Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №741 від 18.01.2016p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Актуальна розмова

В очікуванні великих змін

В очікуванні великих змін

Про те, як завершує рік дорожня галузь краю, розповідає керівництво Служби автомобільних доріг у Рівненської області

У 2015 році Міністерство інфраструктури України розпочало комплексну реформу дорожнього господарства, метою якої є децентралізація, викорінення корупції та забезпечення цільового фінансування доріг. Верховна Рада вже розглянула в першому і другому читанні законопроект № 0954, яким передбачено передачу доріг місцевого значення, коштів і техніки на їх утримання в управління місцевих державних адміністрацій. У липні минулого року ліквідовано ПАТ “ДАК “Автомобільні дороги України”. “Укравтодор” невдовзі залишиться тільки замовником робіт, а виконавцем і контролером стануть незалежні компанії. В рамках реформи буде створено Дорожній фонд, який наповнюватиме акцизний збір від імпортних наф-топродуктів. Про те, чим живе в очікуванні великих змін дорожня галузь краю, “Рівне-Ракурсу” розповідають начальник Служби автомобільних доріг у Рівненські області, заслужений будівельник України, кандидат технічних наук Юрій ПРОНИК та заступник начальника САД, депутат Богдашівської сільської ради Здолбунівського району Микола КОЗАЧОК (на фото справа).

“Єдина проблема – мізерне фінансування галузі”

- Юрію Дмитровичу, порадуйте на різдвяні свята відповіддю на запитання: коли в Україні з’являться європейські дороги?

Юрій ПРОНИК: - Європейські дороги в нас з’являться тоді, коли будуть побудовані, відремонтовані та приведені до належного стану наші українські дороги, коли буде фінансування для проведення ремонтів та будівництва як загальнодержавних доріг, так і доріг місцевого значення. 26 листопада Верховна Рада зняла з розгляду проект Закону “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування системи управління автомобільними дорогами загального користування”. Як запевнив прем’єр Арсеній Яценюк, 60% витрат цього фонду йтиме на загальнодержавні дороги, 40% - на дороги місцевого значення. Разом з тим відомо, що регіони в рамках бюджетної децентралізації вже отримали “живі гроші”, які можуть витрачати на свій розсуд, у тому числі й на ремонт або будівництво доріг. Це дозволить забути про вибіркове латання ям і забезпечувати якісний повноцінний ремонт дорожньої інфраструктури по всій країні.

- Програма перетворення “Укравтодора” на замовника нових доріг загальнодержавного значення та переведення більшої частини шляхів у компетенцію місцевої влади поки що на папері, а працювати треба в реальних умовах, ускладнених економічною кризою та російською агресією на сході країни. Напевне, не все вдається зробити?

Микола КОЗАЧОК: З огляду на це в минулому році, як і в попередньому, капітальних ремонтів доріг на Рівненщині не було. Тим не менше, за останні п’ять років наша область є найкращою за показниками в дорожній галузі Україні. Ми перевели 300 кілометрів бруківки в дорогу з тонкошаровим покриттям. Такі дороги наші шляховики зробили в Пересопницю, Познань, де 150 багатодітних сімей, у Старе Село, Липки та інші села. Зауважу, що з 5143 кілометрів доріг, якими нині опікується Служба доріг, третина - 1780 кілометрів - це бруківка. Рівненські шляховики готові робити і мають потужності для переведення наших доріг на асфальтобетонне покриття. Єдина проблема - мізерне фінансування галузі, близько 10% від загальної потреби.

“Зробили багато, навіть те, що й не планували”

- Скромне фінансування, гадаю, вимагає ще більш раціонального та господарського його використання на утримання доріг області в належному стані.

Юрій ПРОНИК: - Протягом року в нас немає ні капітальних, ні різних поточних робіт, тільки експлуатаційні - латаємо ями, косимо, ремонтуємо після ДТП бар’єрне огородження, встановлюємо дорожні знаки, фарбуємо стійки під знаки, ріжемо аварійні дерева, наносимо десь розмітку. На тому все - на технічно складніші та більш затратні роботи практично немає коштів.

Микола КОЗАЧОК: - Але все одно ми зробили багато, навіть те, що й не планували. Не думали, що відремонтуємо дорогу Володимирець-Антонівка, яка була в жахливому стані, чимало зробили на дорогах Радивилівського, Здолбунівського, Гощанського та Корецького районів. Звісно, випрошували на це додаткові кошти в Києві, співпрацювали з державними структурами та органами місцевого самоврядування. Нашому “Облавтодору” допомагають чим можуть облдержадміністрація та обласна рада. Сільські та селищні голови виділяють кошти громади на дорожні роботи рівненським підприємствам, щоб податки йшли у місцевий бюджет, а зарплата - нашим людям.

“Такого навантаження ніяка дорога не витримає”

- Чи вдалося у 2015 році зменшити шкоду, яку завдає дорогам області великоваговий транспорт?

Микола КОЗАЧОК: - Особисто я є членом обласної комісії з безпеки дорожнього руху. Наша комісія розглядала дане питання, воно має вирішуватися на державному рівні. Відповідно до закону, всі люди мають повне право, сплачуючи податки, їздити дорогами загального користування. Але один водій сплачує податки та їздить, не руйнуючи дорогу, а інший, може, і більші сплачує податки, бо більше витрачає палива, але шкоди завдає дорозі набагато більшої. Звісно, це стосується, передусім, великовагових транспортних засобів. Ці автомобілі, згідно з чинними правилами дорожнього руху, мають право перевозити до 40 тонн на автомобіль, - така маса є критичною для покриття автодоріг.

Юрій ПРОНИК: - Зрозуміло, що коли йде вивіз сільськогосподарської продукції, збирають зернові, потім цукрові буряки, сонях, кукурудзу тощо, фури завантажують до 60 тонн. Якщо у 2014-му в нас було одне-два звернення від голів райдержадміністрацій з питання руйнування бруківки фурами, то в 2015 році їх десятки, якщо не сотні. Чому? Тому що дуже сильно почали руйнувати великовагові транспортні засоби місцеві шляхи. А це - дороги п’ятої-шостої категорії, розраховані на транспортний засіб від 15 до 20 тонн навантаження. І коли 60-тонний автомобіль їде бруківкою, то руйнується основа дороги. При плановому вивезенні цукрового буряка по бруківці в день проходить 100 автомобілів по 60 тонн. Такого навантаження ніяка дорога не витримає.

Микола КОЗАЧОК: - Але небезпека руйнування загрожує не тільки місцевим шляхам. Щодня по рівненській ділянці траси Київ-Чоп рухається до 20 тисяч автомобілів. З них 5 тисяч - великовагові транспортні засоби. Сотні на добу перевантажених автомобілів зі щебенем, якщо не зупинити їх зараз, через кілька років просто вб’ють цю дорогу. Щоправда, тепер водіям, які порушують норми габаритно-вагових характеристик автомобілів, важче уникнути відповідальності. Працівники Укравтодору, Укртрансінспекції та Державтоінспекції (нині Головний сервісний центр МВС України) здійснюють державний контроль дотримання вимог автомобільного законодавства за допомогою нових ефективних установок - пересувних та стаціонарних вагових комплексів, які можуть визначати понаднормову вагу. Без покарання порушники не залишаються. Я маю інформацію, що станом на сьогодні тільки на Рівненщині лише за останні чотири місяці на них накладено Укртрансінспекцією близько мільйона гривень штрафних санкцій. Це дуже мало - можливо, одна сота компенсації тієї шкоди, яку завдано дорогам області.

“Нас розуміє влада – ми розуміємо владу”

- Якими Ви бачите пріоритети дорожньої галузі Рівненщини в 2016 році?

Юрій ПРОНИК: - Перш за все, забезпечити на належному рівні утримання штучних споруд, передусім, освітлення автомобільної дороги. Більше уваги приділимо дорозі з Рівного до Сарн: на її часткову реконструкцію, можливо, вдасться отримати державну субвенцію. Провели тендер - він діючий і на 2016 рік - на перекриття повністю новим асфальтом дороги від Дубна до Шепетина. Маємо покращити сполучення від Дубна до Тернопільської області, враховуючи інтенсивний потік туристів у Карпати на Буковель.

Микола КОЗАЧОК: - Другий пріоритет, безумовно, - безпека руху. Це і встановлення нових дорожніх знаків, і заміна світловідбиваючої плівки, тому що все старіє, все треба міняти. А ще дуже хочеться, аби наш підрядник - “Облавтодор” - оновив автопарк і придбав нову техніку для утримання доріг. Звичайно, ці проблеми потрібно вирішувати на державному рівні. Без цього неможливе реформування дорожньої галузі. Якщо місцеві дороги підпорядкують органам місцевого самоврядування, а голова райдержадміністрації побачить, що району передали всього один трактор та одну машину, і ту занедбану, то не буде з того толку великого, бо дорожникам прийдеться роками оновлювати матеріальну базу. Значить, має бути державна програма технічного переозброєння дорожньої галузі.

- Як Ви оцінюєте рівень співпраці та порозуміння з місцевою владою?

Юрій ПРОНИК: - Я хочу наголосити на тому, що з нашого боку є тільки позитивне ставлення до партнерської співпраці з державними структурами та органами місцевого самоврядування. Ми завжди знаходимо компроміс із будь-якими депутатами будь-яких фракцій, незалежно від їх політичного забарвлення. Служба автомобільних доріг є поза політикою, але депутата чи голову ради, або голову районної чи обласної державної адміністрації ми завжди підтримаємо. Нас розуміє влада - ми розуміємо владу, тут навіть немає про що дискутувати.

Напередодні Нового Року прийнято загадувати бажання і вірити, що вони обов’язково здійсняться. Від усієї душі зичу Вам, шановні краяни, Вашим рідним і близьким, моїм колегам-дорожникам та їхнім родинам міцного здоров’я, добробуту, щастя, миру, родинного тепла, злагоди, здійснення найзаповітніших мрій та бажань. Нехай прийдешній рік виправдає Ваші найдобріші, найщиріші надії і прагнення, принесе достаток і добробут Вашим сім'ям! Нехай панують у Ваших домівках мир, взаєморозуміння й любов!

З Новим Роком та Різдвом Христовим!

18.01.2016Спілкувався Олесь ДУБОВИК



Рівне-Ракурс №10 від 18.01.2016p. 
На головну сторінку