№205 від 15.09.2005p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#Економіка і ми
ВАТ “Острозький молокозавод”, без сумніву, одне з найуспішніших підприємств області загалом і Острозького району зокрема, - його продукція нині знана й користується попитом далеко за межами не тільки регіону, але й держави. А майже сімдесят років тому тут уже вироблялися масло вершкове та сир нежирний “Бакштейн”. Вся робота проводилася вручну. Те, колишнє, підприємство навіть порівняти не можна із сучасним: за час його існування були прибудовані основні та додаткові цехи, більшість операцій тепер автоматизовані. Досить широкими є й асортимент виготовленої продукції та масштаби її реалізації. Директор підприємства Любов Мельничук розповідає:
- Сьогодні ВАТ “Острозький молокозавод” реалізує свою продукцію під торгівельною маркою “РОСИ”. Секретом успіху ТМ “РОСИ” вважається екологічна чистота і натуральність продукції, адже заготівля первинної сировини здійснюється в екологічно чистих районах. Для Острозького молокозаводу сировинною базою є сільськогосподарські підприємства Острозького, Здолбунівського, Гощанського, Сарненського районів Рівненської області, Славутського, Ізяславського - Хмельницької області та Шумського - Тернопільської. Філії Острозького молокозаводу, зокрема, діють у Ізяславському та Славутському районах Хмельниччини.
Окрім того, підприємство утримує близько 100 заготівельних пунктів від населення. Для поліпшення якості заготівельної сировини в населених пунктах та сільськогосподарських підприємствах нами встановлено холодильні установки. Крім того, на місця прийому сировини постійно виїжджають лаборанти, які здійснюють навчання приймальників основам санітарії, гігієни, а також ведуть постійний суворий контроль за якістю молока. Щодо розрахунків за прийняте молоко, то з населенням ми розраховуємося один раз у 15 днів або раз на місяць, готівкою. З підприємствами дещо інша схема розрахунку. Адже ВАТ “Острозький молокозавод” регулярно відкриває кредитні лінії для того, щоб підтримати сільгоспвиробників-партнерів перед жнивами та весняною посівною. Авансуємо у виробництво сировини, - значить, маємо результат на виході.
- Як і інші підприємства, - зауважує Любов Мельничук, - Острозький молокозавод відчуває жорстку конкуренцію з боку інших переробників молока, які, так би мовити, працюють зі здавачами молока на “його” території, пропонуючи свої умови. Варто зазначити, що, як правило, умови ці є досить несправедливими по відношенню нашого підприємства. Адже населення дуже швидко відчуває відсутність контролю за сировиною з боку конкуруючих фірм, і це відразу відображається на якості сировини: наявність великого відсотку вмісту води, зниження інших органолептичних та фізико-хімічних показників. Це, звичайно, завдає шкоди не лише нам, а й конкурентам (нехай і недобросовісним), які ніяк не хочуть зрозуміти, що для виробництва високоякісної продукції потрібна не менш якісна сировина. А ще, в цьому контексті, важливо наголосити, що на підприємстві здійснюють прозору фінансову стратегію, як і належить, постійно звітуються в органи статистики та податкову.
А головне, що за молокопродукцію з Острога “голосує” споживач. Славляться сир “Ярославський”, масло “Селянське”, має значний попит і рослинно-вершкова суміш “РОСИ”, виготовлена за оригінальною рецептурою. У 2005 році налагодили виробництво нового виду сиру “Салямі”. Але чи не найбільшою популярністю користується сир “Естонський”.
Продукція Острозького молокозаводу під торгівельною маркою “РОСИ” знаходить своїх покупців у багатьох містах України та Росії. Знають наші сири та масло у Києві, Харкові, Донецьку, Москві, Санкт-Петербурзі, Краснодарі, Калінінграді. Приблизно десята частина продукції власного виробництва зосереджується у магазинах району та області. Острожани тісно співпрацюють зі світовою мережею супермаркетів “Метро”, продукцію цього підприємства можна знайти у супермаркетах “Велика кишеня”, “Біла”, “Сільпо”.
Гордістю підприємства є його високопрофесійний колектив. Адже дякуючи зусиллям фахівців завод став переможцем Всеукраїнського конкурсу Національного рейтингу “Краща торгова марка України”. У 2001-му напередодні професійного свята – Дня працівників харчової промисловості – підприємство отримало першу золоту медаль від Державного департаменту продовольства. У лютому 2002 року такої ж золотої медалі був удостоєний сир сичужний твердий “Естонський”. У 2003 році острозькі сировари копіткою працею заслужили ще три золоті медалі за сир “Естонський”, а у 2004 році підприємство отримало Золоту медаль за сир сичужний твердий “Естонський” на Всеукраїнській виставці “Укрм’ясомо-лпрому”. Стали переможцем дегустаційного конкурсу ХVІ національної виставки-ярмарку “Краща торгова марка України”. Крім того, ВАТ “Острозький молокозавод” за показниками роботи є лауреатом ІV Всеукраїнського конкурсу “Кращий роботодавець року” в Рівненській області.
- Високі показники, нагороди та визнання серед покупців досягаємо наполегливою працею, - наголошує Любов Мельничук. - Завод сьогодні працює на повну потужність: за добу нині переробляємо понад 100 тонн молока, а влітку цей показник сягав 150 тонн. Обсяги виробництва, асортимент продукції постійно зростають. А замовником виступає вдячний покупець!
15.09.2005 | Наталія ПЕРЕПЕЛИЦЯ |
Рівне-Ракурс №10 від 15.09.2005p. На головну сторінку |