№691 від 26.01.2015p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#Податкова інформує
Про це та інші моменти податкової реформи проінформував начальник Головного управління ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев, посилаючись на основні показники діяльності.
Незважаючи на складну економічну ситуацію, динаміка надходжень у минулому році була позитивною по доходах і місцевого, і державного бюджетів.
Обсяги наповнення державної скарбниці за минулий рік досягли 884,5 мільйона гривень, що майже на 31 мільйон більше ніж у 2013 році. Зокрема, платники Рівненщини сплатили 178,7 мільйона гривень податку на прибуток та 466,8 мільйона гривень податку на додану вартість. Надходження єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 3246,6 млн.грн. Працедавці перерахували до казни понад 50,7 млн. грн. “військового” збору.
У 2014 році платники краю сплатили до місцевих бюджетів Рівненщини майже 1 мільярд 629 мільйонів гривень податків й зборів. Бюджетні призначення виконані на 113 відсотків. Це означає, що бюджет додатково отримав 188,3 мільйона гривень.
Серед доходів місцевих бюджетів домінуючу частку займає податок на доходи фізичних осіб. Його збір склав 1 мільярд 191 мільйон гривень, що на 92,8 мільйона більше за прогнозовані показники.
Другою за фінансовою потужністю складовою доходів місцевих скарбниць була плата за землю. Землекористувачі області сплатили понад 140 мільйонів гривень.
Третє місце у наповненні місцевих бюджетів належало малому бізнесу краю. Саме, “спрощенці” перерахували понад 140,8 мільйона гривень єдиного податку, що на 20 мільйонів більше ніж у 2013 році.
- Що можете сказати про податкову реформу та її вплив на формування місцевих бюджетів?
З 2015 року діятимуть два місцевих податки, а саме: податок на майно та єдиний податок. У свою чергу, податок на майно складатиметься з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю. До місцевих зборів належатимуть збір за місця для паркування транспортних засобів та туристичний збір.
Левову частку доходів місцевих скарбниць становитиме загальнодержавний податок на доходи фізичних осіб. Проте його розподіл до місцевих бюджетів зменшиться й відбуватиметься за новими нормативами (бюджети міст обласного значення, районів - 60%, обласні бюджети - 15%, бюджет м. Києва - 40%). Крім того до місцевих бюджетів надходитиме і акцизний податок у розмірі 5 відсотків від вартості (включно із ПДВ) з роздрібного продажу підакцизних товарів. Також у обласних бюджетах залишатиметься 10 відсотків загальнодержавного податку на прибуток підприємств з приватного сектору економіки. Збільшиться відсоток зарахування до місцевих бюджетів загальнодержавного екологічного податку: з 35 до 80 відсотків.
- Чого чекати мешканцям Рівненщини від “нового” оподаткування нерухомості?
Громадяни у 2015 році сплачуватимуть за нерухомість за старими правилами. А вже в наступному – 2016 році доведеться враховувати прийняті законом норми.
З 2016 року сплачуватимуть податок власники квартир (незалежно від їхньої кількості), починаючи з 60 кв. м. та житлових будинків, що більші ніж 120 кв. м. загальної площі.
Ставки податку встановлюються рішенням сільської, селищної або міської ради в залежності від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, який не перевищує 2% мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. м бази оподаткування. Враховуючи, що цього року мінімальний розмір заробітної плати - 1218 грн, то ставка податку на нерухомість може бути визначена від 0 до 24,36 грн за 1 кв. м.
Нарахування податку проводиться органами ДФС за місцем реєстрації власника нерухомості.
До об’єктів житлової нерухомості віднесені будівлі житлового фонду, дачні та садові будинки.
Мешканцям сіл, селищ та власникам садових та дачних будинків варто врахувати, що з 1 січня 2015 року об’єктами оподаткування також є допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо.
Місцеві ради можуть визначати пільги із податку з житлової нерухомості для громадян залежно від рівня доходів і майнового стану. Щоправда, пільги не надаються на будинки (квартири), якщо їх площа перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі, затвердженої рішенням органів місцевого самоврядування, а також на нерухомість, що використовуються з метою отримання доходів ( наприклад, здається в оренду).
Не підлягають оподаткуванню будівлі дитячих будинків сімейного типу, гуртожитки, житлова нерухомість непридатна для проживання, зокрема, у зв’язку з аварійним станом, а також житло, яке належить дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об’єкта на дитину.
Не є об’єктом оподаткування нежитлова нерухомість, що використовується суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу, які здійснюють свою діяльність в малих архітектурних формах (МАФ) і на ринках; будівлі промисловості, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності, а також об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, що перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їхніх підприємств.
26.01.2015 | ГУ ДФС у Рівненській області |
Рівне-Ракурс №10 від 26.01.2015p. На головну сторінку |