№764 від 23.06.2016p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
Сесія Рівненської міської ради, яка відбулася 16 червня, була як ніколи багатолюдною. І справа тут не в кількості депутатів, які брали участь в її роботі. Сотні рівнян приходили до сесійної зали, аби бути почутими своїми обранцями. Це дійсно проблема, адже сама система місцевого самоврядування вибудована так, що всі питання, які виносяться на сесію, попередньою обговорюються у профільних комісіях, вивчаються фахівцями міськвиконкому. Саме на цій стадії і повинні наші місцеві депутати та чиновники спілкуватися із громадянами, вислуховувати їх позицію, обговорювати шляхи вирішення проблем, а на сесію вже виносити готові проекти рішень. Однак, ця схема не працює. Яскравим прикладом цього є будівництво житлового будинку на вулиці Толстого, 10. Вже майже півроку – фактично на кожній сесії – будівельники обласного центру вимагають від міської ради та мера висловити ясну та чітку позицію з цього питання. А що ж усі ми отримуємо від нашої міської влади натомість? Фактично нічого. Створюється одна за одній депутатські комісії, робота яких ніякої ясності не додає.
Документ перший: ПОЗИЦІЯ щодо проведення громадського обговорення будівництва багатоквартирного житлового будинку по вулиці Толстого,10 та забудови центральної частини міста.
«Питання будівництва будинку по вул.Толстого,10 у місті Рівному завдяки бажанню окремих депутатів та політтехнологів «попіаритись» на цій темі та досягти інших більш комерційних вигод, в тому числі створити умови для перерозподілу будівельного ринку, набуло значного резонансу. За таким резонансом взагалі «заговорилось» саме питання,яке мало б бути предметом обговорення з представниками громадськості міста. Працівники забудовника та суміжних підрядних і постачаючих організацій також є членами громади (достатньо чисельними — в сфері лише безпосереднього будівництва в Рівному задіяно більше десяти тисяч працівників), які мають свою думку та громадську позицію. Разом з тим, свою позицію ми відстоюємо цивілізованим шляхом. Для громадського обговорення повинні були виноситись питання, що стосувалися б саме інтересів громадськості, членів громади міста. Забудовником було підготовлено відповідну презентацію із графічними матеріалами, які підтверджують відсутність тих приводів для хвилювання громади, які висловювались на сесії, під час роботи депутатської комісії та в засобах масової інформації. А саме: новобудова, завдяки інженерним рішенням та сучасним технологіям будівництва, не зашкодить приміщенню музею фізично, та завдяки 3 проектним рішенням, в тому числі щодо розміщення будівлі та щодо оформлення фасаду, не створить жодного неспритливого фону для будівлі музею. Для того, щоб сторони могли агрументовано та кваліфіковано висловлювати свою позицію «За» чи «Проти» будівництва та проводити конструктивний діалог, робочою групою з організації обговорення було прийнято рішення залучити відповідних спеціалістів та провести експертне обговорення за участі громади. Вибір спеціалістів було залишено на розсуд сторін. Участь громади не обмежувалась. Відповідно, коли 26 травня 2016 року, для проведення громадського обговорення зібрався переповнений зал, ми були готові до конструктивного діалогу з громадою, але ініціатор обговорення вирішив не брати в ньому участь (очевидно, що в ініціаторів обговорення були відсутні фахові доводи для цивілізованого і аргументованого доведення позиції). Враховуючи відсутність працівників музею, заступник міського голови Рівного Кульчинська Г.Г., з метою досягнення порозуміння, взяла на себе особисту відповідальність за залучення представників музею до обговорення та саме засідання запропоновула перенести на 30 травня. Було також визначено великий зал будинку культури, як місце проведення обговорення (як зясувалось пізніше—для забезпечення можливості замість конструктивного діалогу влаштувати масовий шумний фарс). Начальником управління культури та туризму міста Т.Максименком було завчасно розміщено в соціальних мережах «команду» підпорядкованим бюджетникам та штатним постійним «активістам» не приймати участь у громадському обговоренні 26 травня з мотивів ніби їх нелегітимності. Це при тому, що він особисто був одним із основних ініціаторів обговорення і тиску на забудовника з самого моменту організації штучного конфлікту в лютому цього року, а будучи посадовою особою, підписував, як начальник управління культури та туризму, і подав робочій групі перелік експертів (частина з яких переюбуває у його безпосередньому підпорядкуванні) для участі в обговоренні та приймав особисту участь у роботі всіх засідань робочої групи, як перед цим у всіх засіданнях тимчасової контрольної депутатської комісії, на всіх пленарних засідання сесії міськради, на яких обговорювалось питання будівництва по вул.Толстого,10 в місті Рівному та будівництва інших обєктів. Тобто, будучи посадовою особою, що постійно бере участь у створенні даного конфлікту, пан Т.Максименко зробив все від нього залежне, щоб громадське обговорення не відбулось конструктивно на основі виваженого фахового діалогу. Фактично було продемонстровано зневажливе ставлення до членів громади міста з боку чиновників, яких ця громада утримує»…
Документ другий: Заява підприємств та громадян міста Рівне в якій, зокрема, говориться:
«1. Будівництво будинку по вулиці Толстого,10 в місті Рівному є правомірним, таким що здійснюється у повній відповідності до чинного законодавства, діючих норм і стандартів та затвердженої належним чином проектної і дозвільної документації.
2. Будівництво будинку по вулиці Толстого,10 в місті Рівному, враховуючи застосовані інженерні та проектні рішення, не створює загрози цілісності Рівненського обласного краєзнавчого музею чи іншого фізичного впливу на будівлі і споруди музею, не створює негативного впливу на візуальне сприйняття пам’ятки.
3. Рівненській міській раді невідкладно провести перевірку діяльності Управління культури та туризму виконавчого комітету Рівненської міської ради і підпорядкованих комунальних закладів та, враховуючи наявні факти зловживання службовим становищем і перевищення повноважень, що призводить до завдання шкоди місту і створенню напруги в громаді, відсторонити Максименка Тараса Анатолійовича від виконання обов’язків начальника управління, для чого створити тимчасову контрольну депутатську комісію.
4. Рівненській міській раді невідкладно провести перевірку діяльності адміністрації Рівненського краєзнавчого музею з питань вжиття заходів для збереження і забезпечення належного технічного стану будівлі музею, для чого створити тимчасову контрольну депутатську комісію із залученням профільного управління Рівненської обласної державної адміністрації.
5. Рекомендувати Рівненській міській раді, з метою забезпечення злагоди в громаді та протидії нагнітанню протистоянь між членами громади, передбачити регламентні обмеження щодо внесення «з голосу» на розгляд сесії заполітизованих питань, що стосуються підтверджених належним чином прав та інтересів громадян чи суб’єктів господарювання і не відносяться до компетенції міської ради без їх попереднього розгляду відповідними профільними комісіями та комітетами. 6. Рівненській міській раді вжити невідкладних заходів для виконання визначених законодавством власних обов’язків та прискорити розробку і затвердження меж історичного ареалу міста, історико-архітектурного опорного плану та змін до генерального плану забудови міста з метою забезпечення єдиних, зрозумілих та прозорих правил забудови. До затвердження вказаних вище актів припинити оскарження вже виданих раніше Рівненською міською радою та її виконавчими органами дозвільних документів для здійснення будівництва громадянами та суб’єктами господарювання».
Ми попросили прокоментувати ці два документа юриста Миколу Сміховського:
Річ у тім, що ми вже кілька місяців, використовуючи виключно правові механізми, пробуємо пояснити владі Рівного просту істину: в правовій державі влада повинна виконувати Закони. Якщо підприємство має виділену на законних підставах земельну ділянку і в нього є усі необхідні документи на будівництво, то воно повинно будувати. Все інше – перешкоджання законній господарській діяльності. Ми зібрали не просто всі потрібні для будівництва документи, а навіть більше. Можу стверджувати, що ніхто не віднісся настільки ретельно до їхньої підготовки як наша фірма. Ми вперше в історії будівельної галузі Рівного попросили ДАБІ перевірити нас, аби не в кого не було сумніву в нашій чесності. Що ж ми маємо від нашої легітимно обраної влади Рівного? Замість допомоги місцевій фірмі, яка забезпечує роботою містян та платить податки в Рівному, ми отримуємо відписки. Таким чином можна говорити про спробу знищити місцеву будівельну галузь на користь фірм з інших регіонів. З такою ситуацію рівненські будівельники категорично не згідні. Сподіваюсь, що депутати та міський голова Володимир Хомко нарешті зрозуміють усю небезпеку ситуації і нарешті приймуть адекватні рішення, які покладуть край цьому штучному конфлікту.
23.06.2016 | Записав Володимир Конєв |
Рівне-Ракурс №10 від 23.06.2016p. На головну сторінку |