляді так званих делегованих повноважень. Тобто, держава зобов’язує нас утримувати освітні та медичні заклади. В теорії вона ж гарантує отримання відповідних коштів. Чому в теорії, бо якщо ще в 2006-2007 роках ми отримували усю необхідну суму, а міський бюджет стабільно перевиконувався, що в свою чергу давало можливість місту більш-менш нормально розвиватися, то останніми роками ситуація невпинно погіршується. Так, у цьому році, для виконання делегованих повноважень, ми недоотримали з державного бюджету тридцять мільйонів гривень. Замістити цю суму в повному обсязі через процедуру “перекидання коштів” з інших статей бюджету просто нереально. Отже, якби центр виконував чітко свої зобов’язання, і нинішня система була б доволі прийнятною, принаймні, на нинішньому етапі.

- Що буде робити міська рада, якщо в наступному році розмір недофінансування складе не тридцять, а триста мільйонів?

- Буде сподіватися, що в таких обсягах недофінансування не буде, хоча ситуація в 2015 році буде значно складнішою ніж у нинішньому році. У випадку різкого зменшення фінансування делегованих повноважень у нас просто не буде іншого вибору, як адекватно зменшувати витрати на утримання об’єктів. Тобто, десь можна об’єднати дві школи в одну, зекономити на утриманні будинку культури, оптимізувати мережу поліклінік. Зрозуміло, що це перспектива невесела, і вона аж ніяк не сподобається рівнянам, але наші можливості дуже і дуже обмежені. Для того, щоб це не сталося вже сьогодні, коли до прийняття нового бюджету є час, ми готуємо Звернення від міської ради до Кабінету Міністрів із вимогою змінити ставлення до фінансових потреб органів місцевого самоврядування. Прийняти його плануємо вже на найближчій сесії Рівненської міської ради.

20.11.2014Володимир Конєв



Рівне-Ракурс №10 від 20.11.2014p. 
На головну сторінку