Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №263 від 26.10.2006p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#29 жовтня - День працівників автомобільного транспорту і дорожнього господарства

Микола Котоуч: "Люди хочуть їздити часто, комфортно і своєчасно"

Микола Котоуч: "Люди хочуть їздити часто, комфортно і своєчасно"

Автомобільна галузь України з кожним роком наближається до цивілізованого ринку надання якісних транспортних послуг. Підтвердженням цього є постійне збільшення обсягів перевезень пасажирів і вантажів, розвиток інфраструктури і зростання попиту на автотранспортні послуги. Напередодні професійного свята - Дня працівників автомобільного транспорту і дорожнього господарства - начальник обласного державного підприємства “Рівнеавтотранссервіс” Микола КОТОУЧ охоче поділився з читачами “Рівне-Ракурсу” своїми думками про назрілі проблеми і реальні здобутки автотранспортної галузі Рівненщини.

- Пріоритетні напрямки роботи автомобільного транспорту, - вважає Микола Володимирович, - за останні роки не зазнали суттєвих змін. Це - підвищення якості пасажирських автоперевезень та здійснення їх на сучасних автобусах. Дійсно, часи малогабаритних, маломістких машин минають. Люди, перш за все, хочуть їздити часто, комфортабельно і своєчасно. Задовільняючи їх бажання, держава водночас підтримує українських виробників “Богданів”, “Еталонів”, “Енеїв” та “ЛАЗів”, забезпечуючи тим саме додаткові надходження у бюджет. А це - вчасно виплачені зарплати і пенсії, подальше підвищення рівня життя пересічних українців.

- Який внесок автоперевізників у загальному обсязі транспортних перевезень?

- Скільки існує держава, стільки існує автомобільний транспорт. Якби там не було, але основний тягар усіх транспортних перевезень несуть автоперевізники. Особливо внутрішні перевезення - вони майже всі виконуються автомобільним транспортом. Що стосується міжнародних, то в України унікальне географічне розташування на світовій мапі - через її територію пролягає новий автобан Броди-Одеса. Він, як і автотраса Київ-Чоп, став ще одним міжнародним транспортним коридором, що з’єднує нашу державу з країнами Європи. Україна - справжній транспортний міст між Заходом і Сходом, частиною якого є Рівненщина.

- Сьогодні в економіці прижився термін “оптимізація”. Яке навантаження він несе у транспортній галузі?

- Скажу відверто: оптимізація автотранспортних перевезень - дуже складна проблема, вирішення якої передбачає їх безпеку, комфорт і регулярність. А це - і швидкісний режим, і технічний стан машини, і робочий час її водія. Всі ці питання вимагають постійного контролю фахівцями. Наприклад, їде здоровий водій на справній машині в Зарічне - йому треба десь переночувати? А де зберігатиметься машина - не в дядька ж на подвір’ї? А обов’язковий медичний контроль перед рейсом? А якщо виникне якась несправність машини?..

Питань багато, і єдиний ключ до їх вирішення - створення в кожному районі базового автотранспортного підприємства. Воно повинно не просто брати гроші з приватного перевізника за надані послуги. Головна мета - реалізація механізму взамовідносин між замовником автоперевезень (а ним виступає орган виконавчої влади) і власником автотранспорту.

- Яким вимогам, перш за все, має відповідати приватний автоперевізник?

- Сьогодні на першому плані стоїть дуже серйозне питання - підвищення ролі автоперевізника. Якщо на автопідприємстві є директор, головний інженер, керівник служби експлуатації, механік, диспетчер, медпрацівник - і всі вони дипломовані фахівці, то серед перевізників можна зустріти і людей із медичною чи музичною освітою. Я не маю нічого проти того, щоб медики або музиканти займалися автотранспортним бізнесом за однієї умови: нехай вони вивчать основи організації та безпеки пасажирських автоперевезень. Тоді багато болючих питань будуть зняті з порядку денного.

- Що Вам хочеться побажати автотранспортникам і дорожникам з нагоди їх професійного свята, яке традиційно відзначається в останню неділю жовтня?

- Користуючись нагодою, вітаю всіх автоперевізників і дорожників з їх професійним святом - Днем працівників автомобільного транспорту і дорожнього господарства. Бажаю Вам наснаги, витримки, мудрості, достатку в сім’ях, щоб робота приносила радість і Вам, і людям, на благо яких Ви працююєте. Хай щастить Вам, друзі! Разом докладемо всіх зусиль, щоб жителі й гості Рівненщини швидко й комфортно добиралися, куди їм треба. Висока якість пасажирських автоперевезень справними дорогами - наше спільне завдання.

У дзеркалі статистики

Рівненська область однією з перших в Україні вирішила проблему забезпечення маршрутної пасажирської мережі. Сьогодні вона становить 97,9 відсотка. Це - один із найвищих показників в Україні. На маршрутах в області щоденно працює 899 транспортних одиниць, а кількість транспортних засобів у перевізників на маршрутах складає 1250 автобусів різних класів. Транспортним сполученням охоплено 982 із 1003 населених пунктів, що становить 97,9 відсотка. На жаль, 21 населений пункт зовсім не має доріг

із твердим покриттям.

26.10.2006Олександр ОЛЬХОВИК



Рівне-Ракурс №10 від 26.10.2006p. 
На головну сторінку