№700 від 02.04.2015p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
Для написання книги потрібно у першу чергу натхнення. Але до кожного письменника приходить своя муза, причому приходить вона не завжди і не скрізь. На які тільки хитрощі не йшли знамениті автори, щоб знайти те місце для роботи, коли сюжет складається в їхній голові найкращим чином. І хто б міг подумати, що великі твори створювалися в подібних умовах!
Ернест Хемінгуей все життя вставав на сході сонця. Працював до полудня, стоячи біля полиці. На полиці стояла друкарська машинка, на машинці лежала дерев’яна дошка з листами для друку. Списавши олівцем всі аркуші, він передруковував написане. Кожен день він підраховував кількість написаних слів і будував графік.
Володимир Набоков писав текст на невеликих картках, потім складав з них сторінки і глави книги. Таким чином рукопис і робочий стіл вміщалися в коробці. “Лоліту” він писав ночами на задньому сидінні автомобіля, вважаючи, що там немає шуму і відволікаючих чинників.
Джейн Остін жила з матір’ю, сестрою, подругою і трьома слугами. У неї ніколи не було можливості усамітнитися. Письменниці доводилося працювати в сімейній вітальні, де їй в будь-який момент могли перешкодити. Писала вона на маленьких клаптиках паперу, і як тільки лунав скрип дверей, вона встигала заховати записки і дістати корзинку з рукоділлям.
Марсель Пруст працював ночами, вдень спав до трьох або чотирьох годин. Писав він у ліжку, розташувавши зошит на колінах. Щоб не заснути, брав кофеїн у таблетках. Найімовірніше мучив він себе навмисно, вважаючи, що фізичне страждання дозволяє досягти висот у мистецтві.
02.04.2015 |
Рівне-Ракурс №10 від 02.04.2015p. На головну сторінку |